Strauss Zelnick, CEO van Take Two heeft op de BMO Capital Market conferentie naast uitspraken over de GTAIV DLC en GTA: Chinatown Wars ook gepraat over de visie van zijn bedrijf op downloadbare content, micro-transacties en zelfs abonnementen.

"Kijkend naar de toekomst is de grootste mogelijkheid die wij voor de industrie en voor onszelf zien downloadable content. Voor Grand Theft Auto brengen we downloadbare episodes uit die gekocht kunnen worden door Xbox Live gebruikers, nadat ze het originele spel hebben gekocht. Daarnaast brengen we volgende week ook nieuwe content voor Bioshock uit. En dit is nog maar het begin. We zijn heel opgetogen met de creatieve mogelijkheid die deze manier van werken biedt. We zijn ook opgewonden over de potentiële winsten die we daarmee kunnen boeken en houden deze evolutie nauw in de gaten. Ik denk ook dat de hele industrie dit doet."

"De heilige graal is om van deze business, die heel groot en succesvol is en zich op dit moment richt op nieuwe software één maal te verkopen, te veranderen naar een business model waar we na doorverkoop van die software (iemand die de game als tweedehands verkoopt dus) opnieuw geld verdienen aan deze game. Dit door het business model te veranderen in een abonnementsysteem, of semi-abonnementsysteem. En wie is er beter gepositioneerd om dit te doen dan wij, het bedrijf met de grootste franchise ter wereld?"

"Wij denken dat het niet mogelijk zal zijn om middelmatige games op die manier in de markt te zetten, maar echte verkooptoppers lijken ons perfect om dit nieuwe businessmodel op toe te passen."

Toekomstige releases als BioShock 2 en Grand Theft Auto 5 lijken volgens Zelnick dus zeer geschikt voor deze manier van zaken doen. Het is nog even afwachten hoe deze ideeën zich zullen vertalen naar concrete plannen voor Take Two's toekomstige spellen.