Update: Super Smash Bros. Ultimate komt met day one-patch | Gamer.nl

Update: Super Smash Bros. Ultimate komt met day one-patch | Gamer.nl

Producer en bedenker van de Super Smash Bros.-franchise, Masahiro Sakurai, heeft in een interview met Famitsu verteld dat Super Smash Bros. Ultimate een day one-patch gaat krijgen.

Sakurai zegt in het interview dat het van e entieel belang is dat spelers de patch downloaden voordat ze de game voor het eerst spelen. Dit wordt met name benadrukt voor spelers die een fysieke kopie krijgen van de aankomende game.

In de betreffende patch wordt een technische aanpa ing toegepast in de herhalingen van gevechten. Voorheen was de replay-feature verwerkt in de engine van de game. Indien personages in dit geval aangepast worden met toekomstige updates, dan worden de replay-bestanden beschadigd. Met deze patch wordt de replay als een aparte feature los van de engine beschikbaar gesteld.

Super Smash Bros.

Dit betekent dat spelers herhalingen permanent kunnen opslaan en ook kunnen delen. Sakurai voegt daaraan toe dat deze opgeslagen video's erg groot kunnen zijn en veel geheugen kunnen innemen op de Nintendo Switch.

De precieze grootte van de patch is momenteel nog onbekend. Bij de digitale versie van de game is de bestandsgrootte echter 13GB. Met de patch kan dit vermoedelijk oplopen tot 15GB.

Kirby overleeft World of Light door Warp-ster

Masahiro Sakurai legt in zijn wekelijke column in Famitsu magazine uit waarom Kirby het enige personage is die World of Light heeft overleefd. Alhoewel Sakurai, als bedenker van het personage, een zwak heeft voor Kirby, hebben meerdere factoren een rol gespeeld die uiteindelijk voor de belangrijke besli ing hebben gezorgd.

Zo zegt Sakurai dat het bij het team van belang was dat er één personage was die de ramp ging overleven waaruit de speler moet beginnen met het bevrijden van de anderen. Daar voegt hij aan toe dat de gekozen personage in staat moest zijn om met snel transport aan de verwoestende krachten van de antagonist te ontsnappen. Hierbij benadrukt de bedenker van de franchise dat teleportatie van een korte afstand ook niet voldoende was om te ontkomen. Hierdoor vielen bij Sakurai al een hoop personages af en bleven er drie over; Bayonetta, Palutena en Kirby.

Super Smash Bros. Ultimate

"Sommigen van jullie zijn het mi chien vergeten, maar Kirby's Warp-ster is al vanaf de eerste game in staat geweest om zich snel te verplaatsen. Alleen hierdoor werd hij al een serieuze kandidaat. De andere twee vechters die de aanval hadden kunnen overleven zijn Bayonetta en Palutena. Echter waren Bayonetta's vijanden van Purgatorio in Spirits veranderd, wat het niet logisch had gemaakt om haar te laten ontsnappen. Andere goden zoals Hades waren ook in Spirits veranderd en dus was het voor Palutena ook niet mogelijk om de aanval te overleven", aldus Sakurai.

Hierdoor bleef er maar één personage over die de aanval in theorie kon overleven. Naast de eerder genoemde redenen was het voor Sakurai belangrijk dat spelers een eerste personage in World of Light ter beschikking hebben die makkelijk te gebruiken is. Dit is volgens Sakurai met Kirby het geval. In het geval van Bayonetta en Palutena kon het erg moeilijk zijn om te wennen aan de gameplay.

Super Smash Bros. Ultimate verschijnt op 7 december exclusief op de Nintendo Switch. Lees ook onze preview van Super Smash Bros. Ultimate.

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou