Homefront is niet zoals de meeste shooters, zoveel is duidelijk. In onze uitgebreide hands-on preview volgende week gaan we er verder op in, maar de gebeurtenissen in de game worden zo in beeld gebracht dat je geen moment uit het spel getrokken wordt.
De game speelt zich af in 2027, wanneer de Verenigde Staten bezet worden door een nieuw verenigd Korea nadat the land of the free zijn wereldmacht verloren heeft. In de game sluit je je aan bij het Amerikaanse burgerverzet, om het op te nemen tegen de Koreaanse bezetters. Het verhaal is geschreven door niemand minder dan John Milius, ook verantwoordelijk voor de klassieke oorlogsfilm Apocalypse Now.
Binnenkort praten we met Kaos Studios over Homefront en we willen graag jullie hierbij betrekken. Reageer op dit bericht met een vraag of vragen die jij hebt over de game of voor de studio. De beste vragen zullen we aan ze voorleggen!
Reacties op: Stel je vraag aan Homefront-ontwikkelaar Kaos Studios
the thief09
Drinkalot
of is er echt tijd gestoken om er een goede pc shooter van te maken (dus realisme ipv arcade)
Nihilistic Poet
In short, will we give a damn about emotion?
Flessuh
deathknight4nl
Phyxion
Aquemini
Zou sowieso fijn zijn als intersites waaronder Gamer.nl, dit vaker kunnen melden. Bijvoorbeeld, is er tot op heden nooit wat geroepen over Crysis 2 en dat deze ook los wordt ontwikkeld op de pc.
Wellicht komt het door de producenten zelf, die alleen maar aan geld denken, en dus bijna alleen maar aan de console markt.
Baukereg
Net als de pc gamer die alleen maar aan gratis downloaden denkt. ;)
Aquemini
Het laatste wat je wilt op je pc, is een simpele port van een consolegame.
spreadthehate
Bull
Tomaat
Wilbertus
blazingfirehawk
Wil niet veel zeggen hoor, maar het zal waarschijnlijk wel zo zijn dat de meeste spellen voor de console worden gemaakt omdat de pc zoveel problemen heeft met piracy.
En het meest domme vind ik nog wel je laatste opmerking. Je zegt dus: console = arcade, pc = realisme? Sorry hoor, de game maakt het type, niet het platform.
blazingfirehawk
blazingfirehawk
Wil niet veel zeggen hoor, maar als je een console hebt, heb je niet meteen geen pc (hoe kan ik anders die neerzetten via een…PC) Je kan ook zeggen dat de mensen met een pc een console moeten kopen, komt op hetzelfde neer :S
DanielVerlaan
pimpkees
Samenvattend, kijkende naar de platformen en mogelijkheden, zou ik het woord hardcore (skills / etc..) beter vinden.
Shooters waarbij veel skills om de hoek komen kijken, gaan nooit werken op een console, omdat de controller te traag is (beperkt aantal knoppen) in combinatie met een kleine pookjes. Op die manier blijft het altijd, 'wie richt het snelst met het pookje'.
Met de muis kun je vele combo's uitvoeren, op een hele precieze manier.
Waardoor er vele nieuwe gameplay elementen ontstaan.
Tevens kan dit erg snel uitgevoerd worden, waardoor het ook perfect / natuurlijk werkt.
Neem Counter Strike. Ze kunnen best een console versie maken, speciaal voor de controller. Echter, krijg je nooit de skills die je kunt krijgen op de pc. Dat is gewoon weg nooit mogelijk met een controller. Alles wordt ook erg traag en onnatuurlijk, wat Counter Strike helemaal niet ten goede komt.
Qua gameplay zijn de klassieke shooters van een paar jaar terug, vele malen beter qua gameplay, dan die van de afgelopen jaren.
CoD (na MW) en Bad Company zijn een lachtertjes van shooters, in vergelijking met bovenstaanden. En dan heb ik het over de pc.
Voor de console zijn dit prima spellen, die het maximale van een controller naar boven halen.
Ik blijf lekker Counter Strike Source spelen, totdat er een pc only shooter op de markt komt. Homefront gaat prima in het rijtje passen van de shooters, afgelopen jaren.
Console spelers halen hiermee denk ik een prima spel in huis.
spreadthehate
game-center