De problemen met Steam, het "content delivery system" van Valve lijken voorlopig nog niet opgelost. Gisteren verscheen er een nieuwe update die verschillende problemen zou moeten oplossen. De update bevatte echter een fout waardoor Steam gebruikers meer content downloadde dan nodig was. Dit zorgde voor zo'n belasting van het netwerk dat mensen niet konden gamen. Valve is dan ook teruggegaan naar de vorige versie, maar het Steam netwerk had nog een aantal uren last van al het onnodige dataverkeer dat gedaan werd.A Steam update has just been released. The next time you restart Steam, the update will take effect. Here are the details on what is included:

Added support for "trickle update", which will allow updates to games to be delivered over time before they are activated.

Optimizations in Steam targeted at reducing CPU and memory load on some systems.

Progress dialog always shows now during startup.

Fixed handling of cache fingerprint mismatch on reconnect

Fixed case which would cause the preloader ignoring errors to send extra messages to the Steam servers.

Fixed bug in Steam that would cause cache to be validated too often when Steam started. This would cause hard drive thrashing.

Fixed a potential lockup case and access violation case in Steam. De vraag blijft natuurlijk hoe groot aandeel het Steam fiasco in de vertraging van Half-Life 2 heeft gehad, aangezien Steam voorlopig nog niet in staat lijkt om 2 CD's naar honderdduizenden mensen toe te sturen.