Take-Two wil 'terugkerende mogelijkheden voor consumentenbestedingen' in alle games | Gamer.nl

Take-Two wil 'terugkerende mogelijkheden voor consumentenbestedingen' in alle games | Gamer.nl

Take-Two heeft laten weten "terugkerende mogelijkheden voor consumentenbestedingen" te willen in alle toekomstige games van het bedrijf.

Een aantal dagen terug bracht Take-Two Interactive, het moederbedrijf van 2K Games en Rockstar Games, de tweede kwartaalcijfers van het fiscale jaar 2018 naar buiten. CEO Strau Zelnick laat weten aan Gamasutra veel intere e te hebben in microtransacties voor toekomstige games:

"Ooit was het zo in deze industrie dat er grote brokken aan mogelijkheden bestonden voor consumenten om geld te spenderen. Deze tijdsvensters duurden niet langer dan tientallen of honderden uren. Nu is dat anders; het is een doorlopende betrokkenheid geworden. Dag na dag en week na week word je verliefd op deze titels en worden zij deel van je dagelijkse leven."

De baas van Take-Two voegt toe dat het dus een doel is geworden van het bedrijf om alle toekomstige games te voorzien van deze mogelijkheid om altijd transacties te blijven maken. Hij gaat door: "In een wereld waarin spelers zich bezig blijven houden met een bepaalde game is er een mogelijkheid hier geld mee te verdienen. Dat kan op verschillende manieren. Er is dus veel ruimte voor groei. Dit is pas een begin."

Take-Two spreekt dus klare taal; we kunnen veel microtransacties verwachten in aankomende games van de uitgever.

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou