Systeemeisen voor Microsoft Flight Simulator onthuld

Systeemeisen voor Microsoft Flight Simulator onthuld

De minimale systeemeisen voor Microsoft Flight Simulator zijn bekendgemaakt. De game moet ergens dit jaar uitkomen.

Microsoft Flight Simulator is een vliegtuig simulatiegame die vorig jaar tijdens E3 werd aangekondigd. De game bevat 37 duizend vliegvelden en spelers kunnen met hun vliegtuig de hele wereld over vliegen. Nu heeft Microsoft de systeemeisen voor de game onthuld. Om deze game te kunnen draaien moet de pc aan de volgende minimale eisen voldoen:

Minimale specs

CPU: Ryzen 3 1200 / Intel i5-4460

GPU: Radeon RX 570 / NVIDIA GTX 770

VRAM: 2GB

RAM: 8GB

HDD: 150GB

Bandbreedte: 5 Mbps


Aanbevolen specs:

CPU: Ryzen 5 1500X / Intel i5-8400

GPU: Radeon RX 590 / Nvidia GTX 970

VRAM: 4GB

RAM: 16GB

HDD: 150GB

Bandbreedte: 20 Mbps


Ideale specs:

CPU: Ryzen 7 Pro 2700X / Intel i7-9800X

GPU: Radeon VII / Nvidia RTX 2080

VRAM: 8GB

RAM: 32GB

HDD: 150GB (SSD recommended)

Bandbreedte: 50 Mbps

De exacte releasedatum van Microsoft Flight Simulator is nog niet bekend.

microsoft flight simulator

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!

Bandbreedte van 5Mbps als minimum? Dat zijn oldschool USB snelheden. Er word dus in de praktijk blijkbaar niet zo heel veel live data gestreamt. Doet me denken aan Simcity dat niet lokaal zou kunnen draaien omdat je PC zou smelten door alle data.

0
test

@tyberium Dat is het minimum. Ze hebben al eerder aangegeven dat hoe lager de bandbreedte is, hoe blokkeriger je beeld. Minder detail dus. Hoe hoger je bandbreedte, hoe meer detail je gaat zien.

0
test

@tyberium Dit is nou echt weer zo'n antwoord waar of niet goed gelezen wordt of je begrijpt het niet goed. Zie het als dezelfde vooruitgang van gewone HDD naar SSD, huidige games op een gewone hdd hebben snel last van texture pop in, waardoor je eerst een lelijke low res texture ziet, en pas later een high res texture als deze klaar is met laden. Met een SSD heb je dat niet omdat deze veel sneller is. Een vergelijkbaar iets zal hier ook gelden. Het WERKT wel op de lagere bandbreedte, maar mooi is t niet.

0

@darkmanwls Popin komt doorgaans door een volloop van de VRAM en de daar uit resulterende overflow naar langzamer regulier RAM. Ook met een SSD kun je popins krijgen als de game gewoon slecht in elkaar steekt en de textures niet of slecht pre-load naar VRAM, dus wie begrijpt het hier nu niet.

0
test

Groot verschil in minimale en aanbevolen RAM.... Zou me niks verbazen als 16 GB eigenlijk al niet eens genoeg is voor een steady ervaring.

0

Aanbevolen voor jou