Street Fighter 5-update verandert stereo- naar monogeluid
Een update voor Street Fighter 5 heeft het in-game geluid van stereo naar mono veranderd.
Patch 3.05 introduceerde niet alleen het personage Dan Hibiki en een nieuwe arena in de game, het paste ook wat andere elementen van het spel aan. Zo is ook het in-game geluid van stereo naar mono veranderd.
Deze verandering heeft vooral voor blinde Street Fighter 5-spelers een negatief effect. Diverse blinde gamers kunnen het spel dankzij het stereogeluid spelen, omdat ze horen of de tegenstander aan de rechter- of linkerkant van het scherm staat via bijvoorbeeld een headset. Op Twitter laat de blinde competitieve speler BlindWarriorSven weten dat hij "de game niet meer op een hoog niveau kan spelen".
Hoewel Capcom op moment van schrijven nog niet over de verandering heeft gecommuniceerd, is het waarschijnlijk dat het om een fout gaat. In de patch notes viel ook niets te lezen over de verandering naar monogeluid.
Hoe vond je dit artikel?
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord
Reacties
-it- 25 februari 2021 - 13:59
Ik vraag me af hoe dit per ongeluk gaat? Verkeerde sound package gekoppeld in het project ofzo bij het opnieuw bouwen?
SuperDre 25 februari 2021 - 17:44
@-it- ik verwacht eerder een aanpassing aan de soundengine of soundsettings oid waardoor die nu ineens mono is ipv stereo, lijkt me sterk dat de soundpack zelf ineens van stereo naar mono is gegaan.
Aanbevolen voor jou
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord