Het heeft eventjes geduurd, maar dit jaar zou eindelijk Halo voor de PC moeten verschijnen. En als we de eerste berichten mogen geloven wordt het alles behalven een simpele port. Zo heeft men de render pipeline geport naar DirectX 9, waardoor men Pixel Shader 2.0 effecten kan gebruiken, wat er weer voor zorgt dat ook de nieuwste generatie videokaarten flink zal zweten tijdens Halo. Tevens heeft men ook een oplossing ingebouwd voor mensen met een mindere videokaart.Shack: Most important question - will the single player be exactly like the Xbox version? Did you add in any content? Any new cut-scenes? Any new audio?

Randy Pitchford: From a content point of view, single player is pure. The new content and features we've added have all been in the area of multiplayer.

We have, however, corrected a few much less than significant issues that have been discovered by some of the millions of Xbox customers and we've been able to pick and choose between feature differences in the PAL and NTSC versions of the Xbox game (as we have both code bases). This manifests itself in a few different ways that are mostly really subtle - I'm interested to see what kind of changes/differences the most hard-core fans actually discover. I hope you understand that we wouldn't be doing our jobs if we actually advertised such subtle adjustments… En het feest is nog niet voorbij, want hoe beter Halo aanslaat op de PC, hoe meer Gearbox Software de mod gemeenschap zal ondersteunen. Tevens kunnen we in dit informatieve interview lezen dat Halo 5.1 sound, stuurtjes en joysticks zal ondersteunen.