Nieuws
Super Mario Bros Movie, mario

Stemactrice Tara Strong had liever Charles Martinet als Mario in film gehoord

Martinet laat weten geraakt te zijn door de meningen van fans

Geschreven door Michel Musters op
Stemactrice Tara Strong heeft laten weten dat ze liever Charles Martinet als Mario in de aankomende animatiefilm had gehoord.

Dat laat de actrice - die bekend is voor haar optredens als Harley Quinn, Batgirl en Timmy Turner - weten in een tweet. Ze plaatste een foto van haarzelf met Martinet en meldde: "het zou Charles moeten zijn".

Daarmee refereert ze naar het feit dat Nintendo-mascotte Super Mario in de aankomende animatiefilm wordt ingesproken door Chris Pratt, en niet door Charles Martinet, die Mario in de games van stem voorziet. Afgelopen week kwam de eerste trailer van de volgend jaar te verschijnen film uit.

In vervolgtweets legt Strong uit dat haar opmerking vooral gebaseerd is op hoe belangrijk stemacteurs in games zijn. "Je stopt er minstens twintig jaar je hart en ziel in, helpt met de verkoop van merchandise, verdient miljoenen dollars voor bedrijven en maakt generaties blij. Hollywood boeit het niet."

Strong benadrukt overigens dat ze niets tegen Chris Pratt heeft. "Niemand zou Chris moeten veroordelen, het is een fantastische acteur. Dit gaat alleen maar over wat juist is. Charles had de rol aangeboden moeten krijgen."

Martinet zelf reageerde op Twitter ook nog op Strongs mening. "Ik hou van je Tara! Heel erg bedankt! Iedereen bedankt! Jullie liefde betekent meer dan je ooit kan weten, en het heeft mij echt geraakt. Mijn kleine ogen lijken vandaag te lekken.. dankzij jullie tedere genegenheid. Bedankt..."

Dit artikel delen:

Lees meer

Horrorgame Choo-Choo Charles verschijnt op 9 december Foutje in Fifa 23 FUT laat waarde van Hero-kaarten kelderen
17

Reacties op: Stemactrice Tara Strong had liever Charles Martinet als Mario in film gehoord

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    -JK-

    • 10 oktober 2022 09:13
    Maakt niet uit of ze niks tegen Chris heeft, dit is wel een dickmove.
    Gaan toch ook niet over haar zeggen dat iemand anders beter Harley Quinn had moeten zijn?
    Om Charles te prijzen zou ze ook kunnen zeggen dat hij de rol OOK goed had kunnen doen.

    Ben zelf wel erg benieuwd naar de film.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sisko

    • 10 oktober 2022 11:14
    @-JK- Zo mee oneens. Charles IS Mario, die had op zijn minst als eerste gevraagd moeten worden. Je voorbeeld slaat ook nergens op, er is niemand die Harley Quinn al 20 jaar van stem voorziet in games waar nu een tekenfilm van uitkomt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 10 oktober 2022 11:42
    @Sisko het gaat er om dat ze zegt dat hij een betere keuze is, ik zeg dat hij een andere keuze zou zijn. Als je zegt dat iemand beter is dan is de ander dus slechter.
    Daar stoor ik me aan.
    Daarom geef ik dat voorbeeld om haar af te kraken met haar rol dat iemand anders daar beter voor zou zijn. en dat zij daar dan niet goed genoeg voor is, slechter word afgeschildert.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sisko

    • 10 oktober 2022 11:51
    @-JK- Maar dat zegt ze dus niet. Ze zegt "Het zou Charles moeten zijn" Daar zit geen enkel oordeel over beter of slechter in, daar zit enkel een erkenning in dat Charles al 20 jaar Mario inspreekt. Jij stoort je aan een verkeerd geintrerpreteerd zinnetje

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 10 oktober 2022 12:35
    @Sisko Ik wou ditzelfde gaan zeggen, maar je was me voor.
    Ze neemt inderdaad het woordt beter helemaal niet in de mond.
    Haar punt is dat Men voor een grote hollywood produktie altijd maar weer voor een grote bekende naam gaat, terwijl er zoveel enorm goede stem acteurs zijn die een rol vaak al jaren doen met hart en ziel (en als je Charles Martinet een beetje kent, die man doet dat ECHT met hart en ziel) Dan is het gewoon zuur dat zo iemand wordt overgeslagen.
    Film acteur en stem acteur is echt 2 verschillende takken van sport.
    Als jij een brood gebakken wil hebben dan kan het best dat de slager dat prima kan. Maar het is natuurlijk wel krom dat je t niet eerst aan de bakker vraagt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 11 oktober 2022 14:57
    @-JK-
    Ah boohoo "meedoen is belangrijker dan winnen"
    wil je soms een lintje voor je deelname aan een discussie?

    Dat iemand beter of slechter zou zijn dan een ander, blijft nog steeds gewoon een mening, die je wel of niet deelt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    alex201

    • 10 oktober 2022 09:37
    Ik moet wel zeggen dat ik een argument wel snap. Dat hoge Mario stemmetje werkt in de games omdat er toch niet veel verteld wordt. In een volledige film zou ik mij er ook een beetje aan gaan storen denk ik. In dat opzichte snap ik de keuze wel. We hebben ook nog niet heel veel gehoord in de trailer, dus het wordt denk ik afwachten tot de film er is om te oordelen of dit de juiste beslissing was. Maar hij zit wel in de credits en staat ook op imdb dus ik ga er vanuit dat hij op een bepaalde manier toch een rol speelt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tad

    • 10 oktober 2022 09:55
    Oke, ik ben het met haar eens, maar hoe is ze hierbij betrokken en waarom is het nieuws? Omdat ze populair is door iets ongerelateerd?

    Overigens vind ik Chris Pratt zoiezo niet passen. Een wereld van verschil met de passie van Jack Black, beiden in de voice acting en interview

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 10 oktober 2022 10:13
    Het probleem is dat chris pratt geen stemmetje doet zo als het hoort. Je hoort gewoon zijn normale stem. Stem acteur ben je niet zomaar. Maarja de naam chris pratt verkoopt. Echt jammer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RoyVG

    • 10 oktober 2022 10:41
    Persoonlijk is Charles Martinet als de stem van Mario heel iconisch. Maar er is ook een verschil tussen een videogame karakter wat af een toe een geluidje maakt of een enkel zinnetje zegt, en een feature length film waarin hij mogelijk hele dialogen met andere karakters gaat hebben. In dat tweede geval denk ik dat de videogame stem van Charles de film minder leuk maakt om naar te luisteren, de constante 'Wa-hooo' en 'Let's-a go!' zijn na een half uur ook niet leuk meer. Ik ben wel blij dat hij nog steeds een bijrolletje gaat hebben in de film, ze zetten hem niet helemaal aan de kant.

    Waar ik het wel een klein probleem mee heb is dat ik het oneerlijk vindt dat bij grote films altijd (grote) scherm acteurs gecast worden in plaats van professionele stemacteurs, en dat is waar Tara in een van haar tweets denk ik ook naar refereert. Dat iemand voor een camera een goed karakter kan spelen, betekent niet dat ze dat in een soundbooth met niets meer dan een script en storyboard (als ze dat al krijgen) ook kunnen doen. Het zijn twee aparte takken van toneel en niet iedereen is even goed geschikt voor het een of het ander. Maar omdat een stemacteur veel moeilijker te marketen is dan een scherm acteur is de keuze snel gemaakt.

    Niet dat schermacteurs geen goede performance kunnen leveren. James Earl Jones is bij sommige mensen meer bekend als de stem van Darth Vader dan welke rol dan ook, en Jack Black als Bowser was ook een goeie casting keuze op basis van de trailer. Chris Pratt heeft ervaring met voiceacting door de LEGO movie en daar was hij best goed in vond ik. Het probleem is dat we het nu over Mario hebben, en die twee zinnen die ik tot nu toe gehoord heb voelen aan alsof het over de telefoon is ingesproken. Misschien dat het meevalt in de rest van de film en ik wil hem het voordeel van de twijfel geven, maar hij maakt of breekt de hele film omdat hij Mario speelt en geen hele goeie indruk heeft achtergelaten. Ik ben vooralsnog optimistisch over de film als geheel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 10 oktober 2022 11:02
    Martinet had het ook best kunnen doen denk ik.
    Als mensen de serie high score kijken op Netflix daarin doet hij de stem die de heel serie vond commentaar voorziet en persoonlijk heeft hij een hele prettige stem om naar te luisteren.
    Of dat dan beter is dan Pratt vraag ik me af.

    En een actrice die dit zegt moet zich afvragen of zij ook niet beter vervangen had kunnen zijn in al haar films.
    Ze had beter kunnen zeggen dat ze vind dat Martinet. Het vast ook super had gedaan. Eigenlijk wil ze dus zeggen dat ze het nu heel slecht vind.
    En dat mag maar op deze manier uithalen naar een collega vind ik zwak.
    En laag.

    Maar goed ze mag het best vinden en ik denk dat martinet het met zijn eigen stem ook best goed had kunnen doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 10 oktober 2022 11:43
    @watashi wa maurice desu. je precies zo lees ik het dus ook.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 10 oktober 2022 13:24
    En mocht er een film van Zelda verschijnen, dan zal Tom Holland wel de stem van Link in spreken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Roolio

    • 10 oktober 2022 15:09
    @ShadowKiller
    En dan mag Charles Martinet de stem van Zelda inspreken. Wohooo!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 10 oktober 2022 16:03
    @Roolio
    "It' s-a me, Zelda!"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Roolio

    • 10 oktober 2022 16:23
    @ShadowKiller
    Hahaha, dat kan je ook maar op 1 manier horen in je hoofd (als je het leest). Hahaha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 11 oktober 2022 14:41
    Doet me heel erg denken aan de 1ste Live-Action Transformers film waarbij de idioten die hem maakten, niet voor Frank Welker als Megatron gingen (wie anders?) en dan ook nog eens voor Hugo Weaving, een van de personen die juist NIET in een Transformers film thuis hoort.

    Of dat ze voor Rise Of The Beasts niet Gary Chalk vragen maar Ron Perlman. En ik heb niks tegen die man want die heeft zich een keer laten omtoveren tot Hellboy puur om een ziek kind te bezoeken. Maar Gary is gewoon Optimus Primal.

    Ben het dus ook volledig met die mensen eens dat het Charles had moeten zijn. Die man IS Mario.