Slatoff vertelt in het interview dat het behouden van kwaliteit en het ervoor zorgen dat de games verschillen van hun voorgangers, nodig is om een merk lange tijd in stand te kunnen houden. "We proberen elke keer iets nieuws te verzinnen en het is erg lastig dat elk jaar te moeten doen. [...] Wij vinden niet dat een franchise elk jaar een nieuwe game moet uitbrengen. Wij denken dat het veel tijd kost om een echt andere ervaring te bieden wanneer je met een nieuwe titel binnen een franchise komt."
"Met onze franchise willen we waarde voor de lange termijn creëren," voegt hij toe. "Het gaat er niet om enthousiast te worden van een franchise, om die vervolgens te gaan 'uitmelken' en daarna over te gaan op de volgende. We denken dat er zoveel in [een franchise] zit, dat we het moeten behandelen als een merk voor de langere termijn."
In een ander interview geeft Take-Two Interactive's CEO Zelnick wel aan dat er altijd wordt nagedacht om franchises, zoals Duke Nukem, uit te breiden naar andere mediavormen, maar dat hierin tot op heden door Take-Two Interactive nog geen stappen zijn ondernomen.
Reacties op: Take-Two wil franchises niet jaarlijks uitbrengen
stan2754
spanny
Het zijn bedrijven en moeten met zo min mogelijk kosten een zo hoog mogelijk omzet draaien. Als dat lukt met elke keer een paar enkele aanpassingen waarom dan meer geld uitgeven voor eenzelfde omzet?
dj sniffy
en op die manier heb je ook echt zin in een game als je er al een jaartje of 2 opwacht. kijk naar skyrim bv daar wachten we nu al 5 jaar op en ik kan echt niet wachten tot 11 november.
djdgdasign
MasterDH2010
Maar dit is wel hoe het hoort, neem gewoon tijd voor je game.
Als je zonodig een jaarlijkse "update" wil hebben, kom dan met DLC van 30,- welke je spel grafisch updated en als uitbreiding dient met een nieuw verhaal(waar de vernieuwing niet zo hard geeist word als met een nieuw spel, want: DLC)
VinnieNL