Switch-versie Mortal Kombat 11 draait op 60 frames per seconde

Switch-versie Mortal Kombat 11 draait op 60 frames per seconde

Ed boon, mede-bedenker van Mortal Kombat, bevestigt in een interview dat de Switch-versie van Mortal Kombat 11 draait op 60 frames per seconde. Wél zijn de omgevingen minder gedetailleerd en worden de fatality-video's afgespeeld met 30 frames per seconde.

Tijdens de aankondiging van Mortal Kombat 11 in december, werd bevestigd dat de game ook wordt uitgebracht voor de Nintendo Switch. Veel fans waren echter ongerust dat het vechtspel van ontwikkelaar NetherRealm Studios een lagere framerate heeft op de Nintendo-console, omdat deze minder krachtige hardware bevat dan de andere platformen.

In een interview met Game Informer verzekert Ed Boon, medebedenker van Mortal Kombat, dat de Switch-versie van Mortal Kombat 11 net als op de andere consoles draait op 60 frames per seconde. Wél vertelt hij dat de Fatality-acties op alle platformen met 30 frames per seconde worden afgespeeld. Volgens Boon is hiervoor gekozen om de personages in een hogere resolutie te kunnen tonen en meer effecten in beeld te kunnen brengen.

De Switch-versie van Mortal Kombat 11 wordt niet ontwikkeld door NetherRealm zelf, maar door Shiver Entertainment. In januari meldde Trevor Traub, producent van NetherRealm, dat de omgevingen in het vechtspel minder gedetailleerd zijn op de console van Nintendo, maar dat het spel er wel fantastisch uitziet.

Uit het interview met Game Informer blijkt ook dat NetherRealm ooit gesprekken heeft gehad met Marvel over een mogelijk vechtspel. Bovendien werd gisteren Cetrion onthuld als nieuw speelbaar personage in Mortal Kombat 11.

Mortal Kombat 11 is beschikbaar vanaf 23 april voor pc, PlayStation 4 en Xbox One. De Switch-versie verschijnt in Europa op 9 mei.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Behalve achtergrond details vermoed ik ook een resolutie dingetje. . raar dat ze het daar verder niet over gehad hebben. Maar alsnog tof natuurlijk voor de switch gebruikers dat de game speelt als een trein. De grote vraag is.. Zit er bloed in de Nintendo versie?? :-p Ooooh those were the days..

0
test

@kleinekoosjer Waarschijnlijk alleen maar groen of blauw bloed :-) (zo was dat toch op de n64)

0
test

@mrakd denk dat hij doelt op de SNES versie toentertijd, MK(1) had op de SNES geen bloed tenzij je een “bloedcode” invoerde.

0
test

@kleinekoosjer Vast wel. Doom 2016 op de Switch was immers ook geen My Little Pony. ;-)

0
test

@kleinekoosjer Hahaha je sarcasme naar deel 1 is wel lekker, Zou wel grappig zijn als ze een code toevoegen om hst bloed te verwijderen. Om lekker old skool snes te gaan. Alleen dan moderne gfx natuurlijk.

0
test

Persoonlijk denk ik dat resolutie verlaging en details vermjndering bij dit soort games niet heel erg merkbaar zijn, Vaak gaat de actie zo snel dat je niet gauw de achtergrond bekijkt. Dat zou je mogelijk enkel doen in 2 player en beide stil blijven staan om te zien wat er eigenlijk te zien is. Zodra er gevochten word zijn je ogen automatisch op je personage gericht en niet of die ene vlam in de achtergrond wel net zo scherp is als op een ps4pro en zelfs je personage zal minder opvallen dat daar minder details in zitten. Niemand die daar op dat moment naar kijkt denk ik. Die 60fps zijn dan veel belangrijker om dat de actie waar je heen kijkt dan goed. Vloeiend in beeld gebracht word. Voor mij geen probleem. Ik kan me niet indenken dat dit enig probleem is. Zeker de handheld spelers( zoals ik zelf) zullen dit niet als nadeel zien. Op tv kan het wel een groter issue zijn omdat je details al veel groter ziet.

0
test

@watashi wa maurice desu. Gelijk heb je dude.. en geloof mij.. breng deze beelden naar het kleine scherm en je weet niet wat je mee gaat maken. Beste MK voor on the road.

0

Aanbevolen voor jou