System Shock 2 is nog steeds één van de beste RPG-Shooters van de laatste jaren. Het enige spel wat er nog in de buurt kon komen en het volgens velen overtrof was Deus Ex. Toch had het spel beter gekund, en nee dat is geen gezeur van een teleurgestelde gamer (allerminst), de spelontwikkelaars van tegenwoordig zijn zo vol zelfkritiek dat het haast eng wordt. Laten we een kijkje nemen in de wereld van Daniel "Digital Nightfall" Todd, Director of Operations, Through the Looking Glass.... A word of warning … this Taffer's Post contains lots of Shock 1 & 2 spoilers. Also, don't read it if you are going to have a closed mind and are outraged that I would suggest that Shock 2 is not perfect. Hazzah!

Okay, let us now look at Shock 2. Shock 2 is a game of mighty triumphs and humiliating failures. It is, as I have sometimes said, a textbook example of the right and wrong things to do when you are making an Action/RPG. If we are going to make it shine, we need to glance at the biggest problems it has - plot holes. (...) Lastig voor te stellen dat deze ervaringen alweer 2 jaar geleden zijn.. Het is een erg interessant stukje om te lezen als je van de System Shock games houdt, en dit is pas deel 1. Ben je ooit nog van plan je in de wondere wereld van System Shock te wagen dan kan je dit artikel beter even links laten liggen, omdat het nogal wat spoilers bevat.