Het in kaart brengen van de aarde gaat de studio doen via 'drone-sourcing'. Hiermee worden kleine drones de lucht in gestuurd om foto's te maken van de omgeving. Vervolgens worden de beelden gecombineerd, met een driedimensionaal object als resultaat.
De spelwereld moet gelijk gaan lopen met de echte wereld: "Als jouw personage in New York verblijft en het is in de echte wereld in New York 5 uur 's ochtends, regenachtig en koud, dan ervaart jouw personage dezelfde omstandigheden in het spel", aldus Pixyul op zijn website.
ReRoll is het eerste project van Pixyul, opgericht door twee oudgedienden van Ubisoft Montreal en Electronic Arts, en belooft spelers een open wereld in een hedendaagse setting om in te overleven. De ontwikkelaar hoopt dankzij crowdfunding voldoende geld in te zamelen en verwacht een eerste versie in 2015 uit te kunnen brengen.
Reacties op: Studio gebruikt drones om aarde in kaart te brengen voor game
Anaujiram
razzie10
djildjamesh
Howdy
Ik zou zelf ook graag screenshots of echte ingame beelden willen zien, maar zoals 't nu lijkt zullen we daarna nog op moeten wachten omdat de eerste speelbare alpha of beta pas in 2015 beschikbaar zal worden.
JotunNeko
Howdy
pretpeuk
HighNesZ