Nieuws
Starfield

Starfield wordt in de zomer van 2022 uitgebreid getoond

Game laat spelers zelf het voornaamwoord van hoofdpersonage bepalen

Geschreven door Michel Musters op
De volgende grote onthulling rondom het langverwachte Starfield staat in de zomer van 2022 gepland.

Dat liet Todd Howard gisteren weten tijdens een vragensessie met fans op Reddit. Hij werd gevraagd of spelers revolutionaire innovaties in het spel kunnen verwachten, waarop hij antwoordde: "We laten het liever zien, en dat moet komende zomer gebeuren. We zijn blij met de progressie die we boeken. Daar kun je wat van zien in de trailer die in-game is geschoten." Hij heeft het over de deze zomer getoonde onthullingstrailer.

Howard liet ook weten dat spelers veel vrijheid krijgen bij het samenstellen van hun speelbare personage in Starfield. Men kan zelfs het voornaamwoord van het personage bepalen ("hij, zij, hen"). Voor elk van deze opties zijn specifieke dialogen opgenomen.

Starfield moet daarnaast "volledige mod-ondersteuning" bieden, vergelijkbaar met voorgaande Bethesda Game Studios-games. "Onze modders-gemeenschap staat al twintig jaar aan onze zijde. We houden van wat ze doen en hopen dat sommigen er een carrière van kunnen maken."

In Starfield sluiten spelers zich aan bij de Constellation, een organisatie die de ruimte verkent op de 'laatste reis van de mensheid', honderden jaren in de toekomst. De game verschijnt op 11 november 2022 voor Xbox Series X en S en pc.

Dit artikel delen:

Lees meer

Rainbow Six Extraction laat twee vrienden tijdelijk gratis meespelen De gedetailleerde circuits in Gran Turismo 7
14

Reacties op: Starfield wordt in de zomer van 2022 uitgebreid getoond

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 11 november 2021 16:05
    Jammer hoopte zo op volgende week wat er van te zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 11 november 2021 16:44
    @hulstpower Ha ik ook.. misschien klein trailertje..? kleintje? ahh toe.. .

    ;-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 11 november 2021 17:40
    @kleinekoosjer hoop het ben bang van niet, dan maar hellblade en fabel en die vampier game van arkane

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vambier

    • 11 november 2021 16:44
    "Men kan zelfs het voornaamwoord van het personage bepalen ("hij, zij, hen"). Voor elk van deze opties zijn specifieke dialogen opgenomen."

    Mooi dat deze foutieve grammatica nu ook zijn weg heeft gevonden naar games……

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    arthurvv

    • 11 november 2021 18:19
    @Vambier Staat gewoon in de Van Dale hoor

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 11 november 2021 19:17
    @Vambier heel vermoeiend inderdaad. Ik respecteer alles en iedereen. Man/vrouw/non-binair/homo/hetero/bi/zwart/wit etc. Leef en laat leven. Maar ik weiger mensen in meervoud aan te spreken. Daar trek ik de grens.
    Overigens is het wel vreemd dat je als het gaat om geslacht, niets hoeft aan te trekken van de biologische feiten. Terwijl dat met zaken als leeftijd niet wordt geaccepteerd. Ik meen dat Emile Ratelband daar eens een procedure over heeft verloren. Weinig consistent allemaal.
    Overigens heb ik natuurlijk geen last van deze optie in de game. Zal er zelf geen gebruik van maken, maar veel plezier aan diegenen die dat wel doen.
    .

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DevTrunks

    • 11 november 2021 23:47
    @Michael-Raymond-Clayton Dan zou ik toch nog 's een lesje biologie volgen. Overigens is het gebruik van hen/hun Nederlands correct taalgebruik en heeft taalgebruik niets met biologie te maken.

    Hoeveel mensen ga je in je leven tegenkomen die daadwerkelijk als 'hen/hun' willen worden aangesproken? Ik ga met vrij progressieve mensen om en zelfs daar is er geen sprake van. Hoeveel moeite is het dan om die ene persoon die je net wel tegenkomt tegemoet te komen in hun gevoel van identiteit?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WitcherTheSwitcher

    • 12 november 2021 01:22
    @DevTrunks Lesje biologie zal je leren dat er een man en een vrouw bestaat niets meer niets minder.

    Er is geen beide je bent 1 van de 2 dus een hij of een zij niet een ze of een het.

    Uiteraard mag ieder daar zijn eigen mening over hebben en dat respecteer ik! Het is voor die groep dan wel weer fijn dat een dev dit doet en dat de optie er iig is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 12 november 2021 11:15
    @WitcherTheSwitcher In de eerste fase van het VO wordt ook weinig aandacht besteed aan gedrag en psychologie van de mens. Dus misschien zijn jouw biologie lessen dan ook anders dan de biologie lessen van een ander.
    Maar geslacht is geen binair begrip, dat weten we al decennia nu.

    Ik hou mij ook liever bezig met wiskunde, daar is dat gezeik toch niet. Alleen discussies over fundamentele problemen, zoals of het getal 0 bestaat of niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WitcherTheSwitcher

    • 12 november 2021 13:28
    @Ardyn Iedereen staat vrij daarin als ze zich iemand van het andere geslacht voelen dat is voor hun om te beslissen maar realistisch gezien maakt het niet uit hoe jij je identificeert je hebt mannelijke of vrouwelijke organen dus je bent een hij of een zij en mocht je een transformatie ondergaan dan kan je toch kiezen hoe je wilt worden aangesproken? Maar om die mensen nu een they te noemen met andere woorden beide geslachten is net zoals hierboven aangegeven word net een stap tever het moet niet eindeloos doorgaan.

    Dan doel ik uiteraard op devtrunks die aangeeft een lesje biologie te volgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 12 november 2021 11:51
    @DevTrunks iets met meervoud en enkelvoud? Dat mag je taalkundig niet lukraak door elkaar gebruiken, hoor.
    Verder gaat het niet om de moeite, maar om de vraag hoe ver je mee wilt gaan in gevoelens en wensen van anderen. Best ver, maar niet eindeloos. Misschien vind ik het wel heel erg prettig om aangesproken te worden met de woorden uwe excellentie. Is toch een kleine moeite? Toch heb ik zo het idee dat mensen dat niet gaan doen. En terecht.
    Mensen die non-binair zijn en aanstoot nemen aan 'hij/zij' (geldt gelukkig niet voor alle mensen die non-binair zijn) zouden zich moeten realiseren dat ze tot een zeer kleine minderheid behoren. En dat in redelijkheid niet kan worden verwacht dat de grote meerderheid zich aanpast. Geldt op alle gebieden. Mensen die extreem lang zijn stoten overal hun hoofd omdat de wereld zich ook niet aan hen aanpast.
    Ik vind het echt krankzinnig dat niemand meer 'danes en heren' mag zeggen omdat minder dan 1% van de bevolking zich daar niet door aangesproken voelt. Om over toiletten voor het derde geslacht nog maar te zwijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vambier

    • 16 november 2021 10:20
    @Michael-Raymond-Clayton Dit dus

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Frezzle

    • 11 november 2021 22:32
    E3 2022 dus :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Improv

    • 11 november 2021 22:54
    @Frezzle nu al zin in