Chris Taylor is de man achter een van de beste RTS games allertijden. Total Annihilation was zijn tijd ver vooruit en ook voor z'n nieuwste game heeft Taylor het nodige in petto. Supreme Commander wordt namelijk de eerste echte Real-Time Strategy game. Volgens Taylor had het genre beter "Real-Time Tactics" genoemd kunnen worden met een vleugje strategie. Het doel van Supreme Commander is om de strategie te brengen in het RTS genre. Het spel doet dit door gigantische veldslagen met een aantal super-eenheden, waar de speler strategisch over na moet denken voordat hij ze inzet.
In Supreme Commander is in vergelijking met Total Annihilation wel een goed verhaal aanwezig, waarbij drie geloven het tegen elkaar opnemen. Taylor hoopt hierdoor dat spelers zich meer met een bepaalde fractie verbonden voelen en niet het idee hebben van "mensen die tegen vaag uitziende aliens" strijden. Vaag zijn de fracties wel. De UEF maakt gebruik van wielen en rupsbanden, terwijl de Cybrans poten hebben en de Aeons zweven.
Het spel maakt ook gebruik van een nieuwe feature waar je door meerdere muisklikken verschillende aanvalscommando's kunt geven, zoals Chris hieronder en in dit interview beschrijft.Enough about the past. Tell us what Supreme Commander brings to the RTS genre. What does it do different or how does it expand on existing RTS fundamentals?Taylor: As I mentioned above, we wanted to bring strategy into the genre in a big way. In order to do this, we needed to rethink the way the player visualizes the world. The ability to zoom in and out, to any level, made a lot more possible. Our units can be absolutely huge, and can have a huge number of weapon systems, and have crazy new levels of functionality. Fundamentally speaking, we aim to change the definition of RTS games.
In a recent magazine article, you mentioned a new feature where the computer would register panic or multiple clicks on a particular unit and take that into account when determining attacks. Can you go into more detail about that? Taylor: I'll give you an easy example. Imagine that you have a group of tanks and are approaching an opponent's base. If you have them all selected and issue an attack order in a traditional game, they will all attack the specified target, but this is not very desirable… as what you really want is a unilateral attack across the entire base. So, in order to take the command and control aspect of the game to the next level, we have three distinct kinds of attacks, all of which are communicated through the mouse clicks interface. A) One click - attack unilaterally, B) Two clicks - all available units attack a single structure but only fire enough to destroy it, C) Three clicks - It's Gary Oldman in The Professional yelling, "Get me everyone!!!" Naast alle creatieve input van Gas Powered Games kunnen modmakers ook hun gang gaan met Supreme Commander. Een aantal tools zal namelijk standaard met het spel verscheept worden, terwijl andere later via de officiele website beschikbaar worden. En er is gelukkig nog meer Supreme Commander nieuws. Net als in Total Annihilation speelt de oorlog zich ter land, ter lucht en in het water af. Dit artikel kijkt naar de oorlog in de lucht, veldslagen te land komen in "Warfare at Land" aan bod en voor de marine jongens is er "Warfare at Sea ".
Reacties op: Supreme Commander de eerste echte RTS titel
R-WIN
Beter in het spel dan in real life, d8 ik zo.
Ik verheug me zeer op dit spel, ik ben een grote fan van TA en heb hier alle aanvullingen liggen.
R-WIN
StrongBad
retiredkamikazepilot
AaRG
Name...
Hitman-47-
HORUS12
anonymous
En de zeeslagen in TA waren supervet en ik denk dat ze nu nog vetter zullen worden met die supergrote schepen.
En dan te bedenken dat ik TA bij puur toeval heb gekocht in 1997. Ik had voor het eerst een computer en ik had echt 0,0 vertand van games. Ik had nog geen internet en ook geen gamesblad dus vooronderzoek deed ik niet. Ik had er ook geen weet van dat je dat eigenlijk moest doen. Ik ging dus mijn eerste pc game kopen bij Intertoys en ik keek dan ook gewoon naar wat er op het doosje stond. En toevallig viel mijn oog op een doos met een stoere robot op de voorkant met de tekst Total Annihilation. En toen zag ik de mooie screens op de achterkant en dus kocht ik 'm, nooit spijt van gehad
Emmertje Bert
Murazor4096
2 [mil.] leer van de gevechtsvoering
Strategie:
1 kunst van oorlogvoering op grote schaal
Erik_XP
is TOP management (met Visie doelstellingen bedenken)
>>>Tactiek
is Middelmanagement ( Doelstellingen naar uitvoerbare taken vetalen
>>>>>>>>>Operationeel
is De werkvloer (De taken uitvoeren)
Correct voorbeeld losgelaten op TA zou zijn.
Top >> We moeten de vijand verslaan en minder dan 100units daarbij verliezen en het moet binnen 2 uur klaar zijn
Middel >> We gaan 1000 tanks 500 vliegtuigen , en 2000 soldaten en 20 powerplants enz bouwen, en we vertellen in grote lijnen waar aanvalsgroepen heen moeten
Operationeel >> We gaan de strijdt aan en we vechten het uit.
Crazy Harry
Strategie is wat en wanneer je met welke troepen gaat aanvallen (of verdedigen)
Tactiek is hoe deze aanval uitgevoerd wordt.
Zelf geef je het voorbeeld van Total War. De map van Total War is het strategisch gedeelte, maar niet real-time. De gevechten zelf zijn taktisch, maar wel real-time. De Total War serie is dus geen RTS serie als je naar de definitie van strategie kijkt.
Psilon
anonymous
Het is denk ik toch vooral tactiek en dat standaart RTS-games tussen tactiek en operationeel zitten. En een perfect voorbeeld van een operationele strategiegame (ik weet het, taalkundig gezien klopt de term 'operationele strategiegame' dus niet maar je moet het beestje toch een naam geven) lijkt me Soldiers: Heroes Of World War 2.
Hitman-47-
Diplomatiek hoort bij AoE reeks etc. niet in zoiets als TA. Zou alleen de snelheid omlaag halen, wat de defs dus juist niet willen. En ja.. bij TA/SC past diplomatiek tbh gewoon niet… net zo als dat het niet in C&C thuis hoort.
Desmond
alleen ff mierenneuken: zo orgineel is het toch niet dat die 3 geloven een eigen manier van motie hebben want bij earth 2150 was dat ook dat de 1 rups banden heeft 1 hooverchassis en 1 arachnidpoten?
Edwin1984
TA werd na een poosje OER EN OERSAAI. hele tijd hetzelfde………….en aan de bovenstaande screens lijkt me dit weer zo iets te worden BAH
Hitman-47-
http://media.pc.gamespy.com/media/755/755287/img_2897782.html
http://media.pc.gamespy.com/media/755/755287/img_2897679.html
http://media.pc.gamespy.com/media/755/755287/img_2897677.html
http://media.pc.gamespy.com/media/755/755287/img_2894740.html
Mmm ik zie toch wel wat verschillen ?
En tbh .. missies bommen me nix bij TA… is een echt skirmisch/multiplayer spel. Verder vond ik de maps bij TA best ok :| er zaten een paar erg goede maps tussen (The great devide als ik het goed had?) en zeker ook wel een paar slechte. Ik hoop zelf op random generated maps o/ zoals bij AoE2.
Ik kan iig niet wachten ^^