Nieuws
Fortnite

Switch-versie Fortnite al meer dan 2 miljoen keer gedownload

Switch-versie is nu een dag uit

Geschreven door Michel Musters op
De gisteravond verschenen Switch-versie van Fortnite is in één dag al meer dan 2 miljoen keer gedownload.
De gratis Switch-versie, bestaande uit de battle royale-modus van het volledige spel, verscheen gisteravond kort na de Nintendo Direct-uitzending. Reggie Fils-Aime van Nintendo laat nu weten dat het spel ook op Nintendo's platform een succes is. Hij laat dit weken in een gesprek met IGN.


Fortnite is ook verkrijgbaar op pc, mobiel, PlayStation 4 en Xbox One. De game is in totaal al meer dan 125 miljoen keer gedownload. Eerder vandaag werd een wereldkampioenschap voor 2019 aangekondigd, waaraan iedereen kan meedoen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Wat is de beste game van de E3 2018? De ontwikkeling van Fallout 76
13

Reacties op: Switch-versie Fortnite al meer dan 2 miljoen keer gedownload

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • RWinV

    • 14 juni 2018 07:59
    Leuk en aardig allemaal maar het spel is dan ook gratis. Er zijn verder weinig titels van derde partijen die het goed doen op de Nintendo Switch. Indie-games wel maar buiten dat is het aanbod erg mager en durven de grote jongens het nog niet aan. Ook denk ik dat de hardware niet krachtig genoeg is om bijvoorbeeld spellen zoals destiny 2 te kunnen draaien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 14 juni 2018 08:16
    @RWinV denk je dat het gros van Switch gamers op Destiny 2 en consorten zitten te wachten?
    Met games als bijvoorbeeld Wolfenstein, FIFA, DOOM, Crash Bandicoot, Dark Souls, Octopath Traveller, NBA2K, LA NOIRE en Skyrim heb je toch best wat third party titels. Overigens weet ik niet waar jij vandaan haalt dat deze titels het goed zouden/gaan doen. De een meer dan de ander, maar qua downloads (Los van fysieke verkoop) hebben ze vaak hoog in de ranglijst gestaan.
    Als de verkopen van Fire Emblem, Mario Party en Pokémon weer nieuw publiek gaat aantrekken wordt het voor third party developers nog interessanter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • El Ninjo

    • 14 juni 2018 09:24
    Op dit moment is Fornite op de Switch de minste versie om het spel te spelen, veel technische issues, geen touchscreen, geen gyroscopic aiming etc.

    Maar ten tijde van de release op de PS4 en XBOX draaide Fornite ook niet vlekkeloos, dat is inmiddels gelukkig verholpen.

    Als Epic e.e.a. optimaliseert aan Fornite voor de Switch dan zal het vast goedkomen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 14 juni 2018 10:22
    @El Ninjo (Bijna) helemaal mee eens, ik zie geen extra waarde aan touchscreen. Maar de switch heeft een touchscreen dus ze hadden dit wel er in kunnen doen inderdaad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • El Ninjo

    • 14 juni 2018 11:30
    @Paxopoxo Sorry, ik bedoelde daarmee; voor het navigeren in menus zouden ze touchscreen kunnen implenteren. (zoals ook bij de mobiele versies van Fornite)

    Ben het met je eens wanneer je doelt op richten en schieten middels touchscreen, dat biedt niets extra's wanneer je sticks hebt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 14 juni 2018 11:55
    @El Ninjo Daar ben ik het helemaal mee eens, Switch heeft een touchscreen en om daar geen van gebruik te maken is zonde, navigeren in menu's kan inderdaad fijner zijn op de switch met touch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RWinV

    • 14 juni 2018 14:03
    @timtim96 Fifa doet het aardig (bron: VGChartz.com) excl digitaal rond de 850 duizend exemplaren verkocht. Doom is geflopt naar mijn mening en de nieuwe Doom is dan ook niet aangekondigd voor Switch. Skyrim doet het ook heel behoorlijk maar ik zie de opvolger ook niet op Switch verchijnen. Alleen al omdat het technisch een gigantische opgave zal zijn. LA Noire is een hele oude titel, Dark Souls gaat het niet goed doen verwacht ik omdat deze game veel later gelanceerd wordt. Ik denk dat het wel een goede vraag is van je, op welke 3rd party games zitten Nintendo-fans nou eigenlijk te wachten?

    Er wordt een hoop gevraagd maar meestal weinig verkocht. Ik moet zeggen dat ik het wel heel gaaf vindt dat Indie-games het zo goed doen op Switch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 14 juni 2018 17:18
    @RWinV

    Nintendo moet gewoon Nintendo blijven, ik hoef geen Ark of een Metro, Battlefield, Cod etc op mijn Switch te hebben. Daar heb ik de PC voor.

    Doe mij maar lekker Mario en Zelda en een hoop Indie games zijn echt geweldig.
    Telltale games lijkt mij wel geweldig om op de Switch te krijgen. The Wolf Among Us, The Walking dead dat soort type spellen. Eergisteren Hollow Knight gekocht op de Switch en dat speelt perfect op dat ding.

    Een nieuwe top down gta lijkt mij ook wel vet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 15 juni 2018 09:41
    @spreadthehate Ik snap niet wat er zo mis is met meer keuze, niet iedereen is opgegroeid met Mario of Zelda.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 15 juni 2018 09:59
    @Paxopoxo

    Meer keuze hoeft niet slecht te zijn, echter loopt Nintendo qua specs gewoon meestal achter de rest en daarom hoef ik al die titels niet te hebben. Doom ziet er niet uit op de Switch en speelt ook nog eens bagger (mijn mening) en ik weet het, niet alles draait om graphics. Echter moet het wel speelbaar zijn.

    De Switch is gewoon echt een perfecte handheld voor Indie games, en tussendoor gewoon lekker de klassiekers zoals Mario en Zelda.
    Zelda loopt ook niet echt denderend op de dock terwijl hij via handheld perfect loopt. Dus ze zullen eerst meer horsepower moeten krijgen voordat ze met spellen zoals Battlefield en COD gaan aankomen zetten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 15 juni 2018 15:51
    @spreadthehate Ik ben het deels met je eens, Switch zal niet meer ''Horsepower'' gaan krijgen qua hardware, betere optimization is wel mogelijk, Splatoon 2 draait erg goed voor een Multiplayer ''shooter'', dus dit zou ook mogelijk moeten zijn voor een minder grafische COD versie, alleen dan zou het bedrijf, Activision in dit geval, veel energie in het spel moeten steken. Tot nu toe zijn het meer wat generfde ports helaas, zoals Doom. Of ze moeten voor meer horsepower met een nieuwe versie komen die wat meer aan kan zoals met de DS/3DS destijds. Ik heb geen probleem met een COD of BF enz. als deze ook inderdaad goed speelbaar zijn .

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 15 juni 2018 17:27
    @Paxopoxo

    Als het goed speelt heb ik ook geen enkele problemen met een COD en BF, graag zelfs. Echter weet ik gewoon in mijn achterhoofd dat de Switch het qua specs gewoon net niet is. Dus nu in dit moment kies ik er liever voor om dit soort games lekker bij de andere platformen te laten liggen.

    Zelfs Rocket League is op de Switch gewoon best crap, en al helemaal op de docking. En al helemaal als je van de pc afkomt en je start het spel voor de eerste keer op je Switch op.

    Toch geniet ik echt zwaar van mijn Switch, zoals jij al zegt als het maar goed geoptimaliseerd is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RWinV

    • 15 juni 2018 14:54
    @spreadthehate helemaal mee eens.