'Studios moeten geen DLC aanbieden die al op disc staat' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Brickley legt uit dat er veel tijd over is na het ontwikkelen van het spel waarin de fouten eruit gehaald moeten worden. In dit tijdsbestek komen er vaak middelen vrij bij een studio waarmee een groep ontwikkelaars alvast kan beginnen met het maken van downloadbare content. "Wanneer de content al op de disc staat, kan het absoluut niet gerechtvaardigd worden dat studio's downloadbare content aanbieden die in e entie slechts een sleutel is of zoiets. Maar ik denk dat wat sommige mensen niet begrijpen, is dat wanneer een spel in de winkelschappen komt te staan, het in feite waarschijnlijk al vier of vijf maanden af was."

Brickley vertelt dat er veel tijd zit tu en het afmaken van een spel en het moment dat het in de winkels ligt. "De tijd tu en het afmaken van het spel en de retail wordt meestal gebruikt voor debuggen. Je kan maanden en maanden spenderen aan enkel fouten repareren om te garanderen dat het product klaar is om uitgebracht te worden." Ook het goedkeuringsproces van de spelcomputerfabrikanten en het proces van drukken en distribueren neemt veel tijd in beslag, zegt Brickley.

"Terwijl dat alles aan de gang is, komen er soms middelen vrij bij een studio, zodat ze items kunnen maken die later als downloadbare content toegevoegd kunnen worden. Ik denk dat mensen buiten dat proces aannemen dat de ontwikkeling van een spel en de downloadbare content tegelijk uitgevoerd worden, wat dus echt niet het geval is."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou