San: "We sleutelden een prototype in elkaar waarin we Yoshi gebruikte. Het was eigenlijk 's werelds eerste 3D-platformgame en het was overduidelijk een groot risico - Nintendo had nog nooit een ander bedrijf zijn personages laten gebruiken, en dat wilde ze ook niet doen. Dat was het moment waarop de deal niet doorging." Het prototype veranderde uiteindelijk in Croc: Legend of the Gobbos dat verscheen voor PlayStation, een jaar na Super Mario 64.

Hierover zegt San: "Miyamoto ging verder met het maken van Mario 64, dat de look en feel van onze Yoshi-game had - maar met een Mario-personage natuurlijk." Hij vervolgt: "Miyamoto kwam naar me toe na een show en excuseerde zich dat Nintendo niet een Yoshi-game met ons gemaakt had en bedankte ons voor het idee van een 3D-platformgame." 

"Hij zei ook dat we genoeg royalties zouden krijgen voor onze bestaande deal om het goed te maken. Dat voelde leeg aan, omdat ik van mening ben dat Nintendo onze afspraken beëindigde zonder zich er volledig aan te houden. Ze gooiden Star Fox 2 weg, ook al was deze game af en gebruikte ze veel van de code in Star Fox 64, zonder ons ook maar een cent te geven."