Volgens Tommy Refenes, mede-CEO van Team Meat, werd de ontwikkelaar beloofd dat het geen concurrentie zou krijgen binnen de eerste week van de release, maar Double Fine's Costume Quest werd op het laatste moment nog toegevoegd aan de launchweek. "We hadden zoiets van: 'Wat is hier nou aan de hand? Iedereen krijgt een vrije week behalve wij?", herinnert hij.

Dit is echter niet het enige frustratiepunt. Toen Refenes op de dag van release zijn Xbox 360 aanzette was er geen enkele vorm van promotie te zien van zijn spel, ondanks dat hen een plaats in de spotlight-feed was beloofd. In paniek schreef hij een e-mail naar Microsoft om verhaal te halen. "Ik vroeg ze wat de bedoeling was, of ze hun beloftes niet na zouden komen", vertelt hij. "Uiteindelijk werd het op de helft van de releasedag zichtbaar gemaakt, maar stond het niet op nummer een, maar vier. De spooktacular-uitverkoop, bestaande uit een aantal al verschenen titels, stond op nummer een", legt hij verder uit. "Op nummer twee stond een reclame van Mazda 3, iedereen komt immers naar Microsoft voor advies van een autoaankoop, nietwaar? Wij waren nummer vier en bleven nummer vier gedurende de hele week."

Vervolgens vertelde Microsoft Refenes dat er meer reclame voor het spel zou worden gemaakt als het spel beter verkocht zou worden. Ondanks dat de game duidelijk beter verkocht dan andere Game Feast-titels als Comic Jumper en Hydrophobia en goede reviews binnenhaalde, werd de marketingcampagne niet verbeterd volgens Refenes. "We werden opzij geduwd; zo verliep onze eerste week op Xbox Live Arcade. De enige reden waarom ons spel zo goed verkocht, was dankzij onze eigen promotie. De ondersteuning van Microsoft was beperkt."

Pijnlijk

Refenes vertelt dat, ondanks dat werk je gevoelens niet hoort te kwetsen, het hem wel degelijk pijn deed. "Ed en ik hebben ons kapot gewerkt om dit spel af te krijgen, om vervolgens zomaar aan de kant geschoven te worden", legt hij uit. "Het speelde echt met ons hoofd", voegt mede-oprichter Edmund McMillen toe. "Het was echt verwarrend. Ik was helemaal uitgeput na de ontwikkeling van het spel waardoor ik op een gegeven moment echt dacht: 'Proberen ze ons bewust te grazen te nemen? Wat is dit? Hebben wij iets verkeerds gedaan?"

Aan het eind van de presentatie bedaarde Refenes en vertelde dat er ook positieve dingen te vermelden zijn over de samenwerking met Microsoft. Zo waren er mensen waarmee wel gepraat kon worden. "Het probleem zat hem in de mensen met wie we niet konden praten; dat waren de mensen die de beslissingen namen”, vertelt hij.

Super Meat Boy

Als klompje vlees moet in Super Meat Boy zijn vriendin worden gered uit de handen van een kwaadaardige foetus in een pak. In meer dan 100 levels wordt de behendigheid van de speler op de proef gesteld door middel van moeilijke platformelementen. Spelers krijgen onder meer te maken met grote cirkelzagen en roestige naalden. De game kreeg veel lof van de internationale gamepers, mede vanwege zijn hoge moeilijkheidsgraad. Het spel is te verkrijgen voor PC en als downloadbare titel voor Xbox 360.