Super Smash Bros. te spelen op grafische rekenmachine | Gamer.nl

Super Smash Bros. te spelen op grafische rekenmachine | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

De game is gemaakt door een programmeur die zich Hayleia noemt en werkt op de veelgebruikte modellen TI-83 en TI-84 en werkt op zowel de 6MHz als de 15MHz-versies.

De rekenmachine-versie is uiteraard een wat uitgeklede versie van het originele spel: het spel ziet er pixelig uit en er zijn nu nog maar twee personages te spelen. Het spel is echter open-source, waardoor er nieuwe personages kunnen worden toegevoegd door andere programmeurs. Het spel is door twee spelers tegelijkertijd te spelen, elke speler gebruikt één kant van het kleine rekenmachinetoetsenbord om zijn of haar personage te besturen. 

In de Super Smash Bros.-serie gaan bekende en minder bekende Nintendo-personages met elkaar op de vuist. Later deze maand verschijnt er ook een 'echte' nieuwe Super Smash Bros. voor de Wii U.

Door NUtech.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou