Nieuws

Systeemeisen van pc-versie Forspoken onthuld

Demo van PS5-versie ontvangt update

Geschreven door Michel Musters op
Square Enix heeft de systeemeisen van de pc-versie van Forspoken onthuld.

In onderstaande tweet zijn de systeemeisen te bekijken. Zo heeft men een GTX 1060 nodig om de game in 720p en 30 fps te draaien. Voor ultra-settings is juist de GTX 4080 benodigd. In dezelfde tweet zijn ook diverse pc-features te lezen. Zo wordt auto-hdr ondersteund en kan een DualSense-controller gebruikt worden. In een trailer die ook hieronder is te zien worden de features benadrukt.

Square Enix laat tot slot weten dat er een update voor de PlayStation 5-demo van de game uitkomt. Het bedrijf heeft naar feedback van spelers geluisterd en wil de demo een fijnere ervaring maken. Zo kan men de functies van knoppen aanpassen, zullen vijanden die men selecteert die selectie verliezen wanneer ze buiten scherm komen en zijn bepaalde tekstformaten aangepast.

Hoofdpersonage Frey Holland is een ogenschijnlijk normale vrouw die haar omgeving kan beïnvloeden en dat kan toepassen in gevechten. In New York weet ze met haar snelheid en flexibiliteit al indruk te maken, maar wanneer ze in de fantasievolle wereld Athia terecht komt, doet ze daar een schepje bovenop.

Forspoken wordt ontwikkeld door Luminous Productions, een Square Enix-studio bestaande uit ontwikkelaars van Final Fantasy 15. De game verschijnt op 24 januari voor PlayStation 5 en pc.

Dit artikel delen:

Lees meer

De PlayStation Plus Extra- en Premium-games van januari zijn er Anno 1800 komt in maart naar PlayStation 5 en Xbox Series
20

Reacties op: Systeemeisen van pc-versie Forspoken onthuld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Aerofox81

    • 18 januari 2023 09:29
    Deze ga ik spelen voordat Hogwarts legacy er is. Lijkt me best een vermakelijke game. Goed dat ze geluisterd hebben naar de feedback van gamers.

    Dit is nu al de derde game die meer dan 16GB ram aanbeveelt. Returnal, Hogwarts legacy en nu Forspoken. Ik heb pas mijn pc ge-upgrade en ben benieuwd hoeveel er daadwerkelijk gebruikt gaat worden van de 32Gb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 18 januari 2023 10:27
    gek dat de 6800xt hier gelijk gesteld wordt met een 4080.

    Hier ga ik eerst even de reviews van afwachten voor ik hem koop.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 18 januari 2023 11:18
    @do365nic ik denk vanwege de 16Gb Vram.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 18 januari 2023 10:54
    Hallo, wat zijn dit nou weer voor specs? Ik heb een 3080/I9-9900K maar als ik dit zo lees zal ik in 1440p 30 fps halen. Op een pc… Volgens mij spelen mensen niet op een pc voor 30 fps. Dit is of een grote fout van degene die deze specs heeft geplaatst, of deze game is totaal niet geoptimaliseerd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 18 januari 2023 17:18
    @Markus88 dat weet ik zo net niet, want dacht dat de ps5 resolutie ook best laag is, even wachten op de digital foundry review.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 18 januari 2023 20:52
    @hulstpower Ik heb de ps5 versie gespeeld, en op frame rate mode kreeg ik echt dikke fps drops, liep zeker niet goed. Ben benieuwd iig. Heb 'em cadeau gekregen voor op de pc, en ga het zelf eerst proberen op 1080p 60fps, maar ben er bang voor haha :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 19 januari 2023 08:13
    @Markus88 mij sprak de game aan maar, naar hoe meer gameplay ik zag hoe minder leuk die me lijkt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 19 januari 2023 10:54
    @hulstpower Ik keek er eerst erg naar uit (vandaar dat ik deze game als cadeautje heb gekregen), maar na het spelen van de demo ben ik er niet meer zo zeker van haha. We zullen zien, ben iig nog wel een beetje hyped!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 19 januari 2023 11:29
    @Markus88 hoop voor je dat ie wel vet is. Ik kijk wel maybe ooit via plus proberen ofzo als ie daarop komt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 19 januari 2023 12:16
    @hulstpower Thanks man! En dat zal vast wel over een jaartje of 2. :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 19 januari 2023 12:24
    @Markus88 ja of als ie geen 80 euro meer is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 19 januari 2023 20:17
    @hulstpower Ik haal de meeste Ps5 games en XSX games van marktplaats af. 3-7 dagen na release betaal je al de helft minder, en soms wel 80% minder haha!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 19 januari 2023 20:50
    @Markus88 ok ik koop ze of op dag 1 of veel later in de sale.. Maar games als God of war speel ik Day one en Gears of war.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 20 januari 2023 09:25
    @hulstpower Same. Sommige games zijn gewoon meer dan hun prijs waard, haha!

    (Ik heb trouwens Gears of war 1-2-3 op een semi-professional niveau gespeeld, dus die komt er altijd dag 0 in en wordt dan ook gelijk kapot gespeeld, haha! (Behalve Judgment. Dat was echt een gedrogt vond ik, haha!))

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 20 januari 2023 09:36
    @Markus88 ik niet pro maar wel grijs gespeeld, gears 1 heeft mij echt een next gen gevoel geenen wat een Mario 64 en golden eye deden op n64.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 20 januari 2023 12:39
    @hulstpower Dat dus. Had precies hetzelfde toen ik het voor het eerst speelde. Goede tijdem :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Frezzle

    • 18 januari 2023 10:55
    Sinds een maand mijn eerste gamepc. Deze met een rtx 3080 omdat de 4080 belachelijk duur is. Jammer dat ik deze niet op ultra kan gaan doen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 18 januari 2023 12:37
    @Frezzle Volgens mij mist er een stuk van je zin. De 4080 is toch ook een RTX? Alle kaarten van nvidia vanaf de 2000 serie zijn RTX kaarten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Frezzle

    • 18 januari 2023 14:25
    @Messtranor ja ik ben kennelijk vergeten RTX 3080 te typen. Foutje

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 18 januari 2023 10:59
    Ik heb nu meerdere gameplay filmpjes van deze game zitten bekijken en ben nog steeds niet geinteresseerd, maar ik kan er niet mijn vinger op leggen waar het aan ligt.