De game kwam op 3 oktober uit in Europa en de Verenigde Staten. Australië volgde een dag later. In Japan kwam de game op 13 september al uit.
Zojuist maakte Nintendo ook bekend dat de Wii U-versie op 5 december uitkomt. Op 28 november verschijnen twaalf van de nieuwe amiibo-figurines en nog zes op 19 december. "Met zo veel beschikbare ervaringen hebben Nintendo-fans mooie feestdagen in het vooruitzicht", meldt Nintendo Amerika's vicepresident Scott Moffitt.
Reacties op: Super Smash Bros. 3DS wereldwijd 2,8 miljoen keer verkocht
Louwter
Misschien dat de 3ds versie ook een extra aanjager is voor de Wii U verkoop.
ProxyGamer
JaapGoose
ProxyGamer
Replay-DB
Mental_Fear
Ik koop ze zoiezo allebei ::p
Dschadir NL
De 3DS heeft deze game niet echt nodig, die doet het prima qua verkopen. Maar een extra toptitel voor de 3DS is natuurlijk alleen maar goed voor ons gamers.
Helaas zal ik niet exemplaar 2.800.001 gaan kopen. Ik heb ooit de GameCube versie gespeeld, ik heb de 3DS demo gespeeld en het kan me nog steeds niet echt boeien. Ik weet niet wat het is, maar het zal mijn ding wel niet zijn.
Misschien kunnen degene, die het spel wel hebben, mij eens uitleggen wat er zo cool aan is. Misschien mis ik wel iets. Nou ben ik ook niet zo'n hele grote fighter fan. Ik koop ze wel, maar speel ze dan uiteindelijk nooit.
slyrullez
Ik heb een 3ds en wii U, Ik ga denk ik uiteindelijk voor de WII U versie. Weet iemand of het waar is dat je de 3ds als controller kunt gebruiken voor de wii U versie?
Wel jammer dat 1 versie niet volstaan om op beide platformen de game te spelen ;)
Replay-DB
Het is wat lastiger om uit te leggen waarom deze fighter game zo goed is.
Ik denk op de eerste plaats dat deze game zich enorm weet te onderscheiden van andere fighting games zou bloody road. Streef fighter. Killer instinct en moraal Lombardije. Ondanks dat het er veel vriendelijker uit ziet heeft de game een enorme diepgang.
Deze diepgang ga je echter wel merken als je de game langdurig hebt gespeeld. Je kan grofweg met iedere character wel gaan vechten en met een halve butten bash style de meeste games tegen de computer wel winnen maar dit gaat je niet lukken als je tegen iemand anders moet vechten die zijn speler helemaal heeft doorgrond.
Daarmee bedoel ik vooral op de timing die voor tussen en na de verschillende moves van belang zijn. Even die fractie van n seconde aan delay die nodig is om met link een gevaarlijke combo te maken van zijn boemerang en bommen. Of juist weten om te gaan met de hoge snelheid van sheik waar het vooral gevaarlijk wordt als zij in close combat een gevecht met je aan gaat. Iedere character heeft zijn eigen style (al zijn er wel veel characters die zo'n style delen met een andere character) en dat in combinatie met zijn of haar snelheid en aanvalskracht is het even zoeken voor je een speler hebt gebonden die bij je past.
Zelf ben ik een enorme grote fan van de legend of zelda serie en heb bijna alle games van super Mario bros uitgespeeld maar speel ik in de game met een fighter waar ik nietend 1 titel van heb uit weten te spelen. Voorheen was dit Roy maar sinds zijn afwezigheid is dat marth uit fire emblem. Gewoon omdat ik meer van zijn snelheid en kracht hou dan van de Vecht stijl van link zelda sheik of ganondorf.
Op de tweede plaats is dit een van de beste zoniet de beste game om met vrienden op de bank dit spel te spelen. Meerdere speler maken het soms minder overzichtelijk, al doen ze in de game er alles aan om dit tot een minimum te beperken. Maar meerdere spelers verhoogt zeker de lol. En er is niets heerlijkers om na een geslaagde combo van aanvallen je tegenstander het veld uit zien vliegen, een of twee taunts uit te voeren en het m luidkeels laten horen wie er de beste van het moment is. Want dat veranderd nog sneller dan de weersverwachtingen.
Hoop dat je hier wat mee kunt maar eigenlijk moet je de game eens bij magen gaan spen om het goed te ervaren
Replay-DB
DenXD
*Mortal Kombat theme song intro*
MO-RAAL LOM-BAR-DIJE!
Tududududu.
Haha sorry, kon het niet laten
Replay-DB
revanius