Een tijdje terug kondigde LucasArts nog aan dat deze een stuk heviger op zou treden tegen partijen die de copyrights schenden van hun games en trademarks. Hierdoor moest een groep die bezig was met de productie van een nieuwe Sam & Max game zijn werkzaamheden staken en liepen er verschillende StarWars-projecten in gevaar.

Hieronder leek ook de Quake2 MOD te vallen die de naam 'The Call Of The Force' heeft gekregen. Vreemd genoeg is de productie ervan toch doorgezet en mogen we de MOD deze week nog online verwachten.

Of de 'legal department' van LucasFilm/Arts hier nog een stokje voor zal steken is natuurlijk nog maar net de vraag. Of mogen we hier straks een enorme claim verwachten?Aren't you worried about being shut down by LucasArts/Lucasfilm?

That is a possibility, as we are technically in violation of copyright by creating this TC. However, we've already put a significant amount of work into the project, and we're going to see it through to the end.

Stomped: One of our readers pointed out in the Stomped 'comments' that Star Wars Quake is a "bit late" in its release? Can you tell us when this TC was started and why it has taken so long for it to reach a public release stage?

FuShanks: Going back through the news archives on our site you can count dozens, literally dozens, of names of people who at one time or another worked on SWQ. That's been a major problem. Every time someone has left the project they've left a trail of half-finished work for the remaining team to pick up. So we've had a lot of cross-over in terms of responsibilities.De officiele site is helaas niet overladen met screenshots, maar hier is wel aardig wat info te vinden. Daarnaast valt er een compleet interview op Stomped te vinden.