Nieuws

Street Fighter 30th Anniversary Collection aangekondigd

Komt in mei 2018 naar pc, XOne, PS4 en Switch

Geschreven door Michel Musters op
Capcom heeft Street Fighter 30th Anniversary Collection voor PlayStation 4, Xbox One, Switch en pc aangekondigd.

De game werd aangekondigd tijdens de Capcom Cup in Anaheim en bevat twaalf Street Fighter-games: Street Fighter, Street Fighter 2, Street Fighter 2: Champion Edition, Street Fighter 2: Hyper Fighting, Super Street Fighter 2, Super Street Fighter 2 Turbo, Street Fighter Alpha, Street Fighter Alpha 2, Street Fighter Alpha 3, Street Fighter 3, Street Fighter 3: 2nd Impact en Street Fighter 3: 3rd Strike.

Vier van de games, namelijk Street Fighter 2, Super Street Fighter 2 Turbo, Street Fighter Alpha 3 en Street Fighter 3: 3rd Strike, krijgen ook online multiplayer met ranked en casual wedstrijden, lobby's en leaderboards.

De collectie verschijnt in mei 2018 om de dertigste verjaardag van de franchise te vieren, al verscheen de eerste Street Fighter in augustus 1987 in Japanse arcades. De collectie komt zowel fysiek als digitaal uit.

Dit artikel delen:

Lees meer

PS4 Pro-, PS3- en PS2-versies Shadow of the Colossus vergeleken Zo veel nieuws, dat kun je bijna niet bevatten - Gamer.nl-Podcast 150
17

Reacties op: Street Fighter 30th Anniversary Collection aangekondigd

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • darkmanwls

    • 11 december 2017 09:57
    Hier word ik nou blij van. Al was het alleen maar om alpha 3 en third strike weer te kunnen spelen.
    Hopelijk is alpha 3 wel met alle extra characters.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Franky2006

    • 11 december 2017 10:15
    Nice! :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 11 december 2017 10:16
    Dit is een gameset die Ik wel ga aanschaffen. Lekker op de switch onderweg altijd de beste streetfighters spelen. En de originele, alpha en 3 heb ik nooit gespeeld. Net als sommige van dir deel 2 versies.
    Eigenlijk heb ik alleen turbo en super van deel 2 ooit gespeeld. Dus ik vraag me af of die andere versies ook wel anders genoeg zijn om verschillend te zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MonsterCrab

    • 11 december 2017 11:51
    Heel vet. Wil hem eigenlijk wel voor de Switch, maar die D-pad op de Joy-Con is niet ideaal voor fighters..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 11 december 2017 12:01
    Sold.

    Arcade Fightsticks or die.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 11 december 2017 12:25
    @casualkiller Er spelen op tournooi niveau net zoveel mensen met controller als dat er met een stick spelen. Het is puur persoonlijke voorkeur. De ene is niet beter dan de andere.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 11 december 2017 12:56
    @darkmanwls Dat zijn 9 van de 10 keer ook nog de wat specialere controllers met betere Dpad's etc. , volgens mij heeft er pas 1 keer iemand met een controller op EVO gewonnen… maar dit is puur een persoonlijke voorkeur ja,

    maar ja er is ook iemand op EVO geweest die met een gemodde piano controller (rockband) aan kwam zetten :)

    Daarbij, heb ik een fightstick fetish en mod ik alles met sanwa en actuators voor de beste response tijd, en zou ik zelf nooit meer terug kunnen naar een standaard dpad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 11 december 2017 14:15
    @casualkiller Aangezien vooral de streetfighter 4 tournooien vooral op xbox 360 werden gespeeld en de d-pad van de standaard 360 controller echt superslecht was is t wel logisch dat men speciale controllers gebruikten. En ja veel van de beste spelers gebruiken stick zoals bijv Justin Long. Maar die winnen omdat ze gewoon goed zijn. Ik denk niet dat de stick direct invloed heeft. Ik moet wel zeggen dat ik sinds kort begonnen ben met Killer Instinct op de xbone, en ook die d-pad, hoewel stukken beter dan de 360 is nog steeds een drama. Dus ook ik overweeg de overstap naar stick.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 11 december 2017 14:51
    @darkmanwls Ik kan het alleen maar aanraden, en ja, de eeste paar uur ben je je muscle-memory aan het herprogrammeren, maar daarna ros je de halve circles en Z bewegingen eruit als een pro.

    Killer instinct is gewoon een game die je met een stick MOET spelen :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 11 december 2017 19:22
    @casualkiller Weet jij een goeie stick die zowel op ps4 als xbone werkt? Aangezien ik er dan ook streetfighter 5 mee wil gaan spelen. Hij moet uiteraard ook op pc werken, maar als ie op xbone werkt dan werkt ie ook op pc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 11 december 2017 20:15
    @darkmanwls op XBox & ps4 is lastig , het is in de regelmaat of xbox/pc , of zoals mijn hori rap 4 ps4/ps3/pc , je kan dan beter een ps4 stick kopen met een Brooks converter erbij (http://www.brookaccessory.com/detail/03946072/) (of vica versa :) ) , en beknibbel niet op een goedkope stick (mayflash bv, madcatz goedkope lijn ) maar iets degelijks als een Hori rap of quanba / venom stick (vanwege het gemak om te modden met sanwa parts, als je dan toch het beste wil) pricerange 100-150 euro moet je vanuit gaan.. en mocht je de parts willen modden, een sanwa JLF joystick kost +/- 25 euro , en sanwa knoppen +2-3 euro per stuk. (geen soldeer werk nodig! ) De hori rap 4 lijn heeft voor mij wel de beste default stick (hayabusa) en knoppen (bijnaaa sanwa kwaliteit) , maar thats preferences.. wil je helemaal los gaan bestel er dan een actuator bij (Kowal, 2 euro , klein plastic blokje wat de afstand tussen de stick en microswitch verkleint = nog betere/snellere response tijd ) en een 2lbs JLF springveer (voor een stijvere stick, ik vind ze default net iets te los, maar dit is authisten territory :D)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nuage

    • 11 december 2017 19:55
    @casualkiller Ik heb diverse arcade sticks gehad (Sanwa jlf, Hori Hayabusa, Happ) maar voor mij gaat er toch niks boven een goede dpad. De dual shock 4 dpad is voor mij perfect.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 11 december 2017 20:20
    @Nuage De Dualshock dpad is perfect, by far de beste dpad op de markt, en fighters als Injustice 2 en MKX zijn prima te spelen met een dpad/controller (en heel erg goed voor getuned!) , games als tekken, Killer instinct, streetfighter ,guilty gears, blazblue, garou, king of fighters etc etc , komen gewoon veel beter tot hun recht met een arcade stick voor mij (no fact, just preference..)

    Ik gebruik daarnaast het liefst arcade sticks voor shmups als Darius Burst, gradius, ikaruga , sidescrollers , beatemups, megamans, pacmans, etc etc. gewoon voor het gevoel, lekker op die knoppen rossen en dat authentieke arcade gevoel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Breadpit

    • 12 december 2017 00:52
    @casualkiller Met een Ps1 controller zelfs. EVO 2014 champ.
    https://kotaku.com/the-2014-evo-champ-just-won-using-a-ps1-controller-1604535870

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nuage

    • 11 december 2017 19:57
    Leuk nieuws dit. Ik heb alle genoemde games al op mijn Pi, maar toch komt deze verzameling er wel hier.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coolharry

    • 11 december 2017 21:36
    Ook wel lekker voor de mensen die op de Switch deel 2 voor 40 euro hebben gekocht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 12 december 2017 09:44
    @coolharry Dat was wel de HD versie. Die staat niet op deze collectie.