Kuju Entertainment werd gevraagd een filmpje te maken om een beetje te laten zien wat de Xbox nou eenmaal kan (zie Microsoft strategie). Het resultaat was Tau, een fantasie-achtig filmpje met wat elfjes die over een stuk land heen vliegen.

En mocht je je nou afvragen hoe ze het voor elkaar wilden krijgen om een filmpje te maken voor een console die nog niet eens bestaat, geeft Julian Davis het antwoord:DR: What kind of machine did you use to create the demo?

Julian Davis: We created two demos: Tau, which was commissioned by Microsoft for E3, and a demo version of our racing game Lotus Team Challenge, which we're developing for Virgin.

The demos were created on a set of Xbox demo systems provided by Microsoft. This is basically a PC with a specific spec and Windows 98 -- a tiny bit customized -- and DirectX 7. The PC spec was a 733 MHz Pentium III, the latest nVidia card (Ge-Force 2GTS) and a hardware 3D sound card, one of the Creative Live! cards.

With the demo system, Microsoft is trying to provide a platform that is as similar to the final Xbox as possible and never more powerful. The final graphics chip will be at least two generations beyond the demo system.

Verwacht wordt echter dat de Xbox velen malen beter kan presteren, in deze demo worden ongeveer 5 miljoen driehokjes gerenderd per seconde, echter rekent Kuju op meer dan 50 miljoen p/s op de uiteindelijke Xbox.

Low res (9.3 MB) High res (13.9 MB)