Na Painkiller zal de strijd tussen hemel en hel in het eerste kwartaal van 2006 weer losbarsten. Dan staat namelijk de release van Diabolique - Licence To Sin gepland. Dit keer sta je echter niet aan de kant van het goede, maar van het kwade. Als geheim agent van de Duivel neem je het op tegen de soldaten van God. Zo kan het dan ook gebeuren dat je een soort "S.W.A.T. achtige priesters" tegenkomt. Gelukkig is het leven als geheimagent niet alleen kommer en kwel, want hete dames, dure auto's en luxe plaatsen sieren de omgevingen waar je in Diabolique terechtkomt.What kind of opposition AI can we expect? Will enemies interact with each other, hide, escape if hurt badly, etc? Pawel: You can expect totally advanced AI. For our own purposes we call it "combat intelligence". I tell you why - by means of advanced scripting we created AI system that allows enemy units to use the shape of the area during the combat: enemies hide behind objects, find the best place to shoot, analyse the environment in order to be the most effective in combat. Enemies' behavior depends even on their number, which means that 2 enemies will behave otherwise than 5 of them. When group gets bigger, enemies „feel” they are stronger and they become braver! In een actie-game speelt muziek en geluid een zeer belangrijke rol. Alle stemmen in het spel zijn dan ook gedaan door professionele "voice actors". De geluids- en muziekeffecten zijn dynamisch en passen zich aan aan het spel. Voor de muziek heeft men dan ook de hulp ingeroepen van Adam Skorupa, de beste game componist in Polen, zo komen we in dit interview te weten.