Nieuws
Switch

Nintendo Switch bestverkochte console van september in Verenigde Staten

Buiten de SNES Mini dan

Geschreven door Michel Musters op
De Switch was in september de bestverkochte console in de Verenigde Staten.
Daarbij wordt overigens niet de SNES Mini meegeteld, die hoogstwaarschijnlijk vaker is verkocht. Precieze verkoopaantallen zijn er niet. Wel is duidelijk dat de hybride console van Nintendo sinds release in maart inmiddels meer dan 2 miljoen keer is verkocht in het land.


Hoewel er wederom geen verkoopcijfers voor bekend zijn, staan er ook enkele Switch-games in de top 20 van bestverkochte games. Mario + Rabbids: Kingdom Battle staat op de zevende plek, Zelda: Breath of the Wild op de tiende plek en Mario Kart 8 Deluxe op nummer 11. De 3DS-game Metroid: Samus Return wist achtste te worden.

Het is niet duidelijk hoe goed de andere consoles zijn verkocht.

Dit artikel delen:

Lees meer

Bekijk een Comic Con-panel over Rare's Sea of Thieves Originele Mafia is na geruime tijd weer te koop
20

Reacties op: Nintendo Switch bestverkochte console van september in Verenigde Staten

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • timtim96

    • 20 oktober 2017 09:10
    Ninty rules the world haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SpeedFreaxxxx

    • 20 oktober 2017 09:21
    Precieze verkoopaantallen zijn er niet, en vervolgens word ook nog gezegd dat het niet duidelijk is hoe goed de andere consoles zijn verkocht. Kunnen jullie mij dan uitleggen hoe het mogelijk is om dit nieuwsbericht naar buiten te brengen? Dat is toch hetzelfde als ik nu zou beweren dat ik de rijkste man van Nederland ben zonder te weten wat ik zelf in mijn portemonnee heb, en zonder dat ik weet wat de rest van Nederland in zijn portemonnee heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JaapGoose

    • 20 oktober 2017 10:25
    @speedfreaxxxx Als elke retailer zegt dat ie pakweg 2x zoveel Switches als 'andere consoles' verkocht heeft, hoef je geen exacte aantallen te weten om te zien dat de Switch het beste verkocht in September ;) als je voor elke Xbox en PS4 2 Switches verkoopt ben je er al.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Skjip

    • 21 oktober 2017 15:41
    @jaapgoose Dus het zou kunnen zijn dat er 10 switches zijn verkocht en 5 xbox/ps? ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 20 oktober 2017 09:39
    Inderdaad een beetje een raar bericht, hoe kan je stellen dat X beter is dan Y of Z als je de getallen die door XYZ worden weergegeven niet kent.

    Maar dat de Switch an sich goed verkoopt is al lang duidelijk en geweldig nieuws. Heb er zelf sinds een week ook één en vermaak me er prima mee. Kan niet wachten tot 27 oktober voor Mario Odessey :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 20 oktober 2017 11:13
    @thechief
    Welcome to the club, prachtig apparaat hè. Weet niet of je ‘m al hebt maar ik kan Steamworld Dig 2 van harte aanbevelen. Super gave Metroidvania game met een eigen smoel. Erg leuke game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 20 oktober 2017 12:08
    @sander999 Ik heb deel 1 gratis gekregen via Origin op de PC en die is inderdaad heel relaxed en aanstekelijk. Heb alleen wel gehoord dat deel 2 ongeveer 10 uur gameplay bevat en dat de prijs dus wat aan de hoge kant is voor het gebodene.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 20 oktober 2017 12:43
    @thechief
    Unharted 4 is ook tien uur en die kost(te) 60 euro ;)
    Maar het is uiteraard wat je er voor over hebt. Ik ben inmiddels ruim 10 uur bezig en ben nog niet bij het einde. Vind het die 20 euro dubbel en dwars waard.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 21 oktober 2017 01:36
    @sander999
    Speel je veel indies? The Flame in the Flood spreekt me wel aan. Misschien ervaring mee, of iemand anders?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 21 oktober 2017 09:26
    @timtim96
    Op de Switch ontkom je niet aan indies :D

    Ik overweeg ook om Flame in the Flood te kopen, krijgt goede reviews.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 20 oktober 2017 10:40
    Hoe dan ook doet de console het goed. En dat is voor iedereen positief. En met zowat iedere maand een AAA titel is dat natuurlijk ook een terechte verdienste.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 20 oktober 2017 12:46
    @jumpman
    Ben het zeker met je eens hoor! Vind het echt top dat Nintendo weer 'echt meedoet'.
    Alleen je laatste zin slaat nergens op. Dat hebben Xbox en PS ook.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JaapGoose

    • 20 oktober 2017 14:50
    @akira-2 Nou … Xbox elke maand een AAA? Dat mochten ze willen… er is juist zoveel kritiek op ze vanwege het gebrék eraan.

    Ja, PUBG en Forza hebben ze. Maat PUBG is ook gewoon op de PC te krijgen (en Forza volgens mij óók) dus om nou te zeggen dat dát exclusives zijn… neuh…)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 20 oktober 2017 15:26
    @jaapgoose
    en de ps4… die heeft vooral games die in 2018/2019 uitkomen… (indies daargelaten)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 20 oktober 2017 17:10
    @-it-
    lol ja. Uncharted 4, Horizon Zero Dawn, Bloodborn, Uncharted: Lost Legacy en Last Guardian (plus nog 10 titels die ik even vergeet) zijn inderdaad indie titels.

    Een voorkeur voor Microsoft of Sony hebben is helemaal niet erg, maar ga alsjeblieft niet net doen alsof Sony niet de meeste exclusives heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 20 oktober 2017 16:15
    @akira-2 ik doel daarmee op de tijd dat een nintendo console zoals de Snes of n64 gereleased werd en je de eerste maanden tot het eerste jaar nauwelijks games zag, van nintendo. Het is niet als sneer bedoeld naar de andere consoles, eerder doelend naar de historie van Nintendo’s vorige releases. Xbox volg ik minder en bij ps4 kom ik ook aan m’n trekken dus niks te klagen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 20 oktober 2017 15:40
    Lol zou mij ook echt niks verbazen als ps4 en xbone ondertussen al genoeg verkocht hebben. Natuurlijk zijn zij de meest verkochte console op het moment. De andere hebben hun pieken al gehad en dat Nintendo weer mee doet daar heb ik mijn twijfels over.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 21 oktober 2017 02:18
    @armilo-theus nintendo doet echt wel mee en heeft altijd mee gedaan. Ja wii u was kut maar de 3ds verkocht beter dan 360 en xbox one, misschien wel beter dan die 2 bij elkaar. En wii was een monster succes en switch gaat super goed en gaat misschien ps4 wel voorbij als ze zo door gaan. Heb zelf alle 3 de consoles en de switch vind ik echt een vebetering want speelde laaste met me zoon in het vliegtuig mario kart heerlijk en daarna lekker zelda alleen, heb op de vlucht van 12 uur niet 1 film gekeken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 21 oktober 2017 21:58
    @hulstpower Ik vind voorlopig alleen Zelda leuk, tot nu toe heeft alleen ps4 de goede exclusives voor mij. Het is te hopen dat Nintendo met wat meers komt dan alleen dat. De nieuwe super mario odyssey ziet er leuk uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ries

    • 21 oktober 2017 10:24
    Mooi moment om de Switch in huis te halen, gelijk met Zelda en natuurlijk Mario ;)