Nieuws
Farmville 3

Take-Two gaat Zynga overnemen voor 12,7 miljard dollar

De grootste overname in de game-industrie tot nu toe

Geschreven door Michel Musters op
Take-Two Interactive, het bedrijf dat onder andere Grand Theft Auto uitgeeft, gaat Farmville-studio Zynga overnemen voor 12,7 miljard dollar - omgerekend ongeveer 11,2 miljard euro.

De bedrijven zijn het eens geworden over de overname. Daardoor krijgt Take-Two een van de grootste ontwikkelaars van smartphonegames in handen. 

Het is de bedoeling dat Zynga zijn eigen identiteit binnen Take-Two blijft behouden. Strauss Zelnick blijft de CEO van het bedrijf. Zynga staat bekend om games als Farmville, Golf Rival, Empires & Puzzles, Harry Potter: Puzzles & Spells en Zynga Poker. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Francisco. 

Take-Two is het moederbedrijf van 2K Games en Rockstar en geeft via die dochterondernemingen gamefranchises uit als Grand Theft Auto, Borderlands, Red Dead Redemption, NBA 2K, Bioshock en Civilization. Door de overname krijgt Take-Two een sterke positie binnen de smartphonegamesmarkt. Daarbij kan Take-Two via Zynga diens populaire franchises ook naar de mobiele markt brengen.

Zynga neemt vanaf de overname alle mobiele ontwikkelingen binnen Take-Two over, waaronder het T2 Mobile Games-label. Take-Two bracht eerder al mobiele games uit als Monster Legend, Dragon City en WWE SuperCard.

Door het bedrag dat met de overname gemoeid gaat, betreft dit de duurste overname ooit binnen de game-industrie. Voor Tencents overname van SuperCell werd bijvoorbeeld 8,6 miljard dollar betaald, en voor Microsofts overname van Bethesda 8,1 miljard dollar.

Dit artikel delen:

Lees meer

Capcom hint naar nieuwe aankondigingen rondom Street Fighter 'Sony zendt nieuwe State of Play mogelijk in februari uit'
11

Reacties op: Take-Two gaat Zynga overnemen voor 12,7 miljard dollar

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    BertThaBest

    • 10 januari 2022 15:13
    Feest… Nieuws waar ik warm noch koud van word. Ik snap de overname wel, dikke goudmijn dat bedrijf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 10 januari 2022 15:16
    Tsja niet direct voordehandliggend, maar Take-Two was al duidelijk microtransactie-geil en dit gaat ze ongetwijfeld bakken met geld opleveren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LarsCornelis

    • 10 januari 2022 15:22
    Da's een hoop geld

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Hoofd

    • 10 januari 2022 15:56
    Ik heb zelf altijd de regel om nooit echt geld uit te geven aan mobile games, voordat je het weet ben je verslaafd en arm zoals Take-Two Interactive nu.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 10 januari 2022 16:18
    En dan dacht men paar maanden terug nog dat micro take2 ging kopen, zie het niet gebeuren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 10 januari 2022 22:55
    @hulstpower laten ze nou maar focussen op de bedrijven die ze al hebben daar kunnen best heel veel pareltjes uit voortvloeien. Tot nu toe is de Rare overnamen voor mij nog niet geslaagd had er zoveel meer van verwacht

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 11 januari 2022 08:39
    @Roy36NL rare is met sea of thieves wel heel goed bezig, niet mijn game maar op steam is het 1 van meeste gespeelde games. Maar iemand bij micro in verleden rare kinect games laat maken is het geen succes. Maar collotion 343 en turn10 en kan er nog wel een aantal noemen wat wel grote succesen hebben. Maar ik zeg ook niet dat ze take2 moeten kopen alleen dat het verhaal ging dat ze die wouden kopen, maar als take2 zo grote aankoop doet zie ik het niet meer gebeuren dat was enige wat ik zei.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 11 januari 2022 11:33
    @hulstpower ik kon er niet inkomen sea of thieves voelde voor mij echt on rare aan. Die pc gamers weten dat niet :-). Ow ik zeg ook niet dat alles slecht is bedoelde er mee dat de studio’s die ze nu hebben zo veel potentie hebben als ze daar de volledige focus op gaan leggen dat we nog aardig verwent worden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 11 januari 2022 11:36
    @Roy36NL ja mee eens en hoe leuk het is voor xbox mensen als ze een take2 kopen, zie ik ze liever ori studio kopen of van flight sim zelfde als die van die ratten kom even niet op de naam. Die 2 maken hele goeie games en passen binnen xbox vind ik zelf

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 11 januari 2022 11:41
    @hulstpower ja nou een ori 3 mag ook wel komen man man man wat een game is zoo vet vooral met Atmos

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 11 januari 2022 14:26
    @Roy36NL yep 1 van de beste games die ik afgelopen generatie gespeeld hebt deeltje 2 dan voor mij