Tekken Advance is in volle glorie te spelen op SpaceWorld, en IGN heeft daarom wat in-game filmpjes op haar site gezet.

In de filmpjes is duidelijk te zien dat de oude Tekken gameplay vrijwel intact is gebleven, en dat het spel ook op de GBA soepeltjes verloopt.

Grafisch ziet het er ook erg goed uit, er is veel diepte in de battlevelden en de moves van de vechtersbazen komen realistisch over. Het enige negatieve aan grafische kant zijn de vechtersbazen zelf, ze schokken wat en het lijkt allemaal niet helemaal te kloppen. Hopelijk gaat Namco daar nog wat aan doen.This was definitely the most anticipated Game Boy Advance title on the show floor today -- Tekken for Game Boy Advance. Even though today wasn't a public day, it was most definitely one of the busiest games in action, and one of the hardest titles to get in a few minutes play. But I got in some decent playtime in this early demonstration.

The version at Space World only had three playable characters: Jin, Law, and Paul, and players could only fight in three different locations...and the game ended after all three characters had been battled. The fighting engine was nearly all in place -- Namco has modified the fighting controls in the portable version and changed it from a four button configuration to a two-button layout...punch and kick. Special moves are performed by the control direction tap and button press combos, and juggle combination hits are definitely possible through this new configuration. De game zou eind 2001 in de Verenigde Staten moeten uitkomen, Europeanen moeten waarschijnlijk tot begin 2002 wachten tot we ouderwets kunnen vechten met Tekken Advance.

De filmjes zijn hier te vinden.