'Super Smash Bros. niet bedoeld voor competitie' | Gamer.nl

'Super Smash Bros. niet bedoeld voor competitie' | Gamer.nl

Regisseur van Super Smash Bros. Ultimate Masahiro Sakurai deelt mee over zijn en Nintendo's filosofie wanneer het gaat over het competitie element in de game. Hij praat hierover in een interview met de href="https://www.washingtonpost.com/sports/nintendos-newest-smash-bros-game-showcases-its-odd-relationship-with-esports/2018/07/05/ad8632fe-7568-11e8-b4b7-308400242c2e_story.html?utm_term=.8686242c3096">Washington Post.</a>

Het was al bekend dat Nintendo officiële competities niet erkend en geen prijzengeld beschikbaar stelt, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Capcom die dat wel doet bij de Streetfighter-games

De filosofie van Capcom achter dit soort activiteiten is niet in overeenstemming met die van Nintendo, aldus Sakurai. Zo zijn er spelers die games alleen op competitief niveau spelen voor het geld.

Daarnaast zegt Sakurai: "Ik voel dat een game uiteindelijk gaat om het daadwerkelijk spelen van de game. Maar als we ons te veel focu en op de beste spelers - of het publiek - dan helt de game te veel naar de technische kant."

Zo wil Sakurai niet terug naar de situatie die zich voordeed bij Melee.

“Ik denk dat veel Melee-spelers heel erg houden van Melee. Maar tegelijkertijd denk ik dat veel spelers het spel hebben opgegeven, omdat ze het niet kunnen bijhouden," zegt Sakurai. "En ik weet dat er spelers zijn die peesontstekingen hebben gekregen van het spelen en kloten met de controller. Het is erg moeilijk voor een speler. En ik denk dat dat een spel zich moet focu en op wat de doelgroep is."

Tenslotte heeft de CEO van Nintendo of America Reggie Fils-Aime wel op de E3 tegen ESPN gezegd dat hij hoopt dat Ultimate dé game wordt die op toernooien gespeeld gaat worden.

Laatst vertelde de regi eur ook dat hij de game heeft versneld, om zo de game vloeiender te maken.

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou