Nieuws
Super Mario Odyssey

Super Mario Odyssey heeft geen Game Over-scherm

Mama mia!

Geschreven door Michel Musters op
Het is voor spelers onmogelijk om 'Game Over' te behalen in Super Mario Odyssey.

Het Game Over-scherm verschijnt wanneer alle levens op zijn in games, maar dit scherm zit dus niet in de aankomende Switch-platformer. Dat meldde het Japanse Twitter-account van de game, dat weer werd vertaald door Polygon.

Zoals in eerdere gameplaybeelden te zien is, verliest Mario elke keer als hij in een afgrond valt tien muntjes. Die moeten dus verzameld worden om in leven te blijven. "Maar hoe vaak hij ook faalt, er is geen Game Over." Nintendo meldt dat als Mario minder dan tien muntjes heeft, spelers alsnog door kunnen spelen zonder dat er een echte Game Over komt.

Super Mario Odyssey komt op 27 oktober exclusief naar Switch.

Dit artikel delen:

Lees meer

Magnum, P.I. is er klaar voor in Agents of Mayhem De eerste beelden van Destiny 2's hub
11

Reacties op: Super Mario Odyssey heeft geen Game Over-scherm

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • AGxKiiNG

    • 6 juli 2017 09:03
    Wat is de inhoud van dit nieuws? Ik zie hier dus echt geen meerwaarde in..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelE30

    • 6 juli 2017 09:28
    @agxkiing Het stukje trivia is helemaal geweldig: "Het Game Over-scherm verschijnt wanneer alle levens op zijn in games" . In sommige games heb je geen levens, en toch een game over scherm.

    Daarnaast weet iedereen, zeker op gamer.nl, toch wel wat een game-over scherm is……
    Dat ze aan dit publiek gaan uitleggen! Voor wat voor ezels zien ze ons aan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sokpop

    • 6 juli 2017 09:19
    Ik vind het wel leuk info. Dat je ook zonder die tien munter door kan spelen is wel een beetje raar :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kleinekoosjer

    • 6 juli 2017 11:33
    Wat zijn we ook een stel mietjes geworden… bah…
    Mario 1… niet de weg weten in het laatste kasteel.. tijd op.. faaaack.. nogmaals, nogmaals.. nogmaals.. game over.. helemaal opnieuw.. BAM!! Dat zal je leren!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 6 juli 2017 12:46
    @kleinekoosjer dat waren betere tijden, je ontwikkelde daardoor ook sick skills ed. Maar tegenwoordig als je 2 of 3 keer af gaat in Mario krijg je een pop-up van golden Mario die het wel even voor zal doen en je kan het overnemen van 'm waar en wanneer je wil. 3 stappen voor de flagpole en je hebt het level nog gecleard ook.

    Ben daarom ook erg blij met de extra moeilijkheidsgraad in breath of the wild. Zo mogen meer games worden.

    En als mensen gaan klagen dat een spel voor ze te moeilijk is waar ze 60 euro aan hebben uitgegeven is dat niet iets voor een ontwikkelaar om rekening mee te houden maar moet die persoon maar meer oefenen met de game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelE30

    • 6 juli 2017 12:57
    @jumpman Spellen zijn ontspanning, geen marteling……

    Ik hou ook van een uitdaging, maar die vind ik ook wel door dat soort mechanieken simpelweg niet te gebruiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 6 juli 2017 14:17
    @mikkele30 Precies.

    Sommige mensen spelen een game om het verhaal en de ervaring en een ander wilt het per se zo moeilijk mogelijk .

    Variabele difficulty settings zijn dan ideaal.

    Ik heb het Witte Tanooki pak van Mario in een van de games ook genegeerd maar ik snap dat ze het erinstoppen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 6 juli 2017 18:37
    @mikkele30

    Ik zeg ook niet dat spellen een marteling moeten zijn en eigenlijk is dit een discussie die ik al erg vaak met vrienden heb gevoerd en te groot en complex is om even zo uit de doeken te doen.

    Maar even in het kort, een game moet speelbaar zijn, mee eens.
    Een spel moet een uitdaging geven, is mijn mening.
    Een spel moet niet voor jou het spel te spelen als je iets niet meteen kan.

    Een moeilijkheidsgraad aan een spel toevoegen vindt ik daarin de beste keuze, maar niet zoals bij de laatste Mario games het geval is dat het spel het wel even van je overneemt. Betaal je dan daar werkelijk 60 euro voor? En dan achteraf trost vertellen dat je de game in een avondje hebt uitgespeeld? Dat lijkt mij niet.

    Een van de verschrikkelijkste dingen die Forza motorsport heeft toegevoegd is een rewind button. Als je een fout maakt en daardoor posities verliest is het natuurlijk prachtig dat je de tijd kan terug draaien, not. Zelf vind ik dat soort dingen echt afbreuk doen aan zo'n soort games. Val ik in ronde 56 uit en verlies daarmee de race dan zal ik opnieuw moeten beginnen. En als een klein kindje niet door wereld 8 in Mario komt zal hij ervaring op moeten doen in wereld 1 t/m 7. Dat een spel je op een gegeven moment een helpende hand toerijkt hoeft niet iets slechts te zijn maar het kan ook te ver gaan.

    Voor mij heeft uncharted het goed begrepen. Veel moeilijkheidniveau waar je ontspannen door de game kan lopen en niet zo snel dood gaat, dus veel focus op de story. En een mode waar je al je skills moet aanwenden om er door heen te komen. Voor ieder wat wils, maar nergens dat het spel wel even voor jou gaat spelen.

    Je kan en mag zeker er een andere mening er over hebben en ik snap de keerzijde van de medaille ook goed, verkoopaantallen enzo, maar je verpest ook hiermee een hobbie voor veel mensen. En dat zou ook niet de bedoeling moeten zijn, want een hoop van die "hulpmiddelen" zijn niet optioneel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Breadpit

    • 6 juli 2017 16:28
    Dan koop ik hem niet. Fuck dit ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Panzermeister

    • 6 juli 2017 17:21
    @breadpit

    Ik ook niet, fuck dit inderdaad!

    Ik heb mijn Switch toch al verkocht vanwege de Smart Steering in Mario Kart, nu ik al dit soort nieuws lees is dat alleen maar een bevestiging dat het de goede keuze geweest is. Je had ze moeten horen haten op mij toen, hahaha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • NintendOwnd

    • 6 juli 2017 17:49
    @panzermeister Je snapt hopelijk wel dat Breadpit sarcastisch was..?