In de nieuwste editie van het magazine PC Gamer wordt het spel Supreme Commander uit de doeken gedaan. Deze RTS wordt ontwikkeld door Gas Powered Games, de ontwikkelstudio opgericht door Chris Taylor, de man achter het legendarische Total Annihilation.Het hoeft dan ook niet te verbazen dat Supreme Commander behoorlijk wat overeenkomsten met Total Annihilation vertoont, sterker nog: het spel begon ooit als Total Annihilation 2. Uitgever Atari, dat de rechten op Total Annihilation in zijn bezit heeft, wilde het spel echter niet aan de man brengen waardoor Gas Powered op zoek moest naar een nieuwe naam en uitgever. Deze uitgever vond men in de vorm van THQ, dat met Relic al op weg is een grote speler in het RTS genre te worden.
Supreme Commander biedt, net als Total Annihilation, een uitstekend overzicht over het speelveld en weet grote aantallen eenheden tegelijk op het scherm te toveren, waarbij het verschil in afmeting tussen de eenheden enorm is. Hoewel het spel waarschijnlijk 3D is, is de look van Total Annihilation, dat 2D achtergronden met 3D eenheden combineerde, nog steeds aanwezig. Bekijk hier wat scans. Total Annihilation fans zullen hun speeksel niet binnen weten te houden!
Reacties op: Supreme Commander, opvolger van Total Annihilation
joren
Emmertje Bert
Sanderrr
Het hoeft dan ook niet te verbazen dat Supreme Commander behoorlijk wat overeenkomsten met Total Annihilation vertoont, sterker nog: het spel begon ooit als Total Annihilation 2. Uitgever Atari, dat de rechten op Total Annihilation in zijn bezit heeft, wilde het spel echter niet aan de man brengen waardoor Gas Powered op zoek moest naar een nieuwe naam en uitgever. Deze uitgever vond men in de vorm van THQ, dat met Relic al op weg is een grote speler in het RTS genre te worden.
Supreme Commander biedt, net als Total Annihilation, een uitstekend overzicht over het speelveld en weet grote aantallen eenheden tegelijk op het scherm te toveren, waarbij het verschil in afmeting tussen de eenheden enorm is. Hoewel het spel waarschijnlijk 3D is, is de look van Total Annihilation, dat 2D achtergronden met 3D eenheden combineerde, nog steeds aanwezig. Bekijk hier wat scans. Total Annihilation fans zullen hun speeksel niet binnen weten te houden!
R-WIN
BertThaBest
Trigga
Trouwens dit nieuws is geweldig\, en het feit dat er 2d achtergronden zijn maakt niet uit. het is namelijk wat je er mee doet
btw pc gamer blad is dat te koop in nederland
aaah ziet er goed uit
Captain_Duck
Svjens_Swain
Sony_Gangster
ik hoop wel dat ze hun eigen orginele gameplay behouden (onder water tanks windmolens ect.
en dat ze die zelfvernieteging functie van die Bouw poppetje weg halen want dat sloeg ergens op..
verder echt een maaster spel
7eVeN
ff on topic; TA was vroeger echt een favo game van me, ook de muziek die er bij zat maakte het spel echt cool, ben zkeer benieuwd hoe dit eruit gaat zien! ik ben wel afgehaakt toen cavedog werd overgenomen en toen het game network 'Ten' ( oldsk00l ) ging stoppen,
Erik_XP
Overigens moet je wel ff het unit maxium instellen.
Erycius Puteanus
R-WIN
Sony_Gangster
en dat je de kapotte tanks kon absorberen voor ijzer
echt helemaal vet :d
Ryuken
Het enigste dat niet mogelijk was was inzoomen en het roteren van de camera maar dat is iets waar je je in een rts meestal alleen maar aan kunt storen, zoals de eerstvolgende 3D rts games van toen dan ook demonstreerden. Zie naar wat de laatste jaren met 3D rts games gebeurt; allemaal gaan ze min of meer terug naar de vaste camera die TA hanteerde. Als ze nu allemaal nog het pure totaalspektakel van TA konden bieden was het goed maar dat is tot nu toe niet het geval geweest (zelfs niet met recente 'toppers' als Act of War of Dawn of War).
Sony_Gangster
anonymous
TA vindt ik nog steeds de beste RTS-game tot nu toe.
De graphics zijn zelfs nu nog mooi wanneer je het op hoge resolutie (en ook nog met FSAA enabled) speelt en dan die gameplay. Ik ken geen een andere rts waarbij het geven van orders zo goed is uitgewerkt. Vooral met die construction units, dat de bijvoorbeeld meerdere constructie na elkaar kon bouwen met behulp van de SHIFT-toets. En dat je alles zo kon regelen dat alles automatisch gerepareerd wordt door construction units door je hele basis te laten patrouilleren. Ik hoop dat ze daar niet teveel aan veranderen! Maar daar heb ik alle vertrouwen in.
GoofyZ3
GoofyZ3
Soort van Red Alert 2 dus dat je niet je camera kan verranderen.
Want het camera verrandere en inzoomen vind ik juist kut. En je gebruikt het niet eens en het vergt alleen maar meer van je computer wat kut is als er veel eenheden zijn.
retiredkamikazepilot
TA was UBER…dit wordt UBER
en het is overigens wel in 3d…kijk naar de screenies.