Summoner was vlak na de PlayStation2 lancering een erg aardige RPG. Niet geweldig diepgaand, maar gewoon leuk om te spelen. Het spel had echter een erg groot nadeel: het had een achterlijk korte drawing distance. Ke? Je kon slechts een paar meter voor je uitkijken, de rest van het beeld werd door capaciteitsproblemen niet opgebouwd, totdat je er heen liep. De ontwikkelaars beloofde gelukkig wel betering met het tweede deel van de game, die binnenkort zal verschijnen.

Vandaag kondigde THQ, de uitgever van de game, aan dat Summoner 2 ook op de GameCube zal gaan verschijnen. Bij het porten wordt optimaal rekening gehouden met de hardware van de GameCube.

Summoner 2 op de PlayStation2- Improved texture resolution and color in all environments

- Enhanced lighting in all environments

- Enhanced character textures for all lead party characters, Iari, Neru, Morbazan, Sangaril, Krobelus

- Improved animations for all lead party characters

- Higher animation sampling rate (animations look smoother because they play faster)

- S3TC Texture Compression (allows you to compress and decompress higher quality textures in smaller memory footprint)

- Higher resolution audio FX and Soundtracks (takes advantage of 16MBs audio RAM on GCN)

- Hardware supported geometry compression (faster load times) Waar het originele spel wordt gemaakt door Volition, wordt de GameCube port in elkaar gezet door de ontwikkelstudio CrankyPants, die zich volledig heeft gespecialiseerd in de GameCube hardware.

Summoner 2 voor de GameCube moet begin 2003 verschijnen.