Miyamoto heeft het duidelijk druk deze eerste twee dagen van SpaceWorld, gezien het aantal nieuwsberichten dat er wordt gevormd omtrend zijn uitspraken.

Vandaag had hij het over de hoeveelheid games die er naar de Gamecube gaan komen, van zowel first, second en third party's. Volgens de beste man zijn er ongeveer 70 tot 80 developpers die op het moment in het bezit zijn van een Gamecube development kit, waaronder grote namen als Capcom, Konami en Namco. Gezien het feit dat developpen voor de Cube zo makkelijk is, denkt hij dat een beetje game al in 6 maanden te maken moet zijn, en dat echt grote prokecten niet veel langer dan 1,5 jaar moeten duren.

Miyamoto: There are a huge number of GC titles in the works. In theory I had to approve each and every game budget, but I honestly don't remember how many I stamped. I'm responsible for 30 titles, but am really only directly involved in 6 or 7. About 70-80 first and third party developers are working on GC projects. Each development team is different. For instance, the Pikmin team is fairly compact. Development times are varied too, but I think if the GC hardware is used efficiently, you can make a game in 6 months to 2 years, using 10 to 30 people. Larger games, like Eternal Darkness might require 40-50 people, but thought of in terms of development cost versus profit, teams shouldnít be allowed over 30. We want to encourage the practice of making quality, entertaining games with a minimum number of staff. As for third parties, we are not asking them to make GameCube titles right now. We don't think the future of the industry lies in having huge numbers of titles. Thatís not to say that we donít need third parties. Some makers pay third parties for a certain number of titles or exclusivity deals. In answer to the final question, I think the game creators are very important.Miyamoto is zelf dus bezig met het belachelijk hoge aantal van 60 tot 70 spellen. Gelukkig is het overgrote deel daarvan enkel supervisie, en is hij zelf bezig met 'slechts' 6 of 7 titels.