In 2002 verscheen met Syberia eindelijk weer eens een oerdelijke, mooi afgewerkte adventuregame met een ijzersterk design en een spannende storyline. Het spel verkocht, zeker voor een adventuregame, behoorlijk goed en een vervolg zit er dan ook aan te komen. Voor dit vervolg zal Benoit Sokal wederom in staan voor de artwork en het verhaal.

Op technisch gebied zal er ook het een en ander verbeterd worden aan Syberia 2. Zo zullen de achtergronden veel levendiger overkomen, zullen de binnenlocaties sfeervoller zijn en zal er gebruik gemaakt worden van geavanceerde licht en schaduweffecten:While Grefford freely admits that he and his design team "aren't making Doom III," they have put together some impressive special effects with lighting. Candles in the monastery create shadows that flicker against walls and character models. In the demo we were shown, two candles threw Kate's shadow in different directions, setting up an eerie atmosphere that wasn't possible in the first game due to technical limitations. The use of numerous light sources made the scene appear like something out a suspenseful movie, rather than a scene from an adventure game, particularly when you consider that most adventure games are infamous for their poor production values anyway. GameSpot heeft een preview van maar liefst vier pagina's online staan van deze veelbelovende adventuregame die iets meer dan een jaar na het origineel in de winkels zal liggen: in oktober 2003. Lees de hele preview hier.