Slatoff vertelt in het interview dat het behouden van kwaliteit en het ervoor zorgen dat de games verschillen van hun voorgangers, nodig is om een merk lange tijd in stand te kunnen houden. "We proberen elke keer iets nieuws te verzinnen en het is erg lastig dat elk jaar te moeten doen. [...] Wij vinden niet dat een franchise elk jaar een nieuwe game moet uitbrengen. Wij denken dat het veel tijd kost om een echt andere ervaring te bieden wanneer je met een nieuwe titel binnen een franchise komt."
"Met onze franchise willen we waarde voor de lange termijn creëren," voegt hij toe. "Het gaat er niet om enthousiast te worden van een franchise, om die vervolgens te gaan 'uitmelken' en daarna over te gaan op de volgende. We denken dat er zoveel in [een franchise] zit, dat we het moeten behandelen als een merk voor de langere termijn."
In een ander interview geeft Take-Two Interactive's CEO Zelnick wel aan dat er altijd wordt nagedacht om franchises, zoals Duke Nukem, uit te breiden naar andere mediavormen, maar dat hierin tot op heden door Take-Two Interactive nog geen stappen zijn ondernomen.