Afgelopen donderdag was het zover, de wereld mocht kennismaken met de Mod versie van Tactical Ops: Assault on Terror. Het werd een chaotische kennismaking, want de Europese retail versie zou pas ergens in juni uitkomen, de Amerikaanse retail versie zou die week in de Amerikaanse winkels verschijnen en een dag eerder kwam Counter-Strike 1.4 uit. Daarnaast waren er de eerste dagen maar een paar mirrors beschikbaar, wat de verspreiding van de 200MB zware download niet ten goede kwam. Toch wist GameSpot de retail versie te bemachtigen en legde deze Unreal Tournament "Counter-Strike kloon" op de pijnbank.One of the things that often makes or breaks shooters is one of their hardest elements to define: their subtle balance or feel. It's composed of many factors, like player movement rates, average character survival time, weapon physics (both hard data like firing rates and apparent heft and power created with audio and visuals), and so forth. This "feel" is what Counter-Strike nailed almost flawlessly. At least back in its early glory days (and arguably to this day), Counter-Strike had the equivalent of a master martial artist's grace and balance, whereas Tactical Ops is more like a gangly teen at a first kung fu lesson--enthusiastic but really clumsy. Het spel scoort een 6,2 en dat is maar net een voldoende. Volgens GameSpot had men meer tijd aan Assault on Terror moeten besteden. De AI in de singleplayer campaign is matig tot slecht en online lijkt het spel op Counter-Strike met speed. Gigantisch snelle gameplay met een feel die onhandig aanvoelt. De graphics zien er beter uit dan in de Mod versie, maar de models zijn weer zo onduidelijk dat je vaak elkaar neerschiet. En dat is jammer, want Tactical Ops is een Mod met zeer veel potentie.