Nieuws

Switch-verpakking wordt mogelijk kleiner om toevoer op te schroeven

Verpakking zou deze maand met ongeveer twintig procent krimpen

Geschreven door Michel Musters op
Nintendo zou van plan zijn om de verpakking van de Nintendo Switch kleiner te maken. Dit zou er voor zorgen dat het bedrijf meer exemplaren van de console kan leveren.

Dat laat de over het algemeen betrouwbare Japanse publicatie Nikkei weten. In de loop van augustus moet de verpakking volgens de website met twintig procent krimpen. Dit zou er weer voor zorgen dat er meer exemplaren tegelijkertijd over de wereld vervoerd kunnen worden, waardoor er meer exemplaren beschikbaar zijn in winkels. 

De Nintendo Switch is op momenten slecht verkrijgbaar - net zoals andere consoles en divers ander apparatuur. Dit komt bovenal door een aanhoudend tekort van halfgeleiders die nodig zijn bij het maken van chips. 

Ondanks dat heeft Nintendo eerder gemeld geen aanpassing te doen aan diens voorspelling dat het dit fiscale jaar, dat loopt tot en met maart 2023, 21 miljoen exemplaren van de Switch verscheept. Mogelijk draagt het verkleinen van de verpakking daar deels aan bij.

Dit artikel delen:

Lees meer

Eerste benchmark Intel Arc A580 duikt op Just Cause-makers werkten aan geannuleerde Iron Man-game
13

Reacties op: Switch-verpakking wordt mogelijk kleiner om toevoer op te schroeven

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • mhnl1979

    • 18 augustus 2022 15:53
    Ik wist niet dat er een tekort aan karton was.. Raar verhaal. Is het vervoer het probleem of het chiptekort?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Chinco

    • 18 augustus 2022 15:57
    @mhnl1979 waarschijnlijk beiden. Dit is een oplossing voor een van de twee.

    Wel bijzonder, want ik heb niet het idee dat er erg veel lucht in de verpakking zit…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tad

    • 18 augustus 2022 18:49
    @mhnl1979 Ik krijg vanuit mijn baan ook te horen dat dingen zoals flyers printen 300% duurder is geworden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    vVeen071

    • 19 augustus 2022 10:19
    @Tad Ik werk in een drukkerij en kan inderdaad beamen dat materiaal en transportkosten voor ons in ieder geval zo'n 200% zijn gestegen. Helaas is de enige oplossing om dit (deels) door te berekenen naar de klant. Hier zal Nintendo ongetwijfeld ook mee te maken hebben, ondanks de megacontracten die hieraan vast zitten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    vVeen071

    • 18 augustus 2022 16:00
    Transportkosten zijn explosief gestegen afgelopen jaar. Kleinere verpakking = meer consoles op een pallet en minder verbruik van verpakking = minder kosten. Gaat uiteindelijk allemaal om geld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 18 augustus 2022 20:19
    @vVeen071 dit is ook gewoon de rede. Of je nu 50 of 40 containers moet verschepen. Het is allebei een hoop en er gaan heel veel containers op die mega schepen. Volgens mij is daar plek zat op met de recessie die overal heerst.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    vVeen071

    • 19 augustus 2022 10:20
    @GoofyZ3 Je kunt het vergelijken met PostNL. Er wordt minder post verstuurd, dus maken we de postzegels duurder..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    woutzorz

    • 18 augustus 2022 16:26
    Wat mij betreft mogen ze de verpakking van de games ook wel met 90% verkleinen. Zoveel plastic voor een miniscuul kleine cartridge vind ik pas echt onzin

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 18 augustus 2022 17:09
    @woutzorz Het moet nu eenmaal goed staan in een kast. Dat zet aan tot verzameldrift.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 18 augustus 2022 17:12
    @woutzorz hahah kleiner moet echt niet! verzamelaars onder elkaar weten dat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 18 augustus 2022 18:05
    @woutzorz hahah kleiner moet echt niet! verzamelaars onder elkaar snappen dat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 18 augustus 2022 22:35
    Uhm, waarom is dat gewoon niet meteen gedaan? Als klant vind ik het zelf ook altijd irritant om een grote doos te krijgen waar dan voor het grootste deel lucht in zit. Maak de verpakking maar precies zo groot dat nodig is om het product in te kunnen doen en dat het dan natuurlijk nog steeds tegen storen etc kan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 19 augustus 2022 20:23
    @SuperDre Tja, ik klop altijd voordat ik een doos open maak, dan weet de inhoud dat ik eraan kom.