Dat claimt Kotaku te hebben vernomen. Afgelopen week zouden werknemers zijn verwittigd dat Guillaume Carmona niet terugkeert als studiohoofd nadat hij sinds begin dit jaar al afwezig is.
Drie verschillende bronnen hebben aan de site gemeld dat Carmona's vertrek volgt nadat de studio al een jaar geplaagd wordt door werknemers die langdurig afwezig zijn vanwege stress of burnout, terwijl de ontwikkeling van de langverwachte game maar niet vordert. Lokale autoriteiten zouden zelfs een onderzoek zijn gestart naar het vele verzuim.
Beyond Good and Evil 2 werd via een trailer in 2008 aangekondigd. Vervolgens dook de game pas weer in 2017 op. Sindsdien zijn er sporadisch vroege beelden getoond. De ontwikkeling van het spel kreeg al een klap te verduren toen bedenker Michel Ancel zich terugtrok uit de game-industrie.
Reacties op: Studiohoofd Beyond Good and Evil 2-ontwikkelaar zou zijn vertrokken
Snoop213
mhnl1979
Snoop213
mhnl1979
Luigi1985
DarkraverX
Ik kan mij dit nog wel herinneren.
Beyond Good & Evil 2 - Trailer 2009 [HD 1080p]
h**ps://youtu.be/xrnuV-9FKLk
EmielHuizinga
Dealer X
watashi wa maurice desu.
Wat men ook van die games vind en hoeveel fans dat ook zijn het is gewoon jammer dat alles wat niet die 4 letters bevat gewoon faalt in ontwikkeling uitgesteld wordt, in developer hell komt of andersom gewoon heel veel mensen constant uit de teams gaan.
En dat top mensen uit een bepaalde game team gaan is echt geen goed signaal. Ook als mensen dit toch goed willen praten en of vertrouwen hebben dat mag, maar als de top gaat betekend dat echt dat er echt iets mis is, want de top zeg zichzelf meestal veilig.
Kijk maar naar die van Activions blizzard. Wat men ook van Kottick vind hij is wel veilig en droog.
Dat is wat top mensen doen. Ook als alles faalt staan zij veilig en gaan anderen eruit. Dat is niet netjes maar wel hoe het werkelijk gaat.
Dus als deze game beyond good 2 al diverse key mensen is verloren dan is dat een direct signaal dat het mis is.
En dan het nieuws dat Ubisoft volledig richt op AC doet niet vermoeden dat men daar probeert die teams in stand te houden. Misschien hebben ze zelfs beyond good 2 wel intern geannuleerd en dat ze willen dat iedereen AC gaat doen: en ja dan zie je je passie project in rook opgaan en wordt je op een standaard smaakje gezet, dan snap ik wel dat je besluit dat het tijd is om wel je passie te volgende en eventueel zelf een studio te starten.
Ik wens het Ubisoft niet direct toe maar wat zou het goed zijn voor deze ontwikkelaar als de komende FC en AC games een keer dik falen dat men even de koppen bij elkaar moet steken om dit soort dingen te spreiden.
Wij op het werk leren niet te wedden op 1 paard, maar kansen spreidden. Maar dat is niet wat Ubisoft doet momenteel
Jammer. Heel jammer.
fonsrutte
Ik denk dat je volledig gelijk hebt. Ubisoft is een soort fabriek geworden waar ze aan de lopende band maar 2 producten kunnen maken en zelf die lijken sterk op elkaar.
Alles is ingericht op die twee producten want die leveren consequent geld in het laatje.
Maar zodra ze iets anders willen maken wat niet aan die lopende band gemaakt kan worden gaat het helemaal mis.
Het feit dat ze zoveel AC-gerelateerde games in ontwikkeling hebben voor de komende tijd bewijst dat.
En een game al sinds 2008 in ontwikkeling hebben, dat kun je zelfs met de meest roze bril nog niet goed praten.
Ook Skull and Bones wordt een drama denk ik. Ik heb die gameplay zitten kijken en kan me bijna niet voorstellen dat men daar enthousiast van wordt.
archangel1110
Ben een groot fan van de SC series, maar als je de kwaliteit van hun games van de laatste jaren ziet, dan is het gewoon huilen met de pet op (op Far Cry 5 na. Die vond ik wel geinig).
Zal dan natuurlijk wel vol zitten met microtransacties, skins en dergelijke troep waar je je scheel voor moet betalen.
ShadowKiller
Dat wordt waarschijnlijk een open wereld game, vol met icoontjes op de map en actievolle gameplay waar stealth, muv sommige missies, optioneel is
archangel1110