Nieuws

Systeemupdates voor PlayStation 5 en PlayStation 4 uitgebracht

Update moet systeemprestaties verbeteren

Geschreven door Michel Musters op
Sony heeft systeemupdates voor zowel PlayStation 5 als PlayStation 4 uitgebracht.

Voor PlayStation 5 is update 22.01-05.02.00.03 verschenen en voor PlayStation 4 is update 9.51 verschenen. Beide updates verbeteren volgens Sony de systeemprestaties van de betreffende consoles.

Hoewel niet officieel bekendgemaakt, is het mogelijk dat de patch een exploit in de consoles verwijdert. Een hackersgroep heeft onlangs namelijk een exploit in de consoles gevonden en die aan Sony gemeld - met een geldbedrag als beloning.

Overigens lijkt het er op dat mensen binnenkort hun DualSense-controller via de pc kunnen updaten. Vooralsnog kan dit alleen door de DualSense aan de PS5 te verbinden met een kabel, maar op de officiële PlayStation-site is een license agreement verschenen wat er op lijkt te wijzen dat het straks ook via de site kan. De tekst werd weer snel offline gehaald, maar hieronder is een gemaakte screenshot te zien. Mogelijk wordt de optie binnenkort officieel uitgerold.

Dit artikel delen:

Lees meer

Asteroïde naar de maker van Final Fantasy 14 vernoemd Current gen-update The Witcher 3 wederom uitgesteld
20

Reacties op: Systeemupdates voor PlayStation 5 en PlayStation 4 uitgebracht

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 14 april 2022 09:04
    Wanneer wordt dat statische gekraak dat om de haverklap ontstaat wanneer je met een headset op op de PS5 speelt, gefixt?! Zo gek: dan plug je de headset er even uit en weer in en is het verholpen. Half uurtje later begint het weer. Storend!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 14 april 2022 09:11
    @Michael-Raymond-Clayton Ik speel ook met headset, maar nergens last van. Is dat een veel gerapporteerd probleem dan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 14 april 2022 17:45
    @Messtranor @Lavalera @RuanMoleman @iChrisNL @Paxopoxo @Markus88 ja, is wel een vaak terugkomend probleem. Google maar eens op termen als Static Noise Headphone PS5. Met de hardware is niks mis. Nieuwe en dure headset (ook van Sony nota bene) en nooit enig kraakje behalve op de PS5.
    Maar toevallig las ik net bij het googlen een mogelijke fix (via instellingen). Die ga ik dus proberen!

    Fijn voor jullie in elk geval dat jullie er geen last van hebben. Is echt mega irritant namelijk!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 14 april 2022 09:27
    @Michael-Raymond-Clayton Dat probleem herken ik ook niet. Ik speel ook altijd met headset op maar geen enkel probleem met statisch geluid tussendoor

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RuanMoleman

    • 14 april 2022 10:37
    @Michael-Raymond-Clayton dit klinkt eerder als een probleem met jouw hardware (wellicht kabel?). Aan de reacties te zien ben je de enige en als iemand die 99% van de tijd een headset gebruikt herken ik dit probleem ook niet.

    Statisch gekraak ligt vaak aan kabels die niet goed vast zitten of gewoon stuk zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • iChrisNL

    • 14 april 2022 11:06
    @Michael-Raymond-Clayton Ik gebruik altijd een headset en heb hier nooit last van. Klinkt als een hardware probleem met jouw headset of PS5.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 14 april 2022 11:41
    @Michael-Raymond-Clayton

    Klinkt als een issue aan jouw kant, misschien troep in de aux aansluiting van je controller? Of anders een issue met de kabel of aux van je headset. Heb je al een andere controller gebruikt? Of als dit hetzelfde probleem geeft een andere headset?

    Ik speel ook altijd met een headphones op (bekabeld) en heb hier nooit last van gehad met zowel de oude DualSense (die bij eerste PS5 kwam) als de vernieuwde DualSense.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 14 april 2022 12:46
    @Michael-Raymond-Clayton ben bang dat het ligt aan je eigen headset. Even je 3.5mm jack kabel vervangen of USB en kijken of dat helpt. Anders andere controller proberen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 14 april 2022 09:23
    Hoop dat het probleem waarbij een cd niet gelezen kan worden wanneer er een externe disk of ander apparatuur in zit.

    Dat is echt een vervelende issue. Ik heb daar last van. Ik heb zelf als een nieuwe ps5 gekregen, maar het probleem is gewoon weer terug.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 14 april 2022 11:33
    @Goodmushin Kan de ps5 uberhaubt cd's lezen dan? Ik dacht alleen DVD's en Blu-rays.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 15 april 2022 12:33
    @Messtranor

    Ok dacht even dat je sarcastisch aan het doen was, maar excuses :-)

    Ik bedoel blueray disk sorry :-)

    Cd weet ik niet nog nooit geprobeerd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 15 april 2022 12:41
    @Goodmushin ? wtf
    Ik stel toch gewoon een vraag?
    Ik meen te hebben gelezen dat de ps5 geen lens meer heeft voor cd's. wellicht dat ik het mis had. Maar dvd's en blu-rays zijn een compleet ander medium.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 15 april 2022 13:06
    @Messtranor

    Zie vorige post :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 14 april 2022 09:33
    Ik zet I`m Going In 1 en 2 muziek aan vanaf een usb stick als ik Breakpoint speel.
    Als ik de home button in druk en naar de ps4 mediaplayer ga om een ander mp3 aan te zetten (loop) en weer terug ga naar breakpoint , gaat ie de game herladen; zou leuk zijn als daar wat aan gedaan zou worden (of is dat een breakpoint probleem ipv een ps4 probleem?) en zou ook leuk zijn als die mediaplayer wat vlotter reageerde of als je kon aangeven hoe vaak een track herhaald word voor ie naar de volgende gaat.
    Of dat als je ziet dat een game een update wil dat je van te voren de patchnotes ken zien in de ps4 ui

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    R.J

    • 14 april 2022 09:54
    Ze mogen de PS4 wel wat sneller maken want Een ogenblik geduld staat inmiddels bij letterlijk alles ook bij het even kijken naar je profiel of vriendenlijst.

    De store mag ook aangepakt worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavandou

    • 14 april 2022 11:12
    @R.J Die update heet PS5

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 14 april 2022 11:59
    @Lavandou lol

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    R.J

    • 14 april 2022 15:23
    @Lavandou Nee hoor Series X.. nee als ik een ps5 zou zien staan neem ik hem gelijk mee wil niet die scalper prijzen op mp ervoor betalen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 14 april 2022 12:01
    @R.J Die store is sinds de "vernieuwing" een jaar of wat geleden echt een drama. De web versie ervan is nog het ergst.
    Waarom kan ik niet gewoon vanuit t begin scherm op genre zoeken? en als ik al op genre kan vinden heel diep in het systeem, waarom krijg ik dan alsnog niet alles te zien, en waarom kan ik dan ineens niet meer de prijzen erbij zien staan en moet ik de game eerst aanklikken voor ik dit zie?
    Het is allemaal zo verschrikkelijk onlogisch, en waarom? want de store werkte voorheen gewoon prima.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    R.J

    • 14 april 2022 15:29
    @Messtranor Precies dit, sinds ps4 ben ik vooral digital gegaan en dat was een hele lange tijd prima tot op een bepaald moment alles laggy werd meen toen eens gelezen te hebben dat ze er iets aan gingen doen maar daar heb ik niks van gemerkt in ieder geval.