Nieuws
Super Mario Maker 2

Super Mario Maker 2 voor Switch aangekondigd

Verschijnt in juni dit jaar

Geschreven door Michel Musters op
Nintendo heeft Super Mario Maker 2 voor Switch aangekondigd. Dat deed het bedrijf tijdens zijn Direct-presentatie vanavond.

De game bevat nieuwe functies, maar Nintendo heeft nog niet bekendgemaakt wat deze precies inhouden. Wel is duidelijk dat er hellingen in dit vervolg gemaakt kunnen worden. Dat zat niet in het origineel. De game komt in juni 2019 uit.

De eerste Super Mario Maker verscheen in 2015 op de Wii U en kwam een jaar later ook uit op de 3DS. De game laat spelers eigen tweedimensionale Mario-levels samenstellen. Spelers kunnen zelf bepalen waar platformen, items en vijanden staan. Het zelfgemaakte level kan online geplaatst worden zodat andere gamers het kunnen spelen, wanneer de maker in kwestie zelf het level uit kan spelen.

Dit artikel delen:

Lees meer

The Legend of Zelda: Link’s Awakening krijgt een remake op Switch Releasedatum Fire Emblem: Three Houses staat op 26 juli
30

Reacties op: Super Mario Maker 2 voor Switch aangekondigd

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Shadow

    • 13 februari 2019 23:48
    IK
    WIL
    DIT

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 14 februari 2019 00:22
    @Shadow Is toch al op de WiiU?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 14 februari 2019 01:33
    @Devenace voor FIFA 19 was toch al FIFA 18? Voor DQ 11 was toch al DQ 10?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 14 februari 2019 10:06
    @timtim96 Goede onderbouwing,
    snap gewoon niet dat jullie happy worden van ports en kopietjes.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Markus88

    • 14 februari 2019 10:44
    @Devenace Waarom loop je nou zo te bitchen? Mensen worden super hyped van een nieuwe MM omdat de game gewoon geweldig is en toe is aan een nieuw deel. Waarom proberen alle hype te killen en zo down te down? Reageer dan gewoon niet als het niks voor jou is en je enigste doel is om als een eikel over te komen. -___-

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 14 februari 2019 11:21
    @Markus88 bitchen? Is dat een woord dat je stoerder maakt en je zelfvertrouwen naar een hoger niveau tilt daar waar je karakter tekort schiet. :)
    Is niet zozeer de game zelf, waar ik niks nieuws inzie, zelfs geen Super Mario 2 of 3D mogelijkheden maar gewoon een rehash van de WiiU versie.
    Maar dat vind ik dus eigenlijk ook vsn de Switch, de fanbase was zo telleurgesteld met de WiiU dat ze druk gingen zetten op Nintendo met een nieuwe console, en die kwam, maar de grap in dit is, het apparaat is bijna een kopie van de WiiU, een iets andere controller opstelling en een iets snellere processor, de Switch is eigenlijk de X box one X versie van de WiiU alleen de Switch wordt verkocht onder de leugen “nieuwe console” en krijgt een shitload aan WiiU titels en laat mensen weer betalen voor dezelfde games die ze al hebben gekocht keer op keer.
    Of zag jij wel iets nieuws en baanbrekends in deze trailer? :))))
    De fake hype is te doorzichtig and so are you little girl.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 14 februari 2019 11:42
    @Devenace Het is geen populaire mening, maar ik ben het wel met je eens. Ze begonnen goed met Mario Odyssey en Zelda, maar als je kijkt naar de nieuwe first party games van Nintendo die niet al eerder op de WiiU zijn uitgekomen dan kun je ze bijna op 1 hand tellen. Er zijn meer first-party games geport en dat vind ik persoonlijk best wel een groot minpunt van de Switch.
    Maar goed, geef Nintendo eens ongelijk, iedereen slikt het als zoete koek en staan op de banken te juichen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 14 februari 2019 15:06
    @fonsrutte Imo flikken ze hier een truukje, Nintendo is goed in games maken, vind het jammer dat ze niet hun schouders eronder zetten, kom dan met een Zelda maker of Metroid/Mega man maker etc, Mario Maker is leuk, maar zo snel al zo een simpel concept uitmelken, jammer.
    Een mens kan er blij van worden, maar ik zie het niet en voel het ook niet.
    En idd dan ga je als je de capaciteit bezit en de creatieve factor werken met echte progamma’s zoals Unity.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 14 februari 2019 20:52
    @fonsrutte ik vind dit echt makkelijk. Natuurlijk zijn er games van de WiiU overgeheveld naar de Switch. De Switch heeft alleen al drie keer zoveel stuks verkocht. Het is tevens niet zo dat dergelijke heruitgaves niet plaatsvinden op andere consoles.

    Een heruitgave van Mario Kart, Mario Bros, Pokken, alle Bayonetta's, Toad Treasure Tracker, Donkey Kong Tropical Freeze en Hyrule Warriors heeft inderdaad plaatsgevonden. That's it. Ik kan een langere lijst met nieuwe titels geven als je daar behoefte aan hebt.

    De heruitgaves maken de Switch mijns inziens alleen beter. Meer keuze voor zij die dat willen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 14 februari 2019 13:03
    @Devenace Ik hoop ook dat Nintendo een 3D building tool uitbrengt. Kan ik eindelijk van Unity afstappen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 15 februari 2019 08:28
    @Quintex Gebruik je de gratis versie?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Markus88

    • 14 februari 2019 13:28
    @Devenace Fake hype? Ik ga de game niet eens kopen.. En is het echt zo hard om te zien dat die mensen die het 24.7 spelen er hyped om worden omdat ze nieuwe shit krijgen?

    En nee je loopt gewoon te bitchen om niks imo. Zoveel mnensen hyped en dna kom jij met dat gezeur. Too each their own I guess.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 14 februari 2019 15:08
    @Markus88 Diezelfde nieuwe “shit” die ze ook in dlc voor de originele Mario Maker konden stoppen bedoel je? :) dit is tien nieuwe plantjes kopen voor 50e op je Switch.
    Idd to each his own, zo ook jouw mislukte discussie style.
    Meningen, deal with it, ipv je onmacht zo toonbaar te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 14 februari 2019 17:13
    @Markus88 Hij zeurt niet hij vraagt zich alleen af hoe het kan dat mensen hier zo enthousiast worden van ports of ports plus een beetje meer. Zelda BotW en Mario Odyssey waren nog origineel maar er is een hele lijst aan first party games op de Switch op te noemen die dat echt niet zijn.
    Ik heb een Switch, en maar 2 first party games gekocht, de rest ken ik al of lijkt zoveel op iets wat ik al ken dat ik de toegevoegde waarde niet zie.
    Dat is geen zeuren (of bitchen zoals jij dat noemt) dat is kritisch zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 15 februari 2019 06:45
    @Devenace tuurlijk is de switch bijna een copie van de Wii-u, net als de Wii-u bijna een copy was van de Wii en de ps4 van de ps3 en de drie van de twee, xbox one van de 360. Begin je er nu eindelijk een patroon in te zien?

    Maar het fijt blijft dat op die oudere systemen ik de nieuwe games niet kan spelen en er een nieuwere console voor nodig heb, waar vandaag de dag ports, remakes en vervolgen op verschijnen.

    Ik zal je vast uit een boze droom halen, dit zal in de toekomst niet veranderen als je daar op hoopt. En je geeft jezelf al het antwoord waarom nintendo dit doet, de fanbase was idd teleurgesteld over de Wii-u waardoor er heel veel Nintendo gamers deze games gemist hebben. Niet al mijn Wii-u games maar een enkele zou ik zelfs nog graag zien als een port waaronder Xenoblade Chronicles X.

    Zie het als een dvd film die opnieuw wordt uitgegeven als blu-ray film. Grafisch in veel gevallen althans wat strakker en net met wat extra’s.

    Je zegt zelf ook dat Nintendo goed is in het maken van games. Dat weten zij zelf ook en daarom hebben zij er ook het geloof in dat een heruitgave van een oudere game nog steeds verkoopt. Als ze zelfs vandaag de dag nog nes en Snes spellen uitgeven verkoopt het als een malle dus dat wil wel wat zeggen over de kwaliteit. Daarom zijn Wii-u games overzetten naar een Switch geen straf voor velen.

    In geval van SMM hadden ze ook de oorspronkelijke game kunnen over zetten en er een Deluxe van kunnen maken met alle extra’s die er nu bij gaan komen. Maar links om of rechts om komen we uiteindelijk uit op de game die we in de trailer gezien hebben.
    En persoonlijk denk ik bij deze game dat een 2 achter de titel beter past dan Deluxe zoals gedaan is bij Mario Kart.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 15 februari 2019 08:24
    @Jumpman Totaal niet mee eens, de Switch is imo een gepushte fan service machine met amper een stapje omhoog qua grafische power.
    Het is niet zozeer de game en de herhalingen ervan, maar wel wat ze er in stoppen, ik gaf ook aan dat ik graag SMB2 erin had gezien, of een 3D Mario maker.
    Het is eigenlijk zoals iemand onbewust aangaf gewoon een Fifa game in de Fifa reeks.
    Het is eerder telleurstelling dat mij raakt in Nintendo, omdat ik weet dat ze beter kunnen, maar ik heb het gevoel dat ze al jaaaaaaaren met de rem erop rijden.
    Dit kan gewoon veel beter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 15 februari 2019 09:23
    @Devenace je mag het er zeker mee oneens zijn maar wat jij noemt als een update van 10 nieuwe plantjes zie ik toch anders. In de trailer zie ik genoeg nieuwe dingen langs komen en met items en pakjes uit de 3D games zie ik er een hint in dat er wellicht ook 3D levels gemaakt kunnen worden. Eerder begrijpelijk dat ze nog niet alles meteen prijs geven. Maar alleen als jij de game al uitvoerig gespeeld hebt kan je dit met zekerheid weten, wat ik ten zeerste betwijfel. Dus laten we gewoon rustig afwachten, Nintendo heeft ons al vaker verrast.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 14 februari 2019 20:41
    @Devenace het is geen onderbouwing, maar een vergelijking.

    Dit is geen port of kopie, maar een nieuwe game op een nieuwe console. Dat je dit soort kritiek levert op de Skyrim versie van de Switch (waarmee ik erg blij was, aangezien ik die nog nooit gespeeld had) kan ik begrijpen, maar niet voor deze game.

    Zie tevens mijn post hieronder met de "schandalige" lijst overgezette games door Nintendo zelf. Dat is echt niet buiten proporties, en is een verrijking voor het aanbod op de Switch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DennisDeMenace

    • 14 februari 2019 06:15
    @Devenace je TV uit 19noah deed het toch ook gewoon?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 14 februari 2019 10:11
    @DennisDeMenace Welke tv?