Nieuws
PlayStation 4

Take-Two: 'Nieuwe PS4- en Xbox One-consoles zijn kansen'

Uitgever geïnteresseerd zolang consumenten dat zijn

Geschreven door Michel Musters op

Volgens Take-Two Interactive's CEO Strauss Zelnick zijn de nog niet officieel aangekondigde nieuwe versies van de PlayStation 4 en Xbox One "allemaal kansen" voor de uitgever.

Tijdens een gesprek met investeerders werd Zelnick gevraagd wat hij vindt van het feit dat Sony en Microsoft mogelijk met nieuwe versies van hun huidige consoles komen. Ook werd hem gevraagd wat hij van de Nintendo NX verwacht.


"Over het algemeen zijn het allemaal kansen", aldus Zelnick. "Afhankelijk van hoe dingen verlopen, geeft een succesvolle nieuwe console ons nog een kans om games uit te geven." Zelnick liet weten dat zolang consumenten de consoles kopen, Take-Two aanwezig is. 

Onder Take-Two vallen de uitgevers Rockstar en 2K Games, bekend van titels als Grand Theft Auto, Borderlands, Battleborn en NBA 2K.

Bron: Gamespot

Dit artikel delen:

Lees meer

Win een Star Wars: The Force Awakens steelbook blu-ray Kojima legt uit waarom hij grote games wil blijven maken
36

Reacties op: Take-Two: 'Nieuwe PS4- en Xbox One-consoles zijn kansen'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • rpenning

    • 19 mei 2016 14:41
    Ben benieuwd wat ze er van kunnen maken vooral rockstar als we straks red dead 2 in 4k kunnen spelen (als dat mogelijk is op de nieuwe ps4) dan zou dat tog wel een harde plasser waard zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheRussian

    • 19 mei 2016 15:30
    Hopelijk zullen de consumenten massaal de middelvinger opsteken naar deze rot streek.
    Het is oneerlijk tegenover de early adopters zij hebben de hoofdprijs betaald voor een systeem dat slechtere prestaties levert dan een gereviseerde versie die ongetwijfeld goedkoper zal zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelE30

    • 19 mei 2016 15:40
    @TheRussian Tegenover de late adopters is het evengoed een kutstreek. Stel dat je in al je onwetendheid vlak voor de E3 een PS4 koopt, met de verwachting dat deze net zolang meegaat als de PS3, dus dat je er nog jaren plezier van kunt hebben. Dan wordt je niet vrolijk van het feit dat er eind van het jaar een nieuwe is.

    Óók niet wanneer de PS4 gewoon supported blijft. Je zit gewoon met een minder product dan, je zou op z'n minst de helft van je geld terug moeten krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheRussian

    • 19 mei 2016 15:51
    @MikkelE30

    Helemaal mee eens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • toeterbaas198219

    • 19 mei 2016 15:52
    @MikkelE30 je zou op z'n minst de helft van je geld terug moeten krijgen. Of je betaald natuurlijk veel meer voor de nieuwe.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 19 mei 2016 18:07
    @MikkelE30

    Daarom moet je ook eerst research doen voordat je een flink bedrag gaat neerleggen.
    Als je zomaar iets koopt zonder eerst onderzoek te doen vind ik het eigen schuld.

    Als jij een nieuwe mobiel koopt, ga jij dan ook naar de winkel en zegt doe mij die maar?
    Ik denk dat jij eerst een keuze gaat maken welke het beste bij jou past en dan koop je het pas.

    En dan nog steeds heb je kans dat er een week later de opvolger van jou net gekochte mobiel binnenkort te koop is. Google is je beste vriend en het is zo simpel.

    Je tikt gewoon even in of er toevallig een nieuw model aangekondigd is en klaar.
    Kind kan de was doen. Je zal altijd een minder product hebben.

    Koop een nieuwe auto, een jaar later is hij al geen flikker meer waard. Het bedrag wat je betaald hebt krijg je een jaar later nooit meer voor terug. Snap nooit dat mensen hier zo moeilijk over doen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nuage

    • 19 mei 2016 20:26
    @spreadthehate Elke keer die mobieltjes vergelijking. Begrijp je dan niet dat dat helemaal niet vergelijkbaar is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 19 mei 2016 21:14
    @Nuage Precies. Heb een S7 ja en ik WEET dat de S8 volgend jaar al komt en dit jaar eventueel een S7 premium.

    Bij telefoons is dat gebruikelijk. Bij een console hoor je jarenlang met hetzelfde apparaat uit de voeten te kunnen.

    Kans is nu dat de ontwikkelaars puur voor de PS4.5 ontwikkelen en dan een port maken voor de PS4 die gewoon inferieur is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 19 mei 2016 21:40
    @Nuage

    Hoezo snap je die vergelijking niet? Een beetje goed toestel kost je 700 euro ieder 2 jaar als je een nieuw abbo afsluit simpel. En dan beginnen mensen te klagen dat er net na 2 jaar een nieuwe console op de markt komt waar ze weer voor moeten betalen. Je kan je toestel ook houden en een simonly nemen. Je kan je ps4 ook gewoon behouden en daar spellen op spelen. Hoezo appels met peren vergelijken?

    Ik kan het er mee eens zijn dat ze deze keuze meteen hadden moeten maken en meteen een goede PS4 op de markt brengen.
    Toen ik de prijs hoorde bij release wist ik meteen al dat het verouderde rommel zou zijn, en had hier ook al meerdere keren aangegeven hadden ze maar een PS4 van 700 tot 800 uitgebracht.

    Strategisch gezien hebben beide Sony en MS een fout gemaakt in mijn ogen. Bij release was de videokaart al ruim 4 jaar oud, dachten jullie nou echt dat deze console jaren mee zou gaan?

    Vrijwel alle pc gamers wisten dit meteen al, komt ook wel omdat die meer van hardware afweten omdat pc gaming ook een beetje hobby is voor de meeste. Technologie gaat nu eenmaal gewoon keihard net zoals bij mobieltjes, en vooral nu met VR in het achterhoofd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 20 mei 2016 06:31
    @spreadthehate Dat ze misschien betere hardware hadden moeten gebruiken ok.

    Maar ik heb screencaps van Uncharted 4 gezien en heb zelf The Order 1886 en Batman Arkham Knight gespeeld.

    Die zagen er allemaal zo gigantisch mooi uit dat ik nog jaren doorkan met deze console.

    Of moet dat inmiddels doorkon zijn? Ja, ik kan GTA V ook op de PS3 spelen maar dan heb je echt een iets minder goede game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheRussian

    • 19 mei 2016 21:30
    @spreadthehate

    Je loopt nu echt appels met tomaten te vergelijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 19 mei 2016 17:58
    @TheRussian

    Ik vind het totaal geen probleem en ben het ook niet met je eens :)
    Ik heb mijn PS4 nog geen twee jaar maar ik betaal met alle liefde nog eens 900euro bijvoorbeeld voor een uber console die wel normaal spellen kan spelen op 60fps.

    Technologie gaat tegenwoordig nu eenmaal hard. Je nieuwe mobiel is trouwens on na twee jaar verouderd en wil je up to dat zijn met de laatste software dan zul je een nieuwe moeten aanschaffen simpel.
    Wil je dat niet dan blijf je lekker bij je verouderde meuk hangen en niemand die er ook maar iets om zal geven.
    Het is je eigen keuze en niemand verplicht je de nieuwe console te kopen.

    Je hoeft geen PS4 NEO te kopen. Je kan ook gewoon lekker bij de oude console blijven en daar je spellen op spelen.
    Ik zie geen enkele problemen.

    Al had ik liever twee jaar geleden meteen de jackpot willen betalen voor een console met goede specs.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nuage

    • 19 mei 2016 20:38
    @spreadthehate Het probleem dat veel mensen zien is dat je een console koopt met een bepaalde verwachting, gebaseerd op de complete geschiedenis van consoles. En die verwachting is dat je minstens 5 jaar spellen kan spelen op de best mogelijke manier. Deze lifecycle willen ze nu voor het eerst gaan doorbreken en daar zijn het er veel niet mee eens.
    Dat continue upgraden moet lekker bij de pc markt blijven.

    Daarbij kocht ik ook een PS4 met het oog op de PS VR en het lijkt er meer en meer op dat dat toch niet zo'n goede match is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • pepsi

    • 19 mei 2016 22:21
    @spreadthehate Gelul trouwens dat je mobiel na 2 jaar outdated is, er zit nauwelijks verschil tussen flagships van 2 jaar geleden en nu. Zo hard gaat het helemaal niet meer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 19 mei 2016 22:28
    @pepsi

    Je PS4 is ook niet outdated zodra de Neo komt. Dus wat bedoel je met gelul? Ze ondersteunen hem nog steeds net zoals ze met 2 jaar oudere mobieltjes doen. Alleen je abbo stopt meestal na twee jaar en dan ga je toch voor de allernieuwste meestal. (Wat je weer 700 euro kost)

    Allemaal paniek om niks. Jullie moeten zelf de keuze maken of je de nieuwe koopt met betere specs, of je blijft bij de oude en speelt exact dezelfde spellen die op de nieuwe komen. De meeste PS4 games kunnen toch al geen 1080p 60fps aan dus meer inleveren ga je echt niet doen dan wat je nu al hebt.

    Kijk eens hoe lang de PS3 nog word ondersteund toen de PS4 op de markt kwam. Op een gegeven moment houd het op ja. Ik zie nog steeds de nieuwste games uitkomen voor de PS3 zoals Fifa 16 en Black ops 3

    En straks krijg je weer geklaag van mensen die de nieuwe consoles hebben. Krijg je het gezever weer dat de PS4 de mooie games voor op de Neo tegenhouden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 19 mei 2016 17:35
    Hoe vaak ik wel niet als PC gamer heb moeten horen dat ik "eeuwig aan het upgraden" ben, wat allemaal heel veel geld en tijd kost, bladiebla en meer van die fabeltjes. En nu is dit blijkbaar de realiteit voor consoles: een generatie met daarbinnen meerdere subgeneraties waarbij je om de paar jaar een nieuwe iteratie moet kopen om qua specs bij te blijven. Als voormalig consolegamer kan ik niet anders dan concluderen dat de steekhoudende argumenten voor een console steeds geringer worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 19 mei 2016 21:17
    @Baukereg Dat ben ik volledig met je eens.

    Of het fabeltjes zijn wat je opnoemt, geen idee. Ben al jaren niet bezig geweest met pc gaming omdat ik het gemak van de consoles gewoon prettig vond. Gewoon een keer in de zoveel tijd een console kopen en klaar.

    Maar als Sony ons nu dit flikt is er geen limiet aan wat ze nog verder kunnen gaan doen en dan kan ik beter een pc kopen. Daar kan ik als ik het goed aanpak verschillende onderdelen vervangen in plaats van dat ik het hele apparaat moet vervangen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 20 mei 2016 08:37
    @Baukereg,

    Zelf overdrijf je nu ook. Er komt een xje een nieuwe subconsole na ruim 3 jaar en jij begint meteen over meerdere subgeneraties die je steeds om de paar jaar moet kopen. Alsof dit al jarenlang aan de gang is. De release datum van ps4k is nog geen eens bekend.

    Pc upgraden blijft anders omdat je onderdeel voor onderdeel moet veranderen. Bij een mogelijke ps4 k is het gewoon kwestie van een nieuw apparaatje bestellen die je in stekkert en klaar.

    De zogenaamde early adapters moeten ook niet zo aanstellen. Ze doen net alsof hun ps4 onspeelbaar wordt na komst van ps4k. Wat natuurlijk niet zo is. Er kom alleen maar meer keus. Voor de ps4 blijven er games uitkomen die minimaal 30 fps moeten hebben. De overgrote meerderheid van de console gamers heeft daar geen last van.
    Degene die nu huilen alsof ze iets "geflikt" wordt zie ik graag verdwijnen van de consoles. Scheelt een hoop misplaatst gezever.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 20 mei 2016 09:32
    @Grohe Ik verwacht inderdaad dat we vaker gaan zien dat er een verbeterde versie gaat uitkomen. Voor Sony is de inzet VR en dat gaat zelfs met de PS4,5 niet overhouden. Voor MS geldt dat ze niet nog 6-8 jaar met het slechte imago van de Xone willen zitten. 60fps is nog altijd geen realiteit. Maar als over een paar jaar 4K steeds populairder wordt hebben de consoles wederom een probleem en zal er weer een nieuwe versie komen, zeker als de PS4,5 en X1,5 een succes zijn.

    Natuurlijk is het optioneel om hierin als consument mee te gaan, maar het upgraden van een PC is net zo goed optioneel. Mijn PC is zes jaar oud en heb er recent een nieuwe videokaart in gezet zodat hij nog zeker vier jaar mee kan. En zelfs dat was niet echt nodig, want de AAA games die ik speel zijn op één hand te tellen. Misschien dat ik nog eens extra RAM er bij zet, maar that's it!

    Waar het om gaat is dat de meerwaarde van een console over een PC steeds minder wordt. Het aantal exclusives is historisch laag ten opzichte van vorige generaties (PC = duizendmaal meer exclusives), voor online gamen moet je een betaald abonnement hebben, en het monopolie op 'gamen op de bank voor de TV' is allang een achterhaalde gedachte. Het 'niet hoeven upgraden' is dus binnenkort ook geen argument meer. Blijft over consumentengemak, maar ook dat is discutabel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 20 mei 2016 10:22
    @Baukereg Precies. Wie zegt dat ze na de 4.5 niet ophouden?

    En ik vervang liever een onderdeel dan dat ik om de 3 jaar een geheel nieuwe console moet kopen.