Nieuws
Minecraft

Super Duper Graphics Pack voor Minecraft geannuleerd

De update zou technisch te veeleisend zijn

Geschreven door Michel Musters op
De Super Duper Graphics Pack voor Minecraft is officieel geannuleerd.

Op E3 2017 kondigde ontwikkelaar Mojang de update voor de game aan. Deze update had oorspronkelijk in de herfst van 2017 uit moeten komen en zou de graphics van Minecraft behoorlijk op de schop nemen. Het werd echter stil rondom de update.

Gisteren liet Mojang echter eindelijk meer weten over de Super Duper Graphics Pack. Op de officiële website liet men weten dat de update geannuleerd is. "Het was een ambitieus idee dat een nieuw uiterlijk aan Minecraft gaf, maar het was technisch te veeleisend."

In onderstaande video is de Super Duper Graphics Pack in actie te zien.

Dit artikel delen:

Lees meer

L.A. Noire: The VR Case Files komt waarschijnlijk naar PlayStation 4 Nieuwe foto van Halo-acteur Pablo Schreiber uitgebracht
15

Reacties op: Super Duper Graphics Pack voor Minecraft geannuleerd

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • kleinekoosjer

    • 13 augustus 2019 10:02
    Oei wat een tegenvaller. Had deze niet Xbox One X, PS4 Pro en krachtige PC only kunnen worden?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HunterSeeker

    • 13 augustus 2019 10:19
    of als addon optie die je aan of uit kan zetten?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 13 augustus 2019 11:30
    wat een prutsers en wat een een fail, iets niet kunnen realiseren wat de modding community al 5 jaar lang met mincraft gfx doet, vervolgens mensen 2 jaar laten wachten op niets (en laten we de PR oorlog niet vergeten waar de ps4 deze update niet zo krijgen vanwege hun "better together" campagne met de switch / crossplay , )

    je kunt mij niet wijsmaken dat de lelijkste game op aarde niet mooier gemaakt kan worden omdat het technisch nu te zwaar is geworden. optimaliseren die handel, tweaken. prutsers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 13 augustus 2019 11:39
    @casualkiller Laten we niet vergeten hoe zwaar die mods zijn. Met mijn 1080ti dropt mijn framerate naar de 60 fps, vanaf circa 250. Succes om zoiets te implementeren, optimaliseren zonder te veel in te leveren op draw distance en fps.

    Je vergelijkt nu de PC Java editie, met een versie die op de meeste platformen te vinden is die gelijk lopen qua updates, met allemaal hun eigen krachten.
    Ik zie de xBone dit niet trekken, en de Switch al helemaal niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Derper

    • 13 augustus 2019 11:44
    @Quintex precies.
    Wart @casualkiller wellicht niet wist is dat het gaat hier over de bedrock editie gaat, niet de java waar al die mods al jaren voor zijn, welke ook slecht geoptimaliseerd is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 13 augustus 2019 14:00
    @casualkiller De lelijkste game op aarde? terwijl er ladingen aan pixel indie games zijn. Daarmee zeg ik niet dat die games slecht zijn, je zou die ook "lelijk" kunnen noemen vanwege gelimiteerde techniek. Ik vind minecraft juist mooi om wat ze binnen de limieten van alleen meer vierkante blokken weten te doen. Zelfde reden waarom er ook veel mensen zijn die pixel graphics juist mooi vinden.

    mijn punt is "mooi" is een persoonlijk iets.

    En vergeet niet dat ondanks wat jij vind van het uiterlijk van minecraft het echt een behoorlijk zware game is hoor. Het is niet voor niets dat de console versies een aanzienlijk kleinere wereld hebben dan de pc versie.
    Het ziet er wel simpel uit, maar het is wel een wereld die compleet af te breken is en weer op te bouwen zoals jij dat wil.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 13 augustus 2019 14:20
    @darkmanwls Ook in pixel art is er verschil tussen slecht en goed. Games als Fez, Pathway en Hyper Light Drifter zien er prachtig uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 13 augustus 2019 16:20
    @darkmanwls minecraft is absoluut geen pixel-graphics game, maar een 3d game met pixelachtige textures ;p Goeie gepixelde games zijn tijdloos en dat kan ik van een hoop 3d games niet zeggen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 13 augustus 2019 21:40
    @casualkiller Ik zeg ook niet dat minecraft een pixel game is, ik zeg dat pixel games in de ogen van sommigen OOK lelijk kunnen zijn, met andere woorden dat mooi of lelijk subjectief is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 13 augustus 2019 22:43
    @darkmanwls Persoonlijke smaak, ik ben zo oud dat ik de pixel games juist prachtig vind. Iets proberen uit te beelden met pixels en beperkte kleuren is een ware kunst.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 14 augustus 2019 00:04
    @gimbal2 Iedereen leest dat echt compleet verkeerd he. Ik zeg niet dat IK het lelijk vind, maar ik lees vaak genoeg mensen die retro graphics niet mooi vinden, en dat is t punt nou juist, PRECIES wat jij al zegt, persoonlijke mening. Het gaat mij erom dat iemand zegt dat minecraft de lelijkste game op aarde is.

    Heb t originele bericht maar aangepast, blijkbaar is dat moeilijk te begrijpen zoals ik t oorspronkelijk schreef.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 14 augustus 2019 08:44
    @darkmanwls Lol, je hebt je bericht inmiddels meerdere keren aangepast. En je geeft ons de schuld dat we het verkeerd lezen. Goed stukje zelfreflectie kerel! XD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 14 augustus 2019 23:04
    @Baukereg ik heb het maar 1x aangepast, de andere keren heb ik wat toegevoegd. En ik bedoel niet dat jullie het verkeerd lezen, ik zei heel duidelijk dat door de manier waarop IK het geschreven had het moeilijk te begrijpen was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Robert-Frans

    • 13 augustus 2019 18:28
    @casualkiller En die mods zijn niet zelden ook vol (kleine) bugs en glitches, van op de wind golvende signs tot flikkerend water tot belichting waar je hoofdpijn van krijgt of dat zo donker is dat je nauwelijks meer wat ziet.
    Op het eerste gezicht zien ze er altijd prachtig uit, maar je moet meestal wel de mod eindeloos finetunen op een zeer krachtige PC, om het ook op het tweede en derde gezicht fatsoenlijk te krijgen. En dan nog blijft het vaak behelpen.
    Voor mooiere graphics kun je het beste gewoon een goede HD resource pack downloaden of zelf maken.

    Minecraft is een behoorlijk moeilijk spel om echt goede graphics voor te krijgen; het duurde zelfs al enige jaren voordat de belichting fatsoenlijk op orde was.
    En dat komt omdat de wereld in Minecraft on the fly procedureel wordt gegenereerd en er al veel rekenwerk nodig is om dat allemaal op orde te krijgen en de mobs daar goed op te laten reageren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • xXDannyNLXx

    • 14 augustus 2019 18:39
    ook al was ik bij de ps4 gebleven en gehoopt dat de update dan ooit voor de ps5 zou zijn. damn vindt het echt jammer.