Nieuws
activision blizzard xbox

Take-Two: 'Overname Activision door Microsoft is goed voor industrie'

'Wij zijn voorstanders'

Geschreven door Michel Musters op
Strauss Zelnick, de CEO van Grand Theft Auto-uitgever Take-Two Interactive, meent dat de overname van Activision Blizzard door Microsoft "goed voor de industrie" is.

Dat meldt hij in een gesprek met The Wrap. Hij werd gevraagd of hij vermoedt dat de overname, die op dit moment door wereldwijde waakhonden wordt geanalyseerd, doorgaat. 

"Het is moeilijk om te zeggen", zo antwoordt Zelnick. "Ik kan niet voorspellen wat de uitslag wordt van de waakhonden. Wij geloven in ieder geval dat het goed zou zijn voor Microsoft en de industrie. We zijn voorstanders."

Zelnick beargumenteerde zijn mening ook. Volgens hem is de game-industrie "hoogst gefragmenteerd" en "is er meer dan genoeg ruimte voor creativiteit, en we zien Microsoft als een partner. Als dit hun handel krachtiger maakt, is dat ook goed voor ons."

Zelnick werd ook gevraagd of er geen risico is dat Microsoft meer focus zou gaan leggen op Activision Blizzard-games na de overname, ten nadele van games van andere partijen. "Uiteindelijk stemt de consument. Als wij grote hits maken - en dat is waar we goed in zijn - dan verschijnen de consumenten, en dat kan niemand van ons afnemen of kopiëren."

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe gymleider uit Pokémon Scarlet en Violet onthuld Horrorregisseur John Carpenter wil graag Dead Space-film maken
67

Reacties op: Take-Two: 'Overname Activision door Microsoft is goed voor industrie'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Riyakuya

    • 12 oktober 2022 17:14
    Fijn om te zien dat steeds meer partijen het eens zijn met de overname.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 12 oktober 2022 17:17
    @Riyakuya Idd. Ik zie de deal ook wel rondkomen. En wat bijvoorbeeld de Braziliaanse autoriteiten heeft gebruikt als tegenargument naar Sony is dat Nintendo ook succesvol is zonder Call of Duty. Want Nintendo heeft met Splatoon hun eigen soort van Cod gemaakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkSlide.nl

    • 12 oktober 2022 18:30
    @Riyakuya zijn er naast Sony eigenlijk ook partijen die het er niet mee eens zijn?

    Het maakt mij persoonlijk niet zo veel uit maar kan me wel voorstellen dat andere partijen en gamers zich wel zorgen maken dat dit niet ten goede komt van de creativiteit en kwaliteit. Vergelijkbaar met de mega deals van Disney in de filmindustrie bijvoorbeeld, waardoor dan wel meer geld binnenkomt maar zijn de films er beter door geworden? Naar mijn mening niet.

    Misschien zijn deze zorgen onterecht en is het niet zo'n goede vergelijking, ik weet het niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 12 oktober 2022 18:39
    @DarkSlide.nl naar mijn weten niet. Nintendo heeft er niets over gezegd en verder is er eigenlijk ook geen andere partij die hier mee zou kunnen zitten denk ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 12 oktober 2022 18:46
    @DarkSlide.nl ja en nee google was voor maar geeft nu micro de schuld dat stadia er mee stopt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 12 oktober 2022 17:48
    Ik ben dus echt enorm benieuwd wat Avery hiervan vindt, ik bedoel hij bepaalt toch wat goed en slecht is, wat wel en niet mag. Hij is eigenlijk een soort autoriteit of zelfs god van de gaming industrie.
    Voor we zijn oordeel weten kunnen we er eigenlijk pas echt over discussieren.
    Dus kom er maar in Avery!

    Even voor de duidelijkheid, werd CoD nu wel of niet Xbox exclusive als de overname doorgaat?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 12 oktober 2022 17:59
    @Ziminar De eerste tijd sowieso nog niet. Daarna is nog geen duidelijkheid over gegeven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AveryJackson

    • 12 oktober 2022 18:01
    @Ziminar Laat ik even beginnen dat dit nieuws blijkbaar goed voer is voor jullie 3 en het jullie wel bezig schijnt te houden. Daarnaast is het opvallend voor iemand die telkens roept "ik heb alle 3 de platformen dus het boeit me niet", wel als 1 van de eersten vaak of de eerste zelfs, in full defence gaat als dit onderwerp aan bod komt hier op de frontpage.

    Dat we het niet eens zijn over bepaalde zaken is 1 ding, maar nu laat je gewoon zien dat je niets anders wilt dan je eigen mening door te drukken…als het maar positief is en in jouw straatje past. Met andere woorden, je geeft feitelijk aan dat als iemand het niet met jou eens is, dan reageer ik maar zo ;-).

    Voor de rest veel succes met borstkloppen. Dit onderwerp valt je persoonlijk schijnbaar iets te zwaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 12 oktober 2022 18:03
    @AveryJackson ik verdedig helemaal niks.
    Mijn enige punt is dat de argumenten van Sony tegen deze overname onzin zijn.

    Ik weet niet wat je bedoelt met full defense volgens mij nam jij net zo goed deel aan de discussie, op welke manier ging jij er anders in precies?

    En je mag prima jouw mening hebben, die respecteer ik zelfs, mits je met feiten en argumenten komt, mensen geen woorden in de mond legt en niet met random quotes van random mensen op het internet komt om je punt te maken.

    Het heeft niks met mijn straatje te maken, het argument van Sony is hypocriet, klopt niet en is al ontkracht door Microsoft.
    Met dat laatste ben jij het niet eens en dat is prima. Nogmaals wij bepalen niet of de overname doorgaat of niet.
    Ook de uitspraak van deze meneer voegt niets toe denk ik.

    De reden dat ik zo reageer is dat jij pretendeert dingen te weten, zoals wat er achter gesloten deuren precies besproken is tussen Sony en Microsoft, die jij simpelweg niet in weten aangezien niemand daar iets over naar buiten gebracht heef. Behalve Spencer die iets over de deal mbt CoD heeft verteld.
    Iemand die op die manier probeert een discussie te sturen, door dingen te verzinnen, en vooral vanuit onderbuikgevoel praat valt niet mee te discussieren.
    Daarbij ben jij steeds degene die heeft over Xbox fans dit, dus blijkbaar praat jij vooral vanuit een straatje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AveryJackson

    • 12 oktober 2022 18:08
    @Ziminar Maak er je mening van en niet een feit. Misschien moet je de woorden "ik vind" eens aan je tekst toevoegen. Dit is wat ik bedoelde met mijn post naar jou hierboven.

    Voor de rest moet ik alleen maar lachen om je domme post.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 12 oktober 2022 18:18
    @AveryJackson ach de commissie uit Brazilie is het daar in ieder geval mee eens, dus die VINDT dat blijkbaar ook.

    Wat is er dan precies dom aan mijn post Avery kun je dat ook uitleggen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 12 oktober 2022 18:55
    @Ziminar niet op reageren want hij heeft altijd gelijk, als je zegt er is genoeg concurrentie voor cod is, zegt hij van niet want die games spelen heel anders dan cod. Als de hele gaming industrie zegt geen bezwaar en Jim crying lying Ryan wat zegt is het waar. Maar kennelijk is alles wat Jim crying lying Ryan zegt allemaal van tafel geveegd in al 2 landen en meer zal volgen. Ik zou ook heel hard kunnen lachen als straks elk land geen restricties geeft en micro toch besluit om de 3 jaar in te trekken omdat jim Ryan het allemaal zo openbaar deed. Ik gun het de ps fans niet maar Jim Ryan op ze muil gaan wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 12 oktober 2022 20:19
    @hulstpower

    Best triest om telkens Jim crying lying Ryan te zeggen. Ik heb eerlijk gezegd die man nog nooit zien liegen. Oke hij is geen Shawn Layden maar ook verre van slecht zeker voor gamers is hij geen slechte man.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 12 oktober 2022 20:55
    @coola telkens zei het nu voor het eerst, maar goed en shaw layden is ie zeker niet en hij is zeker ook niet een jack tretton. Maar noem eens op wat Jim Ryan gedaan heeft wat zo goed is voor ons gamers, alles was al in motie gezet door ze voorgangers een layden tretton of kaz hirai. Nee Jim Ryan is de slechtste die ooit aan het roer heeft gestaan bij ps vind ik zelf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 12 oktober 2022 21:19
    @hulstpower Deze man kun je beter geen vragen stellen over Sony want niets persoonlijks tegen Coola maar over Sony, Koijma, Square en Ubisoft komt er weinig objectiefs uit zijn mond. Jim Ryan is een zeurpiet. Verzin een Cod tegenhanger. Nintendo heeft aangetoond zonder COD Prima te kunnen functioneren. En met Splatoon hun eigen soort van COD tegenhanger gemaakt wat al jaren erg succesvol blijkt. En Sony heeft Bungie gekocht een studio die daar in mijn ogen toch instaat toe is om een geweldige COD tegenhanger te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 12 oktober 2022 21:27
    @Snoop213 ik heb niks tegen coola hoor, hij mag ze mening hebben soms deel ik die en soms niet. Maar waarom men Jim Ryan verdedigd weet ik niet, vind dat die man niks gedaan heeft voor ps en sinds deze generatie is alles door hem. Gedaan is het slechte pr na slechte pr onder hem. Maar goed zo zie ik het misschien zien een coola of avery dat anders. Ik vind ps een geweldig product, maar Jim Ryan nee ik walg van die man layden zag je weinig vind ik zelf om daar echt een mening over te hebben, maar jack tretton die man vond ik altijd eerlijk over komen en als die wat zei kwam het over of ie een gamer was en snapte wat we wilden. Met Jim heb ik dat nog nooit gehad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Grimes

    • 13 oktober 2022 12:00
    @hulstpower Wanneer Hermen Hulst voor President/CEO SIE

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 13 oktober 2022 12:13
    @Grimes hij is hoofd van ps studio. Maar herman als hoofd zie ik liever dan Jim ryan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Grimes

    • 13 oktober 2022 13:07
    @hulstpower Hoop dat Hermen het lukt om de plek van Jim over te nemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 13 oktober 2022 13:23
    @Grimes denk het niet, mag Jim niet maar hij is een zakeman