Nieuws
Zelda Twilight Princess HD

Hoogtepunten: 'Switch-versie Zelda: Twilight Princess HD geen prioriteit voor Nintendo'

Tantalus is vooralsnog in ieder geval niet gevraagd voor het project

Geschreven door Michel Musters op
Een Nintendo Switch-versie van The Legend of Zelda: Twilight Princess HD zou geen prioriteit hebben voor Nintendo.

Dat meldt Joe Crago, de CEO van Tantalus - de ontwikkelaars van Zelda: Twilight Princess HD en de Skyward Sword-remaster - tijdens de Fragments of Silicon-podcast. Het bedrijf zou vooralsnog niet gevraagd zijn om Twilight Princess HD over te zetten naar Switch.

"We zouden het graag doen, maar het is geen prioriteit voor Nintendo - of in ieder geval in de gesprekken die wij met ze hebben gehad. We springen op elke kans die we krijgen om aan een van hun games te werken. Er is een constant dialoog tussen onze bedrijven."

Veel fans hopen al geruime tijd dat Twilight Princess HD en Wind Waker HD - twee Wii U-overzettingen van Wii-games - naar de Switch komen. Hoewel dat nog altijd mogelijk is, is Tantalus op dit moment dus in ieder geval niet er opgezet.

Dit artikel delen:

Lees meer

Ongewenste berichten op Discord? Zo voorkom je dat Hoogtepunten: Ubisoft+ komt naar PlayStation, Ubisoft+ Classics inbegrepen bij nieuwe PS Plus
92

Reacties op: Hoogtepunten: 'Switch-versie Zelda: Twilight Princess HD geen prioriteit voor Nintendo'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Snoop213

    • 17 mei 2022 09:29
    Goed nieuws als dit werkelijk zo gaat zijn Wij hebben deze ports niet nodig. Ik wordt ook best moe dat mensen er maar om blijven vragen het zal best triest scoren zijn als de grote najaar klapper van Nintendo had geweest een port van 2 remasters. Houd het najaar vrij voor een rumoured DK game een remake van de Metroid prime 1 game, Bayonetta 3 en Mario and Rabbids Sparks of hope. En Zelda fans zijn genoeg verwend de laatste jaren ze kunnen best een jaartje zonder Zelda doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 17 mei 2022 09:42
    @Snoop213

    Eventuele re-releases zouden niet de najaarsklappers zijn hoor. We krijgen Xenoblade Chronicles 3, Splatoon 3, Pokemon Scarlet/Violet, Fire Emblem Warriors: Three Hopes en Mario Strikers: Battle League + de games die jij al noemde ook nog (niet al die games komen in het najaar uit, maar je snapt het sentiment). Evt. Zelda re-releases zouden gewoon een (heel vet) extra'tje zijn.

    Verder zie je ik ook 'rumoured' games opnoemen. Dat vind ik altijd gevaarlijk, want mochten die niet aangekondigd/uitgebracht worden, dan ben je teleurgesteld, terwijl Nintendo er dan niets aan kan doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 17 mei 2022 10:07
    @PietS. Najaar is voor mij niet eind juli dus Xenoblade reken ik daar niet onder. Daarbij wordt qua verkoopcijfers Xenoblade erg overschat is wereldwijd niet zo groot. Strikers is een juni titel zelfde geld voor die Fire Emblem game.

    Verder is geen leuk extraatje maar eerder een beloning aan mensen die Nintendo in de steek hebben gelaten in het Wii u tijdperk. Want hadden al deze zeurpieten gewoon een Wii u gekocht waren deze ports helemaal niet nodig. Plus was Twilight Princess helemaal niet zo goede HD port de graphics waren erg slecht opgepoetst..

    Verder Nintendo kan er zeker wel wat aan doen want het is namelijk niet goed te praten dat we al 10 jaar geen nieuwe Donkey Kong game hebben mogen zien. Dat we 1 hele console Metroid in al die jaren hebben gezien. Dus als deze games niet bestaan dan heeft Nintendo een flater geslagen door ze niet in de maak te hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 17 mei 2022 10:20
    @Snoop213

    Vandaar dat ik '(niet al die games komen in het najaar uit, maar je snapt het sentiment)' erbij typte. Ik wil maar zeggen dat 2022 een goed gevuld jaar is m.b.t. Nintendo games. En ook al tel je die games niet mee, dan hou je nog steeds Splatoon 3, Pokemon Scarlet/Violet, Bayonett 3 en Mario + Rabbids over. Dat zie er toch uit als een mooi najaar in mijn ogen.

    M.b.t. het Wii U verhaal begrijp ik wat je wil zeggen inderdaad, maar dan nog… Evt. re-releases van die games zorgen er gewoon voor dat er weer een hoop Switches over de toonbank gaan, dus waarom zouden ze het niet doen. Vanuit het 'verkoop' standpunt gezien is het gewoon een gouden zet. Ik ben het overigens met je eens dat TWW HD een betere oppoets beurt heeft gehad dan TP HD. TP HD was overigens ook prima. Ik zou de originele TP's (op de GC & Wii) nooit meer spelen.

    Daar heb ik het niet over. JIJ verwacht dingen die niet aangekondigd zijn en als ze dan niet aangekondigd worden/uitkomen, dan word je boos/pissig. DAAR kan Nintendo niets aan doen. Je moet uitgaan van wat officieel aangekondigd wordt en je mag dromen, maar je kan niet zomaar ergens vanuit gaan en als het dan niet gebeurt zoals jij wil, boos gaan doen. Verwend gedrag noem ik dat. Ik wil ook graag dat ze TWW HD & TP HD dit jaar re-releasen, maar als dat niet gebeurt dan is het jammer maar helaas.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 17 mei 2022 10:42
    @PietS.Het zal een makkelijke cashgrab zijn meer is het niet. En ik krijg daar van ernstige jeuk. Sws heb ik dat wel met Nintendo dat ze oude meuk blijven uitmelken.

    Dan je laatste punt. Dan ben ik alsnog terecht pissig. Want als Nintendo goedkope cashgrab wel zou uitbrengen maar bijvoorbeeld een nieuwe Donkey Kong en bijvoorbeeld Pikmin niet dan heeft Nintendo in mijn ogen de verkeerde keuzes gemaakt en dan zijn mensen zoals mij terecht teleurgesteld het is eigenlijk best een kleine schande dat series als DK, Star Fox, Pikmin noem maar op nog steeds wachten op nieuwe releases en Mario, Zelda en Japanse RPG games wordt je mee platgegooid op de Switch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 17 mei 2022 10:49
    @Snoop213

    Natuurlijk willen ze geld verdienen. Dat wil ieder bedrijf. Zolang ze originele games (die ik hierboven al genoemd heb) blijven releasen naast re-releases, dan vind ik het allemaal prima.

    Oneens. Nintendo kiest ervoor om andere originele games uit te brengen i.p.v. degene die jij opnoemt. Dat jij die minder leuk vindt dan bv. DK o.i.d. is jouw probleem. Hard, maar waar. Het is niet zo dat re-releases de plekken van onaangekondigde originele games innemen o.i.d. Zolang Nintendo een game niet officieel aangekondigd heeft, kun je niet pissig worden om het feit dat jij verwacht dat ze 'm aankondigen, maar dat zij het dan niet doen. Misschien staan er wel een DK gepland voor volgend jaar? Wie weet?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 17 mei 2022 11:03
    @PietS. Kijk wat mijn vriend Coola heeft een beetje met Ubisoft en Sony heeft daar heb jij last van met Nintendo en Zelda. En ook al heb ik pech kan ik nog wel pissig worden. Want ik krijg jeuk van de zoveelste Xenoblade en Fire Emblem game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 17 mei 2022 11:18
    @Snoop213

    Echter zul je mij nooit zien smijten met termen als 'perfect', 'de beste ooit', etc. Dat is wel een verschilletje. ;) En DAT bedoel ik. JIJ vindt die games niet leuk, maar anderen wel. Er komt een 2e originele Xenoblade game uit in 5 jaar. Dat is echt niet veel. Jij hebt een beetje tunnelvisie m.b.t. je eigen smaak. Daar zit het probleem.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 17 mei 2022 14:51
    @PietS. Klopt ik vind het niks ik krijg er jeuk van dat geef ik ook aan. Maar ik ben vast niet de enige. Maar ik ben niet de enige waarschijnlijk en het is ook goed om rekening te houden met deze doelgroep. Dus als Nintendo dan dit uitbrengt en niet mijn smaak wordt ik terecht pissig haha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 17 mei 2022 14:57
    @Snoop213

    Ik snap je wel hoor. Ik heb het liefste ook dat ze alleen maar games uitbrengen die ik vet vind, maar helaas gebeurt dat niet, haha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 17 mei 2022 15:00
    @PietS. Nee Nintendo vind ik de laatste 2 jaar erg matig mede ook door de pandemie. Maar we gaan het wel afwachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 17 mei 2022 15:04
    @Snoop213

    Dat kan. Ik heb me de afgelopen jaren gelukkig wel erg goed vermaakt met de Switch en de bijbehorende games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Abatu

    • 17 mei 2022 12:25
    @Snoop213 is het niet wat vreemd om af te geven om een remaster van een Zelda game en zelf te wachten op een remaster van een Metroid game?
    Niet dat je per se ongelijk hebt, maar of je op een bepaalde game zit te wachten lijkt me persoonlijke voorkeur.

    Daarbij, uit je reacties hieronder, Nintendo is niet een vriend die je in de steek kan laten. Nintendo is een commercieel bedrijf die mij graag als klant wil hebben. Als zij niet iets bieden waar ik geld aan uit kan geven dan is dat niet mijn schuld. Nintendo wil een product verkopen en zijn er met de Wii U niet in geslaagd om een grote groep aan te spreken. Ik vind het niet fair om de schuld bij de gamers te leggen als ze die console niet kopen.
    Nintendo zal die remakes ook alleen uitbrengen als ze denken dat het een commercieel succes kan opleveren niet uit liefdadigheid. Ze staan er zakelijk in en wij als gamers in principe ook

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 17 mei 2022 12:30
    @Abatu Nee ik zou graag een remake willen zien dat is wat anders. Daarbij zou dat goed zijn om de Metroid prime serie eens te presenteren aan een nieuw publiek.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Abatu

    • 17 mei 2022 13:03
    @Snoop213 ik vind Metroid als game ook interessanter dan Zelda persoonlijk en vind het jammer dat ze Metroid niet dezelfde aandacht geven als Zelda

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 17 mei 2022 14:16
    @Snoop213

    Een remake valt in jouw ogen niet onder de noemer 're-release'? Dus je vond Link's Awakening voor de Switch wel een goede release?

    Metroid Dread heeft Metroid als voorgesteld aan nieuw publiek… en goed ook. Het is de best verkocht Metroid game ooit!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 17 mei 2022 15:16
    @PietS. Dat vond ik een goede release want dat is dezelfde ervaring maar in een prachtige jasje gestoken. Plus scheelt ook dat ik die game zelf nooit heb gespeeld haha En betreft Metroid. Prime juist die remake kan mensen die er niet mee bekend zijn laten zien wat is een Metroid in 3D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 17 mei 2022 15:24
    @Snoop213

    Ik dacht ik vraag het maar even, haha. Maar remakes zijn dus wel prima. Wat zou je van een OoT remake vinden?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 17 mei 2022 09:32
    Hij zegt echter niets over TWW HD, dus misschien zijn ze daar wel al mee bezig? Ik zou echter liever een collectie ala SM3DAS zien, dan 2 losse re-releases. Maar 'iets' Zelda is altijd beter dan niets. Wel is het goed om te lezen dat ze constant contact hebben met Nintendo. Ook kan het natuurlijk ook zo zijn dat ze "liegen" en er wel mee bezig zijn.

    Het is in ieder geval zo dat we ieder jaar 'iets' Zelda krijgen, dus ik ben benieuwd wat het dit jaar gaat worden! Hopelijk krijgen we in juni een Direct die meer duidelijk geeft op dat gebied.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 17 mei 2022 10:11
    @PietS. Ook dit is een beetje een afwijking van Nintendo gamers we hebben ieder jaar iets van Zelda gehad dus krijgen we het dit jaar ook. Misschien is het ook goed om netjes te wachten tot Breath of the wild 2 af is en gewoon een jaar zonder Zelda te doen. Ook vergeten mensen dat Zelda sinds Breath of the wild een mega verkoop knaller is geworden. Skyward sword HD, het orgineel van Skyward sword bijvoorbeeld hebben het heel slecht gedaan.