Nieuws
Zelda: Skyward Sword

Switch- en Wii-versies The Legend of Zelda: Skyward Sword vergeleken

Skyward Sword HD verschijnt op 16 juli voor de Switch

Geschreven door Michel Musters op
Er is een vergelijkingsvideo online verschenen waarin de Switch- en Wii-versies van The Legend of Zelda: Skyward Sword naast elkaar worden gelegd.

De vergelijkingsvideo is gemaakt door YouTube-kanaal ElAnalistaDeBits, en is dus geen officiële video van Nintendo. Diverse locaties en scènes uit de Zelda-game worden naast elkaar gelegd.

Nintendo kondigde tijdens de Direct-uitzending eerder deze week The Legend of Zelda: Skyward Sword HD aan voor de Switch. Skyward Sword verscheen oorspronkelijk in 2011 op de Wii. De Switch-versie verschijnt op 16 juli. 

De Zelda-game bevat een traditionele spelwereld met kerkers, maar heeft als unieke feature dat spelers met de Wii Motion Plus-controller de richting van Links zwaardslagen kunnen bepalen. Deze besturing kan ook op de Switch worden toegepast met de Joy-Con-controllers, waarbij één controller als zwaard en de ander als schild functioneert. Het is echter ook mogelijk om de game geheel met knoppen te spelen, zoals op de Switch Light en de Pro Controller. Met de rechter analoge stick kan het zwaard in richtingen worden geduwd.

Bekijk de vergelijkingsvideo hieronder.

Dit artikel delen:

Lees meer

Dinoshooter Second Extinction deze lente naar Xbox Game Preview Outriders-demo bevat proloog en eerste hoofdstuk
12

Reacties op: Switch- en Wii-versies The Legend of Zelda: Skyward Sword vergeleken

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    HunterSeeker

    • 19 februari 2021 11:35
    Dit miste ik nog met het nieuws van de remake.
    Wii is zonder bril en remake is met een bril op sterkte.

    Hopelijk zijn de laadtijden ook minder dan het origineel

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 19 februari 2021 11:46
    Nice. Grafisch was de artstyle van deze game al goed. En met een scherpere resolutie en alles is dit op deze manier best een mooie game voor mijn smaak.
    Ik hou toch al van het waterverf, schilderij, tekening achtige.
    Deze game heb ik nooit gespeeld. Ik heb de pech een ongeval aan mijn rechterhand gehad en kan niet handig een Wii-mote vasthouden. Zeker niet in combi met nunchuck. Dus ik ben heel blij met de mogelijkheid tot gewone besturing. Kan ik eindelijk zorgen dat ik alle main Zelda games heb gespeeld. Spin-offs niet meegeteld.

    Ik kijk ernaar uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 19 februari 2021 15:53
    @watashi wa maurice desu. Veel plezier, hij is leuk! Vooral het ontwerp van de dungeons is in dit deel erg sterk vind ik. Topt TP wat mij betreft!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 20 februari 2021 00:58
    @clandestine666

    Thnx,
    Ik heb hem destijds wel eens bij een goede vriend van me gezien, en dan vond ik deze game echt heel goed overkomen.
    TP heb ik nooit uitgespeeld maar wel gespeeld. Die zal ik ook wel nog halen als die op switch komt.
    Mooie tijden voor zelda fans als al het nieuws waar is. Want ook windwaker zou ik meteen aanschaffen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 19 februari 2021 12:09
    Of je speelt het in 4k op de pc, heb deze game al gekocht op de Wii ga echt niet voor zo weinig grafisch verschil nog een keer dokken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 19 februari 2021 18:03
    @TommyVercetti Jup, Dolphin Wii emulator en lekker op PC spelen in plaats van 60 euro dokken voor een Switch versie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ollongren

    • 19 februari 2021 18:10
    Ik zie significante verschillen ten opzichte van het origineel.

    Overigens lees ik hierboven dat je ook Nintendo op de pc kan spelen. En ook nog gratis? Waarom wordt dat niet in het nieuws artikel vermeldt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lord Ganon

    • 20 februari 2021 08:52
    @Ollongren omdat het niet legaal is?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ollongren

    • 20 februari 2021 09:26
    @Lord Ganon je mag het toch ook gewoon promoten in de comments? Hoezo is het dan niet legaal?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DaFixer

    • 19 februari 2021 20:31
    Hehe eindelijk, kan ik nou dat spel spelen zonder die motion control's.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MChellinga

    • 20 februari 2021 11:14
    Aaahh.. Nintendo! Het bedrijf dat pronkt met "HD" remakes in een tijd waarin we langzaam maar zeker gamen op 4K 60fps. Ga eens mee met je tijd! Breng een switch Pro uit! Altijd maar die concessies. Oh wat zou ik graag een Zelda game spelen op een PS5 met alle toeters en bellen. Maar goed dat zal vast wel lukken ergens in 2045

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ollongren

    • 20 februari 2021 23:31
    @MChellinga alsof ps5 en xboxxx geen concessies doen…ooit geprobeerd deze in de trein of in bed te spelen?