Nieuws

Systeemeisen Batman: Arkham Knight bekendgemaakt

Minimaal 6GB RAM vereist

Geschreven door Gijs Scheltens op
Nvidia heeft de systeemeisen van Batman: Arkham Knight voor pc bekendgemaakt. Het spel komt 23 juni uit op pc, PlayStation 4 en Xbox One. Uitgever Warner Bros. zelf heeft nog geen systeemeisen vrijgegeven.

De systeemeisen die Nvidia bekend heeft gemaakt zijn als volgt:

Minimale systeemeisen
Besturingssysteem: Windows 7 SP1 | Windows 8.1 (64-bits)
Processor: Intel Core i5-750 2.67 GHz | AMD Phenom II X4 965 3.4 GHz
Werkgeheugen: 6 GB
Videokaart: Nvidia GeForce GTX 660 (2 GB VRAM)
Directx 11
Harde schijf: 45 GB vrije schijfruimte

Aanbevolen systeemeisen
Besturingssyteem: Windows 7 SP1 | Windows 8.1 (64-bits)
Processor: Intel Core i7-3770 3.4 GHz | AMD FX-8350 4.0 GHz
Werkgeheugen: 8 GB
Videokaart: Nvidia GeForce GTX 760 (3 GB VRAM)
DirectX 11
Harde schijf: 55 GB vrije schijfruimte

Ultra-systeemeisen
Besturingssysteem: Windows 7 SP1 | Windows 8.1 (64-bits)
Processor: Intel Core i7-3770 3.4 GHz | AMD FX-8350 4.0 GHz
Werkgeheugen: 8 GB RAM
Videokaart: Nvidia GeForce GTX 980 (3 GB VRAM)
DirectX 11
Harde schijf: 55 GB vrije schijfruimte

Batman: Arkham Knight wordt opnieuw ontwikkeld door Rocksteady, die daarmee zijn derde Batman-titel aflevert. Eerder maakte de studio al Batman: Arkham Asylum en Batman: Arkham City. Het in 2013 uitgebrachte Batman: Arkham Origins werd ontwikkeld door WB Montreal. 

Bron: Nvidia

Dit artikel delen:

Lees meer

Mario Kart 8 Animal Crossing-dlc nu beschikbaar Games en theater komen samen op festival New Gamegrounds
8

Reacties op: Systeemeisen Batman: Arkham Knight bekendgemaakt

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • xsuperaim

    • 23 april 2015 15:05
    Hoeveel zou het met kosten als ik een pc zou bouwen om het op ultra te spelen .

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Maphesta

    • 23 april 2015 15:18
    Ergens tussen de 1100 en 1300 euro (ligt eraan of je voeding en behuizing ook nieuw moet aanschaffen).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • xsuperaim

    • 23 april 2015 15:31
    hmm oke thx .

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Maphesta

    • 23 april 2015 15:21
    Vorige week mijn GTX 980 aangeschaft. Ik ben helemaal klaar voor ULTRA, al heb ik een i5 ipv i7. In de tijd van mijn upgrade was het internet het er over het algemeen over eens dat een i5 beter was voor gaming, en een i7 voor business related PCs. Ik hoop dus dat het niet echt uit maakt dat ik een i5 heb, en geen i7 :\

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 23 april 2015 15:43
    Zowel de I5 als de I7 zijn niet 1 type processor maar een hele serie. Dus het hangt er helemaal vanaf welke i5 je vergelijkt met welke i7. De latere i5's zijn beter dan de eerste series i7's. Er zijn op internet genoeg gidsen te vinden over welke beter is en welke niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Maphesta

    • 23 april 2015 16:24
    I know, wat ik dus ook bedoelde is dat ik de Intel Core i5 3570k 3.4 GHz heb ipv de i7 3770k 3.4 GHz.

    Maar natuurlijk kan ik het antwoord op mijn twijfel vinden op het internet. "Google it!" is over het algemeen zo onpersoonlijk, en vragen stellen op forums heeft zo z'n charme ;)

    Edit: Opgezocht. Ze zijn qua gaming performance praktisch hetzelfde. Deze i7 haalt dezelfde fps in games als mijn i5, soms met een verschil tussen 0,1 en 0,3 fps. Happy chap right here. Daar hoef ik me dus geen zorgen om te maken!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aquemini

    • 24 april 2015 08:27
    beetje balen dat deze game steeds werd uitgesteld. Nu komt the witcher er aan en een maand later deze titel. Man o man.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RdeFuijk

    • 24 april 2015 10:59
    Valt me mee om eerlijk te zijn, mijn GTX 760je voldoet zo te zien nog aan de aanbevolen eisen. Ik had hogere eisen verwacht en zat te denken om de PS4/X1 versie te halen, maar PC zal uiteindelijk geen probleem zijn zo te zien.