Nieuws
Mortal Kombat 11

Switch-versie Mortal Kombat 11 draait op 60 frames per seconde

Fatality-video's worden afgespeeld met 30 fps

Geschreven door Ralph van Dodewaard op
Ed boon, mede-bedenker van Mortal Kombat, bevestigt in een interview dat de Switch-versie van Mortal Kombat 11 draait op 60 frames per seconde. Wél zijn de omgevingen minder gedetailleerd en worden de fatality-video's afgespeeld met 30 frames per seconde.

Tijdens de aankondiging van Mortal Kombat 11 in december, werd bevestigd dat de game ook wordt uitgebracht voor de Nintendo Switch. Veel fans waren echter ongerust dat het vechtspel van ontwikkelaar NetherRealm Studios een lagere framerate heeft op de Nintendo-console, omdat deze minder krachtige hardware bevat dan de andere platformen.

In een interview met Game Informer verzekert Ed Boon, medebedenker van Mortal Kombat, dat de Switch-versie van Mortal Kombat 11 net als op de andere consoles draait op 60 frames per seconde. Wél vertelt hij dat de Fatality-acties op alle platformen met 30 frames per seconde worden afgespeeld. Volgens Boon is hiervoor gekozen om de personages in een hogere resolutie te kunnen tonen en meer effecten in beeld te kunnen brengen.

De Switch-versie van Mortal Kombat 11 wordt niet ontwikkeld door NetherRealm zelf, maar door Shiver Entertainment. In januari meldde Trevor Traub, producent van NetherRealm, dat de omgevingen in het vechtspel minder gedetailleerd zijn op de console van Nintendo, maar dat het spel er wel fantastisch uitziet.

Uit het interview met Game Informer blijkt ook dat NetherRealm ooit gesprekken heeft gehad met Marvel over een mogelijk vechtspel. Bovendien werd gisteren Cetrion onthuld als nieuw speelbaar personage in Mortal Kombat 11.

Mortal Kombat 11 is beschikbaar vanaf 23 april voor pc, PlayStation 4 en Xbox One. De Switch-versie verschijnt in Europa op 9 mei.

Dit artikel delen:

Lees meer

Beleef het Noorse horrorverhaal van Draugen in mei Nieuwe Ancestors-gameplay toont ontdekking en overleving
16

Reacties op: Switch-versie Mortal Kombat 11 draait op 60 frames per seconde

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • kleinekoosjer

    • 4 april 2019 16:15
    Behalve achtergrond details vermoed ik ook een resolutie dingetje. . raar dat ze het daar verder niet over gehad hebben. Maar alsnog tof natuurlijk voor de switch gebruikers dat de game speelt als een trein. De grote vraag is.. Zit er bloed in de Nintendo versie?? :-p

    Ooooh those were the days..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mrakd

    • 4 april 2019 16:51
    @kleinekoosjer Waarschijnlijk alleen maar groen of blauw bloed :-) (zo was dat toch op de n64)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Undefused

    • 4 april 2019 17:15
    @mrakd denk dat hij doelt op de SNES versie toentertijd, MK(1) had op de SNES geen bloed tenzij je een “bloedcode” invoerde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Exalian-1

    • 4 april 2019 17:52
    @Undefused Nee, er was enkel een "blood code" op de Megadrive versie van deel 1. Enkel deel 1 had op de SNES geen bloed. Daarna elk deel altijd gewoon standaard volop bloed gehad.
    Blijkbaar zijn er mensen die het "kiddy imago" van Nintendo nog graag hoog willen houden door te doen alsof Nintendo nooit bloed toe liet in MK games, maar dit was enkel bij deel 1.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Undefused

    • 4 april 2019 18:49
    @Exalian-1 zou kunnen dat je gelijk hebt hoor, maar ik zou zweren dat ik op de snes ook zo een code had, ga vanavond meteen ff kijken in de papieren die ik nog steeds heb van club Nintendo toentertijd waar ik alle fatality’s enzo op toegestuurd had gekregen, want ja nog geen internet toen maar een simpel briefje naar Nintendo en 2 weken later kreeg je een envelop met cheatcodes enzo binnen door de brievenbus. Begin nou toch te twijfelen…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gekke Dirkie

    • 4 april 2019 18:59
    @Undefused Ik ben benieuwd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 4 april 2019 19:34
    @Undefused de bloed code van toen kan ik me nog herinneren. Speel in de pit en net voor je het eerste gevecht gewonnen had moest je van controler 2 op start drukken. Dan moest speler 2 speler een verslaan en eindigen met een fatality, die mag dan pas uitgevoerd worden wanneer de maan volledig zichtbaar was en de tijd op een gelijk getal zoals 33, 44, 55 etc stond. Maar het belangrijkste van deze cheat was dat je een stuiver uit 1982 links op je cardridge moest leggen anders werkte heel de cheat niet. Je had 50% kans dat het lukte en 80% als je net een Pepsi op had 😉😂.

    Ben bang dat er geen bloed code is voor deel een, maar deed vroeger net zo graag met al die bizarre manieren mee die over het schoolplein heen zwierven in de hoop dat er eentje zou werken 😜.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 4 april 2019 21:29
    @Undefused

    Zover ik weet geen enkele manier om de snes versie van MK met bloed te spelen.
    Er gingen destijds wel veel geruchten de ronden.
    Waaronder de meest geniale die ik ooit zag dat je een kwartje op de cartridge moest plakken en dat het extra gewicht dan de snes versie zou oplichten en bloed toe lief.
    Hahaha
    Ik weet niet eens waar ik en mijn vrienden destijds die geruchten hoorden want internet was er niet.
    Maar ik geloof dat ee wel een action replay manier is om die grijze spetters rood te krijgen.
    Zover ik weet is dat het meeste bloed van MK op de snes.

    Op de megadrive was er wel een bloed code.


    En waarom een briefje op de post doen. Destijds had je de Nintendo hotline nog. Kon je heen bellen en dan kreeg je persoonlijk een medewerker asn de lijn die je dan vertelde.
    Dat is toch een mooi systeem geweest.
    Daar zat dus mensen die constant allerlei kleine tips gaf. Ik vraag me af hoe die dat allemaal zo snel konden vinden. Of waren dat echte gamers die van alle Nintendo games alle codes en moves en alle geheimen kenden?

    Maar nu ben ik ook wel benieuwd naar jou code voor de snes.
    Want allemaal die ik destijds probeerden mislukten allen.

    Overigens wel leuk om weer terug te denken aan die tijd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 5 april 2019 09:00
    @watashi wa maurice desu.
    Ik heb vroeger gewerkt voor Infogrames (later Atari) als hotline medewerker.

    Sommige games (zoals Alone in the Dark) kreeg je zoveel vragen over dat je het op een gegeven moment uit je hoofd kende.
    Ik had toen echter ook veel walkthroughs van verschillende games waar ik dingen in op kon zoeken.
    Verder zat je elk moment dat je niet aan het bellen was te gamen om de spellen beter te leren kennen.

    Klinkt als leuk werk maar geloof me, na een tijdje gaat het vervelen en je speelt thuis veel minder games…
    Het grootste voordeel was wel dat je games al vrij vroeg speelt en via contact met onder andere EA kreeg ik nog veel gratis games :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Undefused

    • 5 april 2019 09:21
    @watashi wa maurice desu. Er is inderdaad geen bloed code voor de snes, heb de papieren net opgezocht en er wordt specifiek vermeld dat de code niet bestaat, het was dus blijkbaar een of andere vervormde jeugdherinnering😅, en voor een kleine tip belde ik ook wel naar de hotline, maar voor alle special moves en unlocks in bijv: Mortal Kombat, NBA Jam of Killer Instinct zou een lang telefoongesprek worden dus daarom een brief en dan kreeg je alles opgestuurd, super handig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kleinekoosjer

    • 5 april 2019 09:27
    @Exalian-1 Nee hoor, maak je geen zorgen. Ik probeer geen 'kiddy' imago hoog te houden. Dit was een opmerking puur om te kijken hoeveel generatie genoten van mij een flashback zouden krijgen naar dat schoolpleintje waar Jumpman zo mooi naar refereert..

    Dit was 'een dingetje' vroeger. Meer niet. Even nostalgisch terugdenken aan 1992,.. man we worden oud..

    Ik weet nog goed dat ik 'via een neef' MK1 op de pc kreeg.. precies een dag voordat we op vakantie naar Frankrijk gingen.. Ik wist dat dit een game was die ik wegens mijn leeftijd sneaky moest installeren en spelen. Ergens in een geheime dos map. M'n pa liet mij veel games spelen; maar hij was echt wel op de hoogte van het geweldniveau.. Mede dankzij die zelfde neef die tijdens die verjaardag doodleuk over fatalities begon te orakelen. Not a smart move neef..

    Anyhoe.. ik kon het dus niet spelen ivm vakantie.. Dik balen natuurlijk; thuis lag de heilige graal op mij te wachten.. Er zat maar 1 ding op; PU (waar alle moves instonden) mee en 3 weken lang studeren … Frankrijk nooit gezien.. maar bij thuiskomst wel in staat om de hele buurt met grond gelijk te maken… those were the days…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Robert-Frans

    • 4 april 2019 19:19
    @kleinekoosjer Vast wel. Doom 2016 op de Switch was immers ook geen My Little Pony. ;-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 4 april 2019 21:33
    @kleinekoosjer

    Hahaha je sarcasme naar deel 1 is wel lekker,
    Zou wel grappig zijn als ze een code toevoegen om hst bloed te verwijderen.
    Om lekker old skool snes te gaan.
    Alleen dan moderne gfx natuurlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 4 april 2019 21:39
    Persoonlijk denk ik dat resolutie verlaging en details vermjndering bij dit soort games niet heel erg merkbaar zijn,
    Vaak gaat de actie zo snel dat je niet gauw de achtergrond bekijkt.
    Dat zou je mogelijk enkel doen in 2 player en beide stil blijven staan om te zien wat er eigenlijk te zien is.
    Zodra er gevochten word zijn je ogen automatisch op je personage gericht en niet of die ene vlam in de achtergrond wel net zo scherp is als op een ps4pro en zelfs je personage zal minder opvallen dat daar minder details in zitten.
    Niemand die daar op dat moment naar kijkt denk ik.
    Die 60fps zijn dan veel belangrijker om dat de actie waar je heen kijkt dan goed. Vloeiend in beeld gebracht word.

    Voor mij geen probleem. Ik kan me niet indenken dat dit enig probleem is. Zeker de handheld spelers( zoals ik zelf) zullen dit niet als nadeel zien.
    Op tv kan het wel een groter issue zijn omdat je details al veel groter ziet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kleinekoosjer

    • 5 april 2019 09:30
    @watashi wa maurice desu. Gelijk heb je dude.. en geloof mij.. breng deze beelden naar het kleine scherm en je weet niet wat je mee gaat maken. Beste MK voor on the road.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappingsnake

    • 4 april 2019 23:13
    De zogenaamde "bloed"code voor de snes was een die hard 1 april grap van de power unlimited destijds ( stond in de cheats gedeelte ) dat is toen een heel eigen leven gaan lijden. En ja ik was er ook in getrapt …. elke stuiver geprobeerd dat ik voorhanden kreeg :).
    Maar er was wel degelijk bloed te krijgen in de snes versie … alleen niet zoals op de MD. En je had een action replay nodig, door een code in te voeren werd het zweet, rood van kleur .. verder ging het niet :)