Minimaal
Besturingssysteem: Windows Vista, Windows 7 of Windows 8
CPU: Dual core-cpu
RAM: 2 gigabyte werkgeheugen (3gb op Vista)
Videokaart: 1gb werkgeheugen en ondersteuning voor DirectX 11
Aanbevolen
Besturingssysteem: Windows Vista, Windows 7 of Windows 8
CPU: Quad Core-cpu
RAM: 4gb werkgeheugen
Videokaart: 1gb werkgeheugen en ondersteuning voor DirectX 11
Optimaal
Besturingssysteem: Windows Vista, Windows 7 of Windows 8
CPU: Meest recente Quad Core-cpu
RAM: 8gb werkgeheugen
Videokaart: Meest recente, bijvoorbeeld Nvidia GTX 680 of AMD Radeon HD7970
Reacties op: Systeemeisen Crysis 3 bekend
ipodkiller
Aquemini
Zolang het consoleporten blijven die later worden geoptimaliseerd, dan draait het altijd wel goed op de pc. Kijk maar naar BL2, MP3, BF3, FC3, Hitman. Allemaal geoptimaliseerde consoleporten die met alles op max nog steeds perfect lopen. Als Crysis3 een 100% pc ontwikkeling was geweest, dan was er vandaag de dag geen pc geweest die hem goed kon draaien.
Noble7
Xanadu
Shadow
Alhoewel, dit blijft een alpha build…. dat is alles behalve optimaal.
Edit:
Meest recente videokaart…. een 680 GTX? Mijn god, een videokaart van 450 euro?
Een 680 GTX is op dit moment de aller snelste single GPU. Toe maar, toe maar… wat bedoelen ze eigenlijk dan met Optimaal? Aangezien mijn dual GPU al dikke moeite heeft om alles bij te benen op max settings.
ultraspaz
Shadow
skulleater
Aquemini
Shadow
Dit alles ging prima op 1080p @ ~60fps.
ChrisZ
Shadow
SuCCeSSoR
freaq
wat me wel verbaasd is dit:
Minimaal
Besturingssysteem: Windows Vista, Windows 7 of Windows 8
CPU: Dual core-cpu
RAM: 2 gigabyte werkgeheugen (3gb op Vista)
Videokaart: 1gb werkgeheugen en ondersteuning voor DirectX 11
dx11 is een requirement terwijl de game ook gewoon naar consoles komt welke een (aangepaste) implementatie van de dx9 gpu's hebben. vraag me af of men dx 11 dan dus wel uit kan zetten bijv.
Shadow
Shadow
Een engine die hier super goed gebruik van maakt van multicores is Frostbite (Battlefield 3).
freaq
SuCCeSSoR
Zielepootjes die die minnetjes geven zonder enige uitleg. Triest.
*zucht*
Shadow
in de meeste games is het verschil vaak maar 0,5%/1% aangezien (Hoe hoger jouw res, hoe meer jouw GPU wordt aan gesproken ipv CPU resources). Alleen bij specifice benchmarks zie je soms een 5% verschil tussen Gen 1 en Gen 3 i7. Bij een gelijkwaardige clock is het verschil soms nog kleiner!!!
Als je lagere resoluties gebruikt merk je dat de i7 Gen 1's een bottleneck worden. Al zijn die fpses dan zo belachelijk hoog dat die bottleneck niet boeiend is.
SuCCeSSoR