Nieuws
Super Mario Odyssey

Super Mario Odyssey draait op 900p in dock, 720p in handheld-modus

Met een consistente 60fps

Geschreven door Eline Oosterloo op
Uit een video van DigitalFoundry blijkt dat Super Mario Odyssey een resolutie heeft van 900p in dock en 720p in handheld-modus.

Ook is bekendgemaakt dat de game met een consistente 60fps draait, hoe het ook gespeeld wordt. Over het algemeen ziet Super Mario Odyssey er tevens beter uit in dock-modus. Zo heeft deze manier van spelen betere schaduwen en maakt de game op deze manier minder gebruik van aliasing, wat kan zorgen voor kleine, meestal verwaarloosbare, foutjes in de weergave van de game.

Super Mario Odyssey verschijnt over een maand, op 27 oktober, voor Nintendo Switch. Eerder werd bekendgemaakt dat er een Switch-bundel uitkomt van deze game.

Dit artikel delen:

Lees meer

Fortune Valley uit Need for Speed: Payback in beeld Microsoft werkte aan Xbox-smartwatch
12

Reacties op: Super Mario Odyssey draait op 900p in dock, 720p in handheld-modus

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • clandestine666

    • 27 september 2017 13:49
    Dock it is!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mmo-veteran

    • 27 september 2017 14:43
    Het gaat bij Switch nieuws alleen maar om het aantal frames dit, resolutie dat. Is dat dan echt het belangrijkste tegenwoordig..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 27 september 2017 15:01
    @mmo-veteran Helaas lijkt het er op dat velen dit het belangrijkste lijken te vinden tegenwoordig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 27 september 2017 15:13
    @mmo-veteran Wanneer gaan ze 900p schermen verkopen zodat ik dit native kan spelen ?

    Ik maak een grapje, mocht dat niet duidelijk zijn, maar het is gewoon jammer dat dit niet gewoon in 1080p kan draaien, in dock modus.

    De game zal er niet minder leuk om worden, en de wereld zal niet vergaan, maar het is wel 2017, en elke game op ps4/xbox wordt wel afgerekend hierop , maar Ninetndo krijgt ineens altijd een vrijbrief, want, handheld!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 27 september 2017 15:43
    @casualkiller Een PS4 / Xbox heeft duidelijk ook een andere doelgroep, waarbij Sony / Microsoft veelal met 'power' gooien en elkaar proberen te overtreffen.

    Nintendo doet dit voor mijn gevoel al een hele tijd niet meer zo, en soms pakt dat goed uit maar soms ook niet natuurlijk.

    Zelf heb ik een 4K tv met een PS4 pro, en ook een Switch. Waar ik bij Horizon: Zero Dawn natuurlijk wel kon genieten van de grafische pracht, heb ik Zelda veel meer én met meer plezier gespeeld. Dat ik het meer gespeeld heb komt vooral door de combinatie handheld / docking waardoor je lekker zonder obstakels door kan spelen waar je mee bezig was, waar dan ook. Persoonlijk vind ik hier, mede met de games (ja het zijn er nog niet zo veel dat klopt) de kracht liggen van Switch. Een auto die voor een ander doel gebouwd is dan een race auto ga je ook niet op vermogen vergelijken, maar je kijkt naar waarvoor het bedoeld is, en of het dat goed doet in mijn ogen.

    Er zijn genoeg mensen die wel vallen over het feit dat de Switch geen super krachtige console is, maar hetzelfde gebeurt bij PSVR. (En nu ook bij PS4, want ja Xbox One X is krachtiger)

    Toch vind ik deze laatste 2 op dit moment het meest innovatief, maar ieder zijn ding natuurlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 27 september 2017 16:09
    @guitar_hero Ik weet het, maar het portable gedeelte van de switch is direct het punt waarom ik de switch niet interessant genoeg vind, hij is hierdoor underpowered, en toen de switch geïntroduceerd werd , zat ik te hopen op gewoon een dedicated home console ala de wii-u. en vergelijkbare power van de 2 andere druktemakers.

    En ik heb hier thuis praktisch elke handheld van Nintendo liggen, met de nadruk op liggen, ik sleep ze werkelijk nergens naar toe, ik woon bv 5 minuten van mijn werk af en op mijn werk heb ik absoluut geen tijd om te gaan zitten gamen ;) En ik hoop oprecht dat de switch geen Wii-u verhaal word, daarom kijk ik nu de kat nog uit de boom, maar de switch had zoveel meer kunnen zijn.

    Maar zoals ik al zei, het is niet het einde van de wereld. en ik weet zeker dat het een topgame gaat worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 27 september 2017 16:26
    @casualkiller Als dat je verwachting was is het zeker te begrijpen, persoonlijk vind ik dit een zeer mooie sprong vanuit de 3DS handheld, en voor een home console vind ik het goed genoeg juist omdat Nintendo me doorgaans weet te overtuigen met stijl / sfeer in plaats van high end graphics.

    Bij Zelda mis ik het geen seconde dat het niet de hoogste resolutie is, de tekenstijl vind ik (net als ik dat bij Windwaker vond) fantastisch, bij Mario Odyssey denk ik dat weer het zelfde gaat gebeuren.

    Zoals gezegd, vind ik het ook zeker mooi als het grafisch overweldigend is, maar het is (wanneer goed neergezet) absoluut geen noodzaak voor me. :)

    Dat het de Wii-u niet achterna gaat hoop ik ook van harte, die heb ik gehad en verkocht omdat er voor mij toch echt te weinig content op kwam. Toch heb ik van de Switch al veel meer genoten dan van de Wii U, dus tot nu toe heb ik niks te klagen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 27 september 2017 16:32
    @casualkiller dat de switch geen wii u verhaal word, is nu al bekend de games verkopen goed de console vliegt in japan en Amerika de winkels uit en in Europa gaat het ook heel goed. En dat de switch minder kracht heeft maakt mij niks uit want Nintendo kan gewoon simpel veel betere games maken dan de andere twee. Vond dat Sony een goede 2e is met ze eigen games en micro vind ik helaas tegen vallen deze generatie. Maar goed iedereen ze smaak en ze mening.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sabor

    • 27 september 2017 15:03
    Al draait het op 480p, heb zeer veel zin in deze game. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 27 september 2017 15:13
    @sabor mee eens, waar deze game op draait boeit me ook niet. Beelden van de game zien er fantastisch uit dus als ik dat ook op mijn tv zo te zien krijg ben ik een happy gamer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nocturnal

    • 27 september 2017 15:51
    @sabor helemaal mee eens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • El Ninjo

    • 27 september 2017 15:38
    Zelfde resolutie en framerate als Breath of the Wild, ik heb daar geen moment moeite mee gehad tijdens het spelen, dus laat maar komen…..