Nieuws
Super Mario Run

Super Mario Run verdient 30 miljoen dollar binnen twee weken

Drie procent van gebruikers koopt de volledige game

Geschreven door Lucas May op
Volgens informatie van de Wall Street Journal is Super Mario Run 90 miljoen keer gedownload en heeft de iOS-game 30 miljoen dollar verdiend.

Deze statistieken geven aan dat een klein percentage van alle gebruikers de volledige game aanschaft voor 9,99 dollar/euro. Deze getallen wijzen op een conversie van 3.4%, wat een daling is ten opzichte van ongeveer 10% rondom de lancering.

Vorig jaar verdiende Pokémon Go binnen 32 dagen 200 miljoen dollar. Een verschil is dat deze game tegelijkertijd lanceerde op iOS en Android. Volgens recente data van 9to5Mac bezit Android 86.2% van de markt wereldwijd terwijl iOS 12.9% van de smartphonemarkt in handen heeft.

Super Mario Run verschijnt binnenkort ook voor Android, hoewel een specifieke releasedatum nog niet bekend is. Android-gebruikers kunnen zich alvast inschrijven om een notificatie te ontvangen zodra de game lanceert.

Nintendo heeft eerder al plannen aangekondigd om smartphonegames gebaseerd op Animal Crossing en Fire Emblem uit te gaan brengen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe motor en modus nu in GTA Online Vervolg op Warcraft-film nog niet zeker
8

Reacties op: Super Mario Run verdient 30 miljoen dollar binnen twee weken

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • hulstpower

    • 4 januari 2017 11:50
    ik denk dat dit best een succes is voor nintendo weet niet wat de ontwikkeling kosten zijn.
    Maar sinds android nog moet komen zullen we het zien wat deze game in totaal gaat opbrengen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sabor

    • 4 januari 2017 12:42
    En de aandeelhouders maar klagen…. Ik denk dat 30 miljoen in 2 weken toch een zeer nette omzet is. Als Android er nog bij gaat komen mag je wel van een succes spreken neem ik aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 4 januari 2017 14:05
    Ontwikkelkosten zijn laag voor mobiele apps. Zet 100 ontwikkelaars een half jaar aan het werk en dit kost "maar" 5 miljoen. En dan doe je het nog ruim met 100 ontwikkelaars non-stop voor 1 spel

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • wokkel

    • 4 januari 2017 18:58
    @-it- kan me niet voorstellen dat hier 100 man aan hebben gewerkt. De assets waren er allemaal al, en wat de engine mechanieken betreft; daar kan nooit veel tijd in hebben gezeten. Louter level design.
    Denk dat hier inderdaad goed aan verdiend is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Linksquest

    • 4 januari 2017 18:13
    Wie weet wat het gaat opleveren voor ze zodra de game op Android uit komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The Chosen One

    • 4 januari 2017 20:22
    @Linksquest Waarschijnlijk minder. Zo werkt dat met IOS vs android markt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Linksquest

    • 5 januari 2017 10:28
    @The Chosen One Dat kan he.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Qinneth

    • 5 januari 2017 18:27
    Een sukkel en zijn geld zijn gauw van elkaar gescheiden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.