Nieuws
Xbox Series X

Suspend Game-optie verhoogt downloadsnelheden Xbox-games

Flinke vooruitgang

Geschreven door Jacco Peek op
Microsoft test een optie die de downloadsnelheden van games verhoogt door huidige Xbox-games te sluiten.

"Opschorten in de wachtrij zorgt ervoor dat je op volle snelheid downloadt, terwijl het ervoor zorgt dat je game hervatbaar blijft (inclusief quick resume op Xbox Series X en S)", legt engineering lead bij Xbox Eden Marie uit.

Hoeveel verschil de optie maakt vertelt Marie niet, maar onderstaande video suggereert een flinke vooruitgang. In onderstaande download wordt de snelheid verhoogd van zo'n 30 tot 40 mb per seconde naar ruim 250 mb per seconde.

Xbox Insiders, leden van Microsofts testprogramma, kunnen de optie nu gebruiken. Daarnaast test Microsoft enkele aanpassingen aan de Xbox Live Gold- en Game Pass-pagina's, zoals nieuwe categorieën. 

Dit artikel delen:

Lees meer

Sony, Square Enix en Tencent investeren in cloudgamingbedrijf Ubitus Microsoft: 'vr voor Xbox Series X momenteel niet de focus'
17

Reacties op: Suspend Game-optie verhoogt downloadsnelheden Xbox-games

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • GeorgeBaker

    • 17 maart 2021 11:25
    Microsoft staat niet stil zeg, goed bezig (y)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 17 maart 2021 11:45
    Ze zijn lekker bezig in het groene kamp

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 17 maart 2021 12:03
    Wat een load aan positief xbox nieuws de laatste tijd. Zo zie je maar wat focus kan doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 17 maart 2021 12:29
    Ja op de achtergrond zijn ze lekker bezig. Toch zit ik hier met een serie x en de enige nieuwe game is een houterige horror game die je binnen 6 uur doorloopt en als je de slome monologen skipped 4 uur. Genoeg marketing nu eens een keer release datums van nieuwe games

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 17 maart 2021 14:23
    @Roy36NL je kan toch op je ps5 spelen? Ik kan nog 100+ spellen op de xbox spelen die ik nog niet ken, misschien zijn ze niet jouw smaak, maar spellen zat, geen idee waar ik de tijd vandaan moet halen.
    Als ze het komende jaar geen één nieuw spel uitbrengen ben ik nog niet eens bij denk ik ; )

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 17 maart 2021 14:48
    @-it- @ georgebaker alles op de gamepass kan ik ook spelen op mijn Xbox scorpion. Dus rechtvaardig de aanschaf niet voor een serie x. En ik weet er staat een hoop op de gamepass maar niks nieuws. Veel spellen heb ik in de loop der jaren al gespeeld. Maar dat was mijn reactie ook niet er staat niks nieuws op en release dates van andere next gen titels zie ik ook niet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 17 maart 2021 16:59
    @Roy36NL "alles op de gamepass kan ik ook spelen op mijn Xbox scorpion. Dus rechtvaardig de aanschaf niet voor een serie x"

    Waarom heb je dan een Series X gekocht…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 17 maart 2021 17:03
    @Paxopoxo heel simpel voor de next gen games

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 17 maart 2021 17:12
    @Roy36NL Dus je koopt een console zonder echt exclusives aan het begin van zijn lifecycle midden in een pandemie waar veel games door delayed zijn en dan ga je onder bijna elk artikel op Gamer.nl waar de naam “Xbox” in voorkomt zeuren dat er geen games zijn, strakke actie. Heb geduld, komt allemaal echt nog wel. Dan had je beter die Series X nog niet kunnen kopen en iemand anders het kunnen gunnen die wel gelijk er veel baat bij heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 17 maart 2021 17:42
    @Paxopoxo dus omdat hun qua exclusives der zaken niet op orde hebben en halo uitgesteld hebben mag ik me niet steeds afvragen wanneer ik als early adopter een keer wordt bediend. Beetje omgekeerde wereld dit. Van een Next Gen Gameconsole next gen games verwachten dat is inderdaad niet eerlijk.Allemaal mooi dat marketing gelul en dat er mensen zijn die het niet breed hebben en bij elke gamepass aankondiging het kwijl uit der mond doet lopen omdat een spelletje van 2 jaar terug wordt aangekondigd vind ik allemaal prima. Maar de hardcore gamer heeft deze al gespeeld

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 18 maart 2021 15:18
    @Roy36NL je haalt 2 dingen door elkaar. Je gaat ervan uit dat mensen die de 'oude' games niet hebben gespeeld het meteen niet breed hebben. Ik denk dat dit 0,0 met elkaar te maken heeft, sterker nog, ik weet het wel zeker.
    Dus als je alle games meteen speelt heb je het breed en als je minder tijd hebt omdat je ook een leven hebt naast gamen heb je het niet breed?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ritchashbayjaz

    • 17 maart 2021 18:20
    @Roy36NL Niet voor 12 euro pm die mag je nog ff aanschaffen😂😂😂 en ps5 heeft nou niet bepaald geweldige games die ik niet ook op mijn ps4 kan spelen.

    Ms is beter bezig dan Sony helaas!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 18 maart 2021 08:00
    @ritchashbayjaz nou die hoef ik niet meer aan te schaffen hoor die heb ik al door verkocht omdat ik het al uitgespeeld heb. Of Microsoft beter bezig is dan PlayStation moet nog uitwijzen. Het fundament van Xbox is zeker top en hebben der zaken goed voor elkaar. Echter valt of staat alles met nieuwe games. Daar blijft het bij Microsoft heel erg stil helaas.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • GeorgeBaker

    • 17 maart 2021 13:30
    @Roy36NL
    Buiten the Medium is er natuurlijk ook helemaal niets te spelen op de console…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TomMonkey999999999

    • 17 maart 2021 13:44
    Dit is niet negatief bedoelt, maar deze functie is alleen het automatisch afsluiten van een game. Als je dat handmatig doet krijg je ook meteen een veel betere download snelheid. Dit is by design: het systeem moet natuurlijk niet gehinderd worden door een download tijdens het gamen. Ik dacht dat je wel gewoon tegelijk apps zoals YouTube, Netflix en dergelijke kan draaien en dan gaat de download niet naar beneden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Lavalera

    • 17 maart 2021 14:48
    @TomMonkey999999999 dat klopt niet helemaal. Als je een spel afsluit zit die niet meer in de quick resume queue. Het verschil is dat je nu ook je spel wat je als laatste open had staan zo in quick resume kan zetten zonder hem af te sluiten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 18 maart 2021 00:45
    @TomMonkey999999999 suspend betekent niet afsluiten, maar eerder tijdelijk stoppen. Je kan dus snel verder met de game in kwestie waar je gebleven was.